Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een convectorput over de hele breedte van de woonkamer (ongeveer 4,5m) met daarin twee oudere convectoren van ongeveer 1,8m lang per stuk. Elke convector heeft zijn eigen aanvoer en retourleiding. Een van deze retourleidingen is nu lek en er kan niet gelokaliseerd worden waar het lek zit.

Er wordt nu voorgesteld om de twee convectoren te vervangen door één exemplaar met een groter vermogen (al dan niet met ventilatoren) en om maar één paar leidingen te gebruiken. Ik heb echter twijfels bij de aanvoercapaciteit van de leiding. Het gaat om koperen buizen van 1,5cm diameter. Heeft er iemand een idee hoeveel warmtevermogen je hier normaal zou doorsturen? Het is niet echt mijn expertisedomein en een paar uur googlen gaf geen duidelijke resultaten.

Verwijderd

http://www.atho.nl/leidingdiameters

zo`n 6 kw dus zeg maar

nu hang het ook nog beetje van de watertemperatuur af.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Watertemperatuur is momenteel ongeveer 75 graden aangezien de huidige convectoren een hoge temperatuur nodig hebben om de lucht te laten circuleren.

Volgens een snelle berekening zou ik ongeveer een derde meer vermogen nodig hebben dan dat een leiding zou kunnen aanleveren.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:56

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

En de leiding is absoluut niet te vervangen?
Bij ons hebben ze zelfs een gaspijp over een lengte van 10 meter vervangen in de grond met maar op 2 plaatsen de grond open.
Bij rioolpijpen doet men relining maar daar praat je over 110mm of meer dat is geen 15mm.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het is een lange leiding onder verschillende vloeren met een aantal bochten dus vervangen betekent veel vloeren openbreken en opnieuw aanleggen.