Toon posts:

MS Train Simulator: 'k heb 'm! Info over inhoud!

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hij is dus al te koop! Ik heb 'm bij Dixons vandaan geplukt. Dat was wel de enige zaak waar ze 'm hadden. Pittige prijs, maar ik had geen zin om nog een dag of zo te wachten voor een tientje minder.

In de doos zit :

1. een kartonnen hoesje,12,6 x 19 cm, redelijk stevig, full colour bedrukt, dat je kunt openslaan, met de 2 CD's

2.full colour kaart, groot toetsenbord formaat, gevouwen in drien, glad maar eigenlijk te dun papier, met aan de ene kant de Keyboard Shortcuts (een opsomming) en aan de andere kant een overzicht met plaatjes van de Signals & Signs (per track)

3. Quickstart Guide op A5 formaat (op heel dun doorschijnend papier) in n kleur (bosgroen), 16 pagina's. Bevat basisinfo en 6 paginagrote kaartjes van de routes.

Niet veel eigenlijk, voor al dat geld...

Op de CD 1 staat de chte handleiding in pdf formaat (shitzooi...): 96 pagina's, 21,59 x 27,94 cm, zwart-wit met steunkleur (bosgroen). Alleen de plaatjes van de treinen zijn in full colour. Met bladwijzers en de inhoudsopgave is gelinkt naar de inhoud.

Hier volgt de (korte) inhoud van het boek, met het paginacijfer waarop het start (zodat je kan zien hoeveel aandacht aan iets wordt besteedt). Elk hoofdstuk is natuurlijk weer onderverdeeld in tig stukjes (de inhoud beslaat 5 pagina's):

1 Getting started (p. 1)
2 The home screen (p. 7)
3 Finding information (p. 11)
4 Tools for driving (p. 14)
5 Train basics (p. 21)
6 How to drive a steam locomotive (p. 28)
7 How to drive a diesel locomotive (p. 40)
8 How to drive an electric locomotive (p. 50)
9 Operations (p. 62)
10 The activities (p. 70)
11 The routes (p. 75)
12 The editors and tools (p. 88)

Jammergenoeg bevat het boek geen index... Het boek ziet er verzorgd uit maar waarom hebben ze het rotding niet gewoon gedrukt meegeleverd!?! !%$@*&%^!!!!!

Okay, dat was het wat de inhoud van de doos betreft. Vanavond ga ik het spel installeren...

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

Copyman

Dode muis

Nais! :) Ik ga hem binnenkort ook ff ophalen... (legaal uiteraard :P )

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling op de documentatie: tussen de Activities zitten ook Tutorials verborgen! En die zijn toch wel essentieel voor de beginnende MSTS speler (aren't we all?).

Zo begreep ik zelf geen ene moer van de Track Monitor: wat betekenden al die getalletjes? En die gekleurde bolletjes? En wat is 'projected speed'? Ik kon nergen maar dan ook nergens info hierover vinden. Totdat toevallig m'n oog viel op een turorial, midden tussen de andere activities. In die tutorial werd uitstekend uitgelegd hoe een en ander werkt: info waar je eigenlijk niet zonder kunt en die toch in de manual of in de online help had moeten staan. Die tutorials hadden sowieso onder het kopje Tutorials op het Hoofdscherm moeten staan.

Dus: als jij net als ik in eerste instantie alleen maar voor de leut met de trein heb rondgereden: ga toch maar even kijken bij die Tutorials bij de Activities.

Trouwens: die activities zijn leuk: veel en veel leuker dan gewoon maar wat rondrijden. Dat losse rondrijden is trouwens niet zo'n succes: je moet zelf alle wissel omzetten. Heel leuk, maar niet als je weet waar die wissels heenleiden. Ik ben nu al tig keer op een doodlopend stuk terechtgekomen. Da's wel jammer: het gewoon treintje rijden wordt zo lichtelijk onmogelijk gemaakt.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 11:44 schreef hellogoodbye het volgende:

Trouwens: die activities zijn leuk: veel en veel leuker dan gewoon maar wat rondrijden. Dat losse rondrijden is trouwens niet zo'n succes: je moet zelf alle wissel omzetten. Heel leuk, maar niet als je weet waar die wissels heenleiden. Ik ben nu al tig keer op een doodlopend stuk terechtgekomen. Da's wel jammer: het gewoon treintje rijden wordt zo lichtelijk onmogelijk gemaakt.
Misschien ga ik dit spel ook wel kopen, ben ook wel een beetje treintjes-gek, maar ik wil wel een beetje leuk kunnen rondrijden!, kun je niet op de kaart opzoeken welke wissel je hoe moet zetten? Anders is het niet echt speelbaar lijkt me...

En is het spel nou echt die 150 piek waard (130 bij nr1software trouwens, zie www.elcheapo.nl )

En hoe zit het eigenlijk met de performance? Ik heb een P3-500@500 met een TNT2 Ultra, een fps van 12-15 vind ik nog net te doen. In welke resolutie zou je het dan kunnen spelen?

Verder mis ik eigenlijk nog een topic met coole screenshots >:) (alleen voor de kabelaars natuurlijk :P )
edit:
Sorry: [topic=153094]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59

WoutF

Hoofdredacteur
Ik ga Woensdag de 20e naar een persconferentie van Microsoft over deze game. Ga hem daar zeker ff spelen :)

Verwijderd

Wheuh? hij zou toch pas vanaf de 20e ofzo verkocht worden, is hij echt al bij Dixons te koop? ga ik hem gelijk ff halen :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is op een P3 733 met GForce 2 prima te spelen in 1024x768/32 met alle details max. (Ongeveer 20 fps dan)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 17 juni 2001 14:35 schreef Lexxie het volgende:
Wheuh? hij zou toch pas vanaf de 20e ofzo verkocht worden, is hij echt al bij Dixons te koop? ga ik hem gelijk ff halen :)
Ze wilden hem voor vaderdag (vandaag, 17 juni) in de winkels hebben. Blijkbaar is dat gelukt :)

Virussen? Scan ze hier!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zo te zien een magere inhoud voor een hoop geld.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:52
En wat staat er op CD 2?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 16:54 schreef Wasp het volgende:
En wat staat er op CD 2?
Gewoon: de rest van de data. Een complete install vraagt zo'n 1800 Mb...

Wat betreft performance: ik heb een Celeron 500, 128 Mb en een GeForce DDR (Annihilator). Ik draai op 1024x768x16, maar moet toch wel een aantal dingen uitzetten of lager. Niet alles tot de max dus! Ik haal dan speelbare fps. Fps is natuurlijk niet heel erg verschrikkelijk belangrijk, omdat er niet echt snelle reacties gevraagd worden.

Of het 't geld waard is... tja, ik had liever 50 piek ervoor betaald. Maar ik verwacht eerlijk gezegd LADINGEN add-ons op het net: vandaar dat ik gelijk maar 'op de trein ben gesprongen': vaak koop ik een spel als het ouder (lees goedkoper) is: maar evenzo vaak mis je dan toch een heleboel van de lol van 'yes, weer een nieuwe add-on' en zo. Al met al vind ik het het geld zeker wel waard!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een interessant artikel betreffende MSTS, over het starten en stoppen: hoe je alles nog realistischer kunnen spelen (hetgeen schijnbaar toch iets anders gaat dan de handleiding het voorschrijft!).
http://www.3dtrainstuff.com/raildriver.html

En passant wordt er veel interessante informatie gegeven over o.a. benodigde pauzes tussen verschillende handelingen en het lezen van de instrumenten (informatie die wederom niet in de handleiding en zo staat...).

Mocht iemand nog meer interessante links weten naar dit soort realisme verhogende achtergrond artikelen, post ze dan hier!

Verwijderd

hmm, ik heb een amd k6/2 350@400 320mb-ram
geforce 256 32mb..... :(
is ie op dit /\ systeem te spelen?
ik hoop van wel :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Klippy

Still Game

Watteeeeh! 150 piek??????
:(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

kheb een duron 850 en een geforce2mx op een win2k os, maar gaat als dikke drol door een koffiefilter. Het beeld stottert enorm, en mijn geluid hapert ook vaak.
Heb ik een foute directx oid? Of drivers?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 10:33

Knutselsmurf

LED's make things better

Op zondag 17 juni 2001 20:35 schreef 456 het volgende:
kheb een duron 850 en een geforce2mx op een win2k os, maar gaat als dikke drol door een koffiefilter. Het beeld stottert enorm, en mijn geluid hapert ook vaak.
Heb ik een foute directx oid? Of drivers?
Hoeveel geheugen heb je?
Anders zou je het eens onder W98 moeten proberen. Ik heb wel van meer spellen gehoord dat ze onder 2000 niet vooruit te branden zijn.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Ligt niet aan win2k, heb em hier ook draaien, werkt prima met Train Sim.

Verwijderd

Ik draai win2k, 256 mb ram, tnt2 32mb, zou hij het hier doen, want mij lijkt dit ook wel een interessant spel. Oja het is een pIII733@806

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
dit spel lijkt me nou zo saaaaai.
waarom zou je nou 150,- betalen om een trein te besturen?

• zeikstraal
  • Laatst online: 13-12-2025
Ach wie wil er nou niet een rondje om de kerk doen :P

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• 456
  • Niet online

456

Op zondag 17 juni 2001 20:43 schreef Knutselsmurf het volgende:

[..]

Hoeveel geheugen heb je?
Anders zou je het eens onder W98 moeten proberen. Ik heb wel van meer spellen gehoord dat ze onder 2000 niet vooruit te branden zijn.
512 mb cas2
kvind het ook een beetje weinig ja.

Verwijderd

Ik heb hem vorige week in Amerika aangeschaft, $50 kostte hij daar, dus ongeveer 125 piek. Acceptabele prijs, maar soi. Omdat ik niet kon wachten om hem op mijn pc te spelen heb ik hem op een laptop van een vriend geinstalleerd, celeron 700 met ATI 3d-achtig iets (Compaq pressario 1200 meen ik), en ook al kreeg ik hem niet boven 640x480, hij speelde toch wel goed en speelbaar vloeiend. (paar glitches door brakke drivers van ATI). Dit spel heerst.

Verwijderd

Zelfde inhoud als de Amerikaanse versie (zie mijn post vorige week), maar jammer dat M$ voor al dat geld niet even een echte handleiding drukt. (Of het was tijdgebrek voor de deadline?)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 09:11 schreef RefriedNoodle het volgende:
(Of het was tijdgebrek voor de deadline?)
Ik denk het niet: de handleiding is niet opgemaakt als een echt boekje, met pagina's links en rechts: alles is gelayout als een rechterpagina. Het was dus vanaf het begin de bedoeling alleen een pdf in de doos te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje:

In het hoofdstuk over de diesel staat onder het kopje Operating a diesel-electric locomotive (p. 43) het volgende:

> Once the train is moving, do not increase the throttle until either the amperage (as shown on the ammeter).

Die zin is dus duidelijk niet compleet. Heeft iemand een idee waarop je moet met gas geven wachten als de trein net begint te rijden? Ik denk dat er iets moet staan over het stabiliseren van het amperage (zie het interessante artikel waar ik het eerder over had). Ik heb echter geen idee waar dat woordje 'either' to leidt: er kan dus nog op iets anders gelet worden. Wat?

En heeft iemand ondertussen al andere interessante realitieitsverhogende info gevonden?

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik ben geen trein fannaat maar het lijkt me toch een leuk spel. Iemand enig id of dit overkill is? Ik bedoel dus dat de simulatie té realistisch is voor niet extreme treinfans.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij bedoel je met je vraag of MSTS te moeilijk is om te spelen: dat is dus zeker niet het geval. Het is veel en veel en veel makkelijker dan bijvoorbeeld MSFlight Sim. Niet te vergelijken.

Als je wilt kun je het spel zelfs met slechts 3 toetsen spelen: de 'S' voor voor- of achteruit, de 'D' voor gas geven en de 'A' voor remmen. Simpel, niet? De normale besturing is wat ingewikkelder omdat je (soms) drie verschillende remmen hebt.

Het enige wat best wel moeilijk is, is het op tijd remmen. Om de trein precies op de juiste plek stil te zetten, is toch wel een kunst. Je moet ver van tevoren al bepalen wanneer je begint met remmen, hoe hard je remt, en met welke rem (er zijn soms 3 verschillende remmen).

Ik ben zelf TOTAAL GEEN TREINFANAAT. Maar dit 'spel' vindt ik toch wel héél erg leuk!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Iemand nog een goede link naar uitgebreid forum geheel gewijdt aan MSTS?? Had er laatst een gevonden, maar niet gebookmarked omdat ik het nog niet had |:(

• 456
  • Niet online

456

Op maandag 18 juni 2001 18:04 schreef Walkman het volgende:
Iemand nog een goede link naar uitgebreid forum geheel gewijdt aan MSTS?? Had er laatst een gevonden, maar niet gebookmarked omdat ik het nog niet had |:(
http://www.train-sim.com/cgi-local/dcforum/dcboard.cgi

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Hey mensen.. dit spel is een simulatie...

het zuigt dus bigtime voor degene die denkt ff vet met een trein te racen... we hadden hem 2 weken geleden binnen op de MS engineering helpdesk. Ik vind het geen echte aanrader, maar grafisch wel vet mooi.

Freelance tweaker

Pagina: 1