CMS Gamingclan

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 07:30
Beste Medetweakers,

Ik ben admin van een gaming community en we zijn op zoek naar een (nieuw) systeem voor onze website. We hebben nu een WordPress site plus template draaien. Dit is op zichzelf niet verkeerd. Alleen willen we features die we nu niet hebben.

Wordpress sluit op zich wel goed aan met deel van onze eisen omdat t een blogging systeem is. Eisen die we stellen :

-Posts plaatsen (WordPress)
-Forum met verschillende rechten voor users (bbPress)
-Automatische userspage. Geregistreerde users worden automatisch op de memberpage geplaatst
-Messaging naar leden
-Een kalender waar mensen aanvraag kunnen doen voor een match op x datum.

Een aantal dingen hebben we nu opgelost met plugins die wel werken maar nog niet perfect zijn. Heeft iemand een goede suggestie voor een CMS of plugins waarbij we de rest ook kunnen verwezenlijken? En kent iemand nog een leuke template voor een clan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:44

Foamy

Fulltime prutser

Wil je perse alles in eigen beheer hebben? Of is een pakket van derden ook een optie? Wij maken met onze Outfit zelf gebruik van Enjin ((http://www.enjin.com/). Dit bied eigenlijk alle opties die je zelf al noemt.

Mocht dat geen optie zijn: wat is er verkeerd aan de plugins die je al gebruikt? Wat gebruik je, en waarom voldoet dit wel/niet?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:11
Is inderdaad een beetje weinig informatie. De dingen die je graag wilt zijn prima te doen met WP. Wellicht nog niet perfect afgestemd op je wensen, maar je kunt natuurlijk wat code aanpassen. Dat is dan ook gelijk mijn vraag: is er iemand binnen jullie clan die een beetje kan coderen? Of zoek je echt een kant en klaar systeem? Dan zit je natuurlijk altijd gebonden aan de functionaliteiten van het systeem, ook als je voor een ander CMS kiest.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Ik wil in ieder geval alle content zelf kunnen beheren. De plugins die we gebruiken zijn bbPress voor het forum, kalender plugin heb ik wel gebruikt op andere websites, alleen willen wij dat de gast/gebruiker zelf een evenement kan aanvragen door op een dag te klikken, en dat heb ik nog niet gezien. De member pagina moeten we nu telkens zelf members toevoegen aan de hand van pagebuilder. Ik zou dat graag automatisch zien gebeuren. Plus het feit dat we nu telkens zelf de accounts moeten aanmaken omdat we door de automatische registratie van wordpress vaak reacties van bots krijgen. Dus als iemand tips heeft voor betere recaptcha zou ook fijn zijn.

We wilden een soort "social media" maken. De members zouden een eigen profiel hebben waarop ze hun foto konden uploaden en hun gegevens konden opgeven. En dat een deel van deze informatie op de memberpage kwam. We hebben hiervooral User Profile Made Easy voor geprobeerd te gebruiken, maar kregen we niet lekker ingesteld.

Btw dit is de template die we gebruiken : http://themeforest.net/it...538067&redirect_back=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ons CMS word/werd veel gebruikt door game clans kijk daar anders eens naar: http://dragonflycms.org/
De v10 die nog in beta ontwikkeling is, ondersteund ook login via OpenID, XRI, Facebook en Google+

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hoppa: http://en.wikipedia.org/w...ontent_management_systems

Ik zou eigenlijk niet aanraden een of ander catch-all systeem te gebruiken. Als je een forum wil kan het beste gewoon een echt forum installeren, en daar dan een authenticatie plugin bij gebruiken zodat het ook bij bijv. een blogsysteem werkt, en bij een kalender.

Kijk bijvoorbeeld naar een combinatie als Concrete5 + phpBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Ik ben inderdaad bekend met phpBB forums, echter is de implementatie van phpbb en Wordpress niet zo 1, 2, 3 gedaan. Al moet ik wel zeggen dat phpBB beter in elkaar zit dan bbPress, alleen al voor het admin gedeelte wat veel duidelijker is.

@johnkeates ik zal eens kijken naar Concrete5 + phpBB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En hiermee wil ik dit topic sluiten. Het is niet de bedoeling dat we hier voor jou naar oplossingen zoeken. Als je concreet een probleem hebt met een van de combinaties, dan horen we het graag in een nieuw topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.