Ultrawide scherm, hoe werkt scaling?

Pagina: 1
Acties:

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteravond zat ik eens te kijken of ik een wat mooiere oplossing kan vinden dan 2 schermen op mijn bureau in de huiskamer. Ik heb wat zitten testen met een ipad als secondary monitor (via usb), maar dat hakt toch teveel in op mijn fps en is uiteindelijk ook wel omslachtig.

Nu kwam ik de ultrawide schermen tegen en las ik dat het mogelijk is om het scherm te verdelen in 2 (of meer) virtuele schermen. Nu wil ik graag weten hoe dit werkt. Stel dat de ultrawide 3440x1440 is en ik speel een game op 2560x1440 en ik wil daarnaast een internet browser open hebben staan die 1024x1440 is, scaled dan de game automatisch down zodat het nog in het 1e venster past? Blijft de resolutie dan wel evengoed 2560x1440? Gaat dit automatisch zodra ik de browser start? Werkt dit hetzelfde voor alle ultrawides?

Ik zit bv dan te denken aan een Dell ultrawide u3415w.

Verwijderd

Ik vermoed dat wat jij wil niet helemaal het gewenste effect gaat geven. De focus word gegeven aan 1 applicatie. Op het moment dat jij aan het gamen bent en je gaat met de muis per ongeluk (of expres) naar het andere deel van het scherm en je klikt daar met de muis, dan vermoed ik dat de game geminimaliseerd word. Dat was hier wel zo met een triple screen setup. Of je moet windowed gaan werken.

Je kan verder wel prima 2 applicaties naast elkaar draaien. Als jij iets draait op 2560x1440 dan zal de andere applicatie de overige resolutie gebruiken.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:30
Ik heb zelf een LG Ultrawide monitor, en je kunt inderdaad je game windowed in ieder geval weergeven naast je andere scherm. Bij sommige games werkt het niet-windowed ook, maar dat verschilt per game. Verder kun je met de software van LG zelf instellen of schermen automatisch in een bepaald gedeelte van je scherm komen.

@ciris: Bij mij is dat niet zo, de game wordt hier niet geminimaliseerd.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hey Wouterg00, wow dit is een reply op een oude topic van mij, maar... wel een nuttige voor iemand die nog op zoek is naar een antwoord op de vraag die ik stelde. Wat mij betreft mag dit topic dan ook nu wel dicht :)