Laptopscherm vervangen

Pagina: 1
Acties:

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:22

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een nieuw scherm voor mijn laptop

Momenteel heb ik een Acer Aspire E5-572G-59XT laptop. Deze functioneert naar volle tevredenheid en heeft een aardige processor, videokaart enzovoort (volledige specificaties: http://tweakers.net/price...-572g-59xt/specificaties/).

Hoewel de laptop volgens mij dus prima specificaties heeft en mij ook heel erg goed bevalt, zit er geen Full-HD scherm in. Ik ben momenteel aan het overwegen om er een ander scherm in te plaatsen maar ik heb geen idee of dat zomaar kan. Andere onderdelen zoals de harde schijf, intern geheugen enz. vervangen kan en heb ik ook meermaals gedaan. Op internet heb ik alleen gevonden dat er gesproken wordt over 30 of 40 pins aansluitingen die aan de linker of rechterkant van het scherm zitten. Uiteraard ben ik van de inchmaat op de hoogte en snap ik dat dezelfde inchmaat nogal essentieel is :) .

Mijn vraag is nu: kan je een scherm kopen in een andere resolutie, met de juiste aansluiting en deze aansluiten op je laptop? Of komen hier andere zaken bij kijken en gaat mijn laptop niet zomaar elk scherm accepteren?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zult in ieder geval, als eerste, uit moeten zoeken of jouw GPU de gewenste resolutie gaat ondersteunen. In de meeste gevallen, zeker wanneer je laptop ook HDMI aan boord heeft zoals die van jou, zal dat geen probleem zijn.

Daarna moet je uitzoeken welke aansluiting er op je moederbord zit, hoeveel pins én het liefst met een bijbehorend bedradingsschema. Het is namelijk niet standaard dat een LVDS kabel altijd op dezelfde manier is bedraad.

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:19:Daarna moet je uitzoeken welke aansluiting er op je moederbord zit, hoeveel pins én het liefst met een bijbehorend bedradingsschema. Het is namelijk niet standaard dat een LVDS kabel altijd op dezelfde manier is bedraad.
Daar ga ik dus al, dat zijn een aantal dingen waar ik weinig kaas van heb gegeten. De resolutie zal geen probleem zijn, hoewel ik dat voor 100% zekerheid nog wel even moet uitzoeken, maar ik deel jouw vermoeden van niet ;) Weet je (of iemand anders) of hiervoor een goede "guide" te vinden is die je hierbij stap voor stap helpt? Ik heb echt wel even gegoogled maar ik kom voornamelijk laptop-reparatie websites tegen..

[ Voor 31% gewijzigd door YES op 03-03-2015 11:28 ]

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-02 23:19
Het gaat volgens deze info om een 30 pins scherm met de aansluiting rechtsonder:

http://www.amazon.co.uk/D...n-Non-Touch/dp/B00KCQVCBS
http://www.ebay.nl/itm/eD...in_77&hash=item27e974cd81

In jouw laptop zit dit type scherm: KL.15605.013 misschien heb je er iets aan als je een FHD vervanger zoekt. Ik heb in mijn 10 minuten durende zoektocht helaas geen FHD vervanger kunnen vinden.

EDIT: Toch wat gevonden:
http://www.laptop-lcd-scr...-LAPTOP-SCREEN__40494.asp

Zou waarschijnlijk ook in die van jou moeten passen maar dat moet je zelf even nagaan.

[ Voor 17% gewijzigd door jordy2811 op 03-03-2015 11:37 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
jordy2811 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:31:
Het gaat volgens deze info om een 30 pins scherm met de aansluiting rechtsonder

In jouw laptop zit dit type scherm: KL.15605.013 misschien heb je er iets aan als je een FHD vervanger zoekt. Ik heb in mijn 10 minuten durende zoektocht helaas geen FHD vervanger kunnen vinden.
Of je een exacte vervanger zult vinden die FHD is betwijfel ik ook.. Dan had ik hem hopelijk al wel gevonden. Maar als ik een "willekeurig" ander FHD scherm koop van 15,6 inch, die een 30 pins aansluiting heeft met de aansluiting rechtsonder dan zou ik al een aardig eind moeten kunnen komen? Of kan dan het door jou genoemde bedradingschema roet in het eten gooein? Dat zegt me namelijk helemaal niets :P

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-02 23:19
De schermen die voor de E5-572G worden aangeboden passen ook in de E5-571 types. Het Full HD scherm waar ik hierboven naar linkte is voor de E5-571 modellen, fysiek gaat het dus passen. Of het softwarematig ook gaat werken is natuurlijk een tweede, je zou de betreffende webshop je vraag voor kunnen leggen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
jordy2811 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:39:
De schermen die voor de E5-572G worden aangeboden passen ook in de E5-571 types. Het Full HD scherm waar ik hierboven naar linkte is voor de E5-571 modellen, fysiek gaat het dus passen. Of het softwarematig ook gaat werken is natuurlijk een tweede, je zou de betreffende webshop je vraag voor kunnen leggen.
Laat ik dat maar eens gaan doen dan. Het blijft dus wel wat haken en ogen hebben maar het lijkt niet onmogelijk of ondoenelijk :)
Pagina: 1