[Mobile] Ontwikkeling nieuwe real life first person shooter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

wij zijn met een aantal studenten van de Hogeschool van Amsterdam bezig een nieuwe first person shooter game the ontwikkelen die buiten kan worden gespeeld. Dit doen wij in de vorm van een laserwapen dat samenwerkt met de smartphone van de speler, de speler bevestigd zijn smartphone op het wapen en op de smartphone kan dan de user interface worden gezien en alle spel informatie (zoals normaal gesproken op je TV of PC te zien is), er kunnen dan allerlei verschillende "games" worden ontwikkeld in de vorm van apps. Denk bijvoorbeeld aan een "tournament" app waarbij teams elkaar kunnen uitdagen voor een team deathmatch of capture the flag game in het park of een gebouw, of een Massive online multiplayer game waarbij er twee grote teams zijn die gebieden moeten overnemen om punten te krijgen en rewards te verdienen.

Afbeeldingslocatie: http://invita.company/images/Fotowapen.jpg
(Prototype)

Dit is niet per se een nieuw product, maar wij willen de game een stuk realistischer en veelzijdiger maken dan de huidige concurrenten (bijv: Skirmos, AppTag en Xaprr) en meer focussen op de serieuzere gamers (wij willen geen gebruik maken van de camera van de smartphone, dus geen "augmented reality", je moet echt spelen in de "echte" wereld). We hopen een alternatief te kunnen creëren voor de console en pc games. Het spelen van een dergelijke game in vergelijking met een first person shooter op de pc of console brengt naast een hele coole manier van gamen ook een aantal voordelen met zich mee zoals bijvoorbeeld meer lichaamsbeweging en socialer contact met andere spelers.

(Teaser video)

Wij zijn erg benieuwd wat jullie van het idee vinden en of je naar buiten zou willen gaan om een dergelijke game te spelen (zou je je warme plekje achter de pc of console willen inruilen om buiten met vrienden of met onbekenden te gamen?) en uiteraard waarom je dat wel of niet wilt doen (moet het product een bepaalde functie of ervaring bieden, zou je alleen willen spelen met mensen die je kent, etc.).

Wij zijn heel erg benieuwd naar jullie (beargumenteerde) meningen en hopen hiermee een discussie te starten of mensen wel of niet hun computer of console uit zouden schakelen om een game "in real life" te spelen.

Mocht je ook nog +- 5 minuutjes van je tijd over hebben om onze enquete in te vullen betreffende algemeen game gedrag en een aantal vragen over ons product, dan zou dat ons enorm helpen bij de ontwikkeling. De uitkomsten van deze enquete zullen bij het behalen van de quota worden gepost in deze thread.

Bij voorbaat dank *;

Ps. Ik heb voor deze post toestemming gekregen van een admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk www.father.io ook even, misschien kan je bij hun ook afkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik zou het gaver vinden als het kan op de wijze als in Watchdogs geloof ik ook zat, dat je een vr bril op hebt, de monsters/spelers in 3d ziet en dan daar op moet richten.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Ik speel al een hele tijd Ingress. Is een augmented reality game waarbij je ook naar buiten moet. Ik word regelmatig aangesproken door bezorgde bewoners/winkeliers/dominees/politie wat ik in vredesnaam aan het doen ben op de meest bizarre tijden :P
Vraag me dus af wat ze er van gaan vinden als ik met een digitaal geweer loop. Ik denk dat het teveel op een echt wapen lijkt en daardoor misschien zelfs wel illegaal is.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

daPet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
Ik speel al een hele tijd Ingress. Is een augmented reality game waarbij je ook naar buiten moet. Ik word regelmatig aangesproken door bezorgde bewoners/winkeliers/dominees/politie wat ik in vredesnaam aan het doen ben op de meest bizarre tijden :P
Vraag me dus af wat ze er van gaan vinden als ik met een digitaal geweer loop. Ik denk dat het teveel op een echt wapen lijkt en daardoor misschien zelfs wel illegaal is.
De zwarte kleur helpt niet echt mee daarbij, beter lijkt het me om de body een aparte kleur te geven, al lijkt het niet echt op een realistisch wapen, op een afstandje is dat al stukken lastiger te zien.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FemkeIO: Thanks ;) , zou jij naar buiten willen gaan om een dergelijke game te spelen?

@SouLLeSSportal en daPet: Het wapen op de foto is één van de eerste prototypes, we zijn van plan om het uiteindelijke wapen wit te maken en zijn nog bezig met het fine tunen van het design. De kleur is echter niet relevant om te bepalen of het wapen illegaal of niet is, de regelgeving zegt dat kleur daar geen invloed op heeft. We zijn nog bezig met onderzoek om er achter te komen wat wel en wat niet mag qua nep wapen. Replica's mogen uiteraard helemaal niet, regelgeving met betrekking tot een eigen design is lastig te vinden. We hebben binnenkort afspraken met politie en juristen.

@daPet: kan ik hieruit opmaken dat je ook bereidt zal zijn om een dergelijke game buiten te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Nee ik denk het niet. Juist omdat het er uit ziet dat je met een wapen loopt. Ik gedraag me nu al 'verdacht' en als ik dan ook nog met iets loop wat ook maar een beetje als een wapen uit ziet dan heb ik te vaak de politie op mijn dak. Ingress is nu twee jaar live en ik kom nog steeds politie tegen die er nooit iets van gehoord heeft. Gelukkig bieden flyers en mijn telefoon tot nu genoeg uitleg. Ik geloof wel dat je het wettelijk voor elkaar gaat krijgen op een of andere manier maar dat het dan teveel maatschappelijk onrust gaat kweken.

In een besloten omgeving echter zie ik dit wel slagen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door daPet op 03-03-2015 15:31 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind de open vragen wel heel erg 'open', zal later even kijken of ik ze kan invullen.

En om eerlijk te zijn, lasergames icm hardcore gamers.. nee dat gaat het niet worden. Ik heb zelf vaak airsoft, paintball en lasergaming gedaan, die laatste is veruit de saaiste van allemaal. Je mist elke vorm van feedback van de wapens, de kogels, de chaos.

Was hier trouwens een tijdje terug niet een stuk over? Bedrijf dat complete 'counterstrike' ging na bouwen met ingehuurde figuranten etc?

Binnen de regelgeving in Nederland loop je al snel vast op aardig wat problemen, de looks van het 'wapen', locatie, etc, Ik noem me niet echt een hardcore shooter, maar dat hele buiten is niets voor mij :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@daPet en SinergyX: Thanks voor jullie feedback hier kunnen we zeker wat mee.

@SinergyX: Feedback van het wapen leek ons inderdaad al een erg belangrijk punt om een goeie speelervaring te creëren. We zijn bezig met verschillende mogelijkheden te onderzoeken (geluid, trillingen, licht, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
daPet schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.qsl.net/va3ext/HW97K_3.JPG
Deze is bijv 100% legaal (al weet niet elke agent dat en dat betekend niet dat je ermee in het openbaar moet gaan rondzwaaien!).
Ik speelde vroeger 'soldaatje' met veel realistischere plastic uzi's, m1911's en zelfs een heus (echt) buskruitpistool/blunderbuss achtig apparaat.

OT, vette shit, zou dit graag als teambuildings uitje doen.

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 04-03-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
SinergyX schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:41:
Was hier trouwens een tijdje terug niet een stuk over? Bedrijf dat complete 'counterstrike' ging na bouwen met ingehuurde figuranten etc?
Bedoelde je dit misschien http://www.helshooter.nl/? Airsoft simulatie met figuranten. Lijkt een beetje op counterstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wat is het verschil met wat jullie ontwikkelen en father.io, want als ik jullie plannen zo lees lijkt het toch wel behoorlijk op elkaar.

Daarnaast lijkt het me niet dat het gros van de fps gamers op een 'echte' game als dit zitten te wachten. Althans onder mijn gamevrienden zijn er niet veel die zitten te springen om naar buiten te moeten om een game te spelen (op de Ingress spelers na). Anders hadden ze dat allang gedaan en bv airsoft of paintball gaan spelen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meelobee schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:38:
Wat is het verschil met wat jullie ontwikkelen en father.io, want als ik jullie plannen zo lees lijkt het toch wel behoorlijk op elkaar.

Daarnaast lijkt het me niet dat het gros van de fps gamers op een 'echte' game als dit zitten te wachten. Althans onder mijn gamevrienden zijn er niet veel die zitten te springen om naar buiten te moeten om een game te spelen (op de Ingress spelers na). Anders hadden ze dat allang gedaan en bv airsoft of paintball gaan spelen.
Wij denken met onze tool een betere gameplay te kunnen creëren dan concurrenten die gebruik maken van augmented reality (de camera's van de telefoons), we willen de games zo realistisch mogelijk maken. Tevens lijkt ons de manier hoe je bij father.io de telefoon (het product) moet vasthouden verre van ideaal. Ik hoor graag jullie mening hierover, wat lijkt jullie beter? De manier van father.io of een soort gun met handvat en trigger (en evt. richten zoals in het echt, met evt. red dot of scopes als accessoires verkrijgbaar)

Het zal inderdaad een uitdaging worden om gamers daadwerkelijk achter de pc vandaan te krijgen, maar misschien dat we daarom in het begin ook wel zullen focussen op de mensen/kinderen die al buiten "gamen". Het is bij ons ook juist de bedoeling om het een stuk toegankelijker te maken dan paintballen/lasergamen, je hoeft eenmalig een product aan te schaffen en je kan spelen wanneer je wilt. Je hebt bijvoorbeeld geen speciale beschermende kleding of pakken met sensoren nodig.
Pagina: 1