There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Misschien ben ik gek, maar moet je het niet omdraaien?
In plaats van jezelf afvragen wat je kunt verdienen bij werkgever X, jezelf afvragen wat jij zelf graag wilt verdienen en bereiken. En dit dan overleggen aan die werkgever en onderhandelen.
Werkcultuur kun je zien als je daar komt. Eventueel vragen of je eens een dagje mee kan lopen.
In plaats van jezelf afvragen wat je kunt verdienen bij werkgever X, jezelf afvragen wat jij zelf graag wilt verdienen en bereiken. En dit dan overleggen aan die werkgever en onderhandelen.
Werkcultuur kun je zien als je daar komt. Eventueel vragen of je eens een dagje mee kan lopen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Je kan toch altijd gaan praten?
Jij wilt meer verdienen dan marktconform? Raar.
Als je dat wilt, dan word je zzp-er, dat verdient bovenmodaal.
Kom je niet aan klussen, dan is marktconform misschien wel wat voor je.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Je bent niet gek, klinkt zinnig wat je zegt, maar ik wil gewoon eerst even polsen of het wel de moeite lont om er eens te gaan praten. Als er geen redelijke kans is dat ik mijn huidige salaris ga verbeteren, hoef ik niet de moeite te doen er langs te gaan.Lethalis schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:47:
Misschien ben ik gek, maar moet je het niet omdraaien?
Zelfde met werkcultuur. Als ik mijn salaris flink kan verbeteren, maar ik verneem op voorhand al dat het er een hel is om te werken (wat ik niet denk van De Nul, afgaande op berichten in de media e.d.), dan hoef ik er ook al niet aan te beginnen.
Kwestie van niemands tijd te verspillen, niet de mijne en niet die van de potentiële toekomstige werkgever.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Zijn allemaal verschillende dingenpoehee schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:53:
Je kan toch altijd gaan praten?
Meer dan markconform betalen -> kan, goede werknemer, gulle werkgever en goed betalende klaten (financiele wereld betaald meer dan een webtoko om de hoek)
Boven modaal -> Dat doe je als IT'er al zeer snel
@TS, ik zou gewoon even bellen en bij het eerste gesprek (eventueel telefonisch) al een salaris indicatie vragen. Of je zegt, ik verdien nu X en wil er nog wel wat op vooruit gaan, is dat een probleem?
[ Voor 15% gewijzigd door GrooV op 03-03-2015 08:59 ]
Beetje kort door de bocht inderdaad, maar ik had een kleine irritatie inzake de focus op beloning.
Belangrijk is mijn optiek: hoe goed de werkgever ook betaalt, het is nooit genoeg als werksfeer niet goed is, afspraken slecht nagekomen worden, reizen tegenvalt, etc.
Dat compenseert geen enkele beloning.
Belangrijk is mijn optiek: hoe goed de werkgever ook betaalt, het is nooit genoeg als werksfeer niet goed is, afspraken slecht nagekomen worden, reizen tegenvalt, etc.
Dat compenseert geen enkele beloning.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Van de ICT-afdeling specifiek weet ik niets, maar ik kan je wel vertellen dat het er sterk hiërarchisch is (wat niet per se slecht is) en dat als je in het buitenland werkt je goed verdient (ict-afdeling in België weet ik spijtig genoeg niet...)
Wat ik weet van Jan de Nul is dat niet echt vriendelijk omgaan met bedrijven die werk voor hun doen. Er zijn meerdere bedrijven aardig stuk gelopen op projecten bij de Nul.
Ik zou er niet willen werken. Maar dat is mijn mening.
Ik zou er niet willen werken. Maar dat is mijn mening.
Stadia was beter....
Pagina: 1