• musco
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Hallo,

Heb vandaag mijn nieuwe moederbord geplaatst (MSI 970 Gaming) en heb de digitale uitgang op mijn
surround versterker (Denon AVC-A1se) aangesloten,maar kan op de realtek driver alleen maar 2kanalen kiezen?mis ik een bepaalde driver ofzo?

mvg,
Wilko

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Optisch S/PDIF is beperkt in bandbreedte, mogelijk ziet de Denon dit aankomen en wil graag een HDMI kabel in z'n achterste :-)

S/PDIF can carry two channels of uncompressed PCM audio or compressed 5.1/7.1 surround sound (such as DTS audio codec); it cannot support lossless formats (such as Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio) which require greater bandwidth like that available with HDMI or DisplayPort.

Wiki

stomp niet af, blijf slijpen

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 18:34
In de geluidsinstellingen in Windows wel aangegeven dat je een 7.1 setup hebt? Mogelijk staat deze nog op stereo.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Je hebt dolby digital live of dts connect nodig om de 7 kanalen vanuit de windows mixer realtime te laten encoden naar een gecomprimeerde audiostream die over je sp/dif uitgang verzonden kan worden en waar je receiver iets mee kan. Zonder deze feature is alleen 2 kanaals PCM mogelijk via sp/dif. 3 maal raden welke feature je realtek chipje niet ondersteund....