Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 23:14
Hallo;

Ik heb een HP DC 7600 small form factor pc
2 x 3,00ghz
3,25gb ram (ddr2)
Ati Radeon HD5570
250GB HD

Hij doet de laatste tijd erg vreemd, eerder gingen de fans automatisch harder draaien als de CPU harder werkte, dit doet hij nu niet meer, de fans draaien nu altijd constant.
De DVD drive wordt in windows niet meer herkend (wel in de bios).
Als ik een USB hard drive inplug dan bevriest het systeem, usb stick wil dan weer wel.
Soms bevriest hij spontaan bij een hoge cpu load of game.

Wat zou dit kunnen zijn? Zou het aan de voeding kunnen liggen?

Recent heb ik de bios geupdate.

Ik zit ook te overwegen om een (kleine) SSD in deze machine te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens een reinstall gedaan? DVD niet meer gevonden, spontane hangers etc zouden een hardware issue kunnen zijn, maar misschien is het met een frisse install al verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Had hem net 2 dagen geleden opnieuw geinstalleerd.

Hardeschijf is nog goed volgens Crystaldisk..... op verschillende sites lees ik dingen over de PSU.

Hoe kom ik er eigenlijk achter of een SSD op full speed werkt op deze pc?

[ Voor 20% gewijzigd door saken op 02-03-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar PMG.

Verder alle drivers up to date? En wat bedoel je met een SSD op full speed? Theoretisch is die op SATA3 op zijn snelst, maar zelfs op SATA2 is die al ongelooflijk veel sneller dan een conventionele HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Als ik bijv een ssd met schrijfsnelheid/leessnelheid 500mb heb hoeveel haal ik dan met deze pc?
Hoe kom ik daar achter?
Alle drivers zijn up to date

[ Voor 11% gewijzigd door saken op 03-03-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Door er een aan te schaffen en een benchmark te draaien. De theoretische snelheden zijn makkelijk te achterhalen. Je gaat er sowieso profijt van hebben, dan geef ik je op een briefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

saken schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:17:
Als ik bijv een ssd met schrijfsnelheid/leessnelheid 500mb heb hoeveel haal ik dan met deze pc?
Waarschijnlijk niet veel meer of minder.. 64kByte/s is natuurlijk niet bijster veel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Hmmmm.... DC7600.... had dat model geen last van bad caps??

Kan me vaag iets herinneren dat met die serie wat aan de hand was.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
hij heeft het altijd wel goed gedaan, maar denk te merken dat hij nu langzamer is dan voorheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:15
In ieder geval de kast open maken en kijken naar de condensatoren of ze bol staan. Dat is meestal het geval bij die machines. Hij is ten slotte al wat ouder,nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
ja, het is een refurbished dual core machine gekocht in 2010....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 15:25
saken schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:27:
Hallo;

Ik heb een HP DC 7600 small form factor pc
2 x 3,00ghz
3,25gb ram (ddr2)
Ati Radeon HD5570
250GB HD

Hij doet de laatste tijd erg vreemd, eerder gingen de fans automatisch harder draaien als de CPU harder werkte, dit doet hij nu niet meer, de fans draaien nu altijd constant.
De DVD drive wordt in windows niet meer herkend (wel in de bios).
Als ik een USB hard drive inplug dan bevriest het systeem, usb stick wil dan weer wel.
Soms bevriest hij spontaan bij een hoge cpu load of game.

Wat zou dit kunnen zijn? Zou het aan de voeding kunnen liggen?

Recent heb ik de bios geupdate.

Ik zit ook te overwegen om een (kleine) SSD in deze machine te zetten.
Bios resetten je weet niet als dat ding goced is of niet.
Haal de kap van de kast eraf en haal de batterij eruit dan stroom aanzetten, draaien alle ventilators?
Dan stroom er weer af batterij er weer in.
De bios is nu gereset, en ga vanaf daar verder, alle instellingen zijn zoals ze van de fabriek komen.
bios updaten niet doen alleen maar met 3,5 inch diskette doen, en btw je weet nooit of je de goede bios geflashed hebt.blijf daar vanaf.!!
maar kan je msichien natuurlijk niet die ssd erin zetten.
Omdat ie niet door de oudere bios herkend word?

Maargoed ga vanaf daar verder, bios effe handmatig instellen laat dvd als eerste opstarten en installeer windows of mischien had je die al geinstalleerd?

Maar daarna als alles opstart:wat voor een cpu heb je en wat voor een moederbord heb je?
Kan de nieuwe bios die ssd wel aan het is al een oudere computer.

[ Voor 14% gewijzigd door rjmno1 op 05-03-2015 09:10 . Reden: ssd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
rjmno1 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:56:
[...]

Bios resetten je weet niet als dat ding goced is of niet.
Haal de kap van de kast eraf en haal de batterij eruit dan stroom aanzetten, draaien alle ventilators?
Dan stroom er weer af batterij er weer in.
De bios is nu gereset, en ga vanaf daar verder, alle instellingen zijn zoals ze van de fabriek komen.
bios updaten niet doen alleen maar met 3,5 inch diskette doen, en btw je weet nooit of je de goede bios geflashed hebt.blijf daar vanaf.!!
maar kan je msichien natuurlijk niet die ssd erin zetten.
Omdat ie niet door de oudere bios herkend word?

Maargoed ga vanaf daar verder, bios effe handmatig instellen laat dvd als eerste opstarten en installeer windows of mischien had je die al geinstalleerd? Of gewoon de factory settings in de bios

Maar daarna als alles opstart:wat voor een cpu heb je en wat voor een moederbord heb je?
Kan de nieuwe bios die ssd wel aan het is al een oudere computer.
De bios had ik wel al geflashed, via software..... is hij dan weer terug naar de originele bios bedoel je als ik de batterij er uit haal en doe zoals jij beschreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het kan niet een overklok of software zijn, dit is echt een hardware defect. Het kunnen best lekkende elco's zijn zoals al geopperd werd. Dit als eerste dus controleren, zowel op het moederbord als in de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
ik heb nog geen tijd gehad om hem open te maken, maar merk wel zodra ik van nieuwsgroepen bijv. ga downlaoden en hij de bestanden gaat extracten soms de CPU load terug slaat naar 0% en dan na een tijdje is het wel weer werkbaar.... maar wel vreemd dat de cpu soms niet meewerkt

[ Voor 20% gewijzigd door saken op 07-03-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/576d5648843f06d6c9cbb1b988a96ebd.png

[ Voor 14% gewijzigd door saken op 07-03-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-06 15:25
saken schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:21:
[...]

De bios had ik wel al geflashed, via software..... is hij dan weer terug naar de originele bios bedoel je als ik de batterij er uit haal en doe zoals jij beschreef?
Nee je bios wat je all geflashed hebt word dan naar de fabriek instellingen terug gereset.
En zou je dus van de stock instellingen verder kunnen gaan kijken wat er precies aan de hand is.
Ik zie dat je de computer op windows xp hebt draaien die is al eol ga voor windows 7 of windows 8 beter driver belijd.Geen nieuwe updates meer voor windows xp die worden niet meer ondersteund.
En je temperatuur test staat op fail maak de kast eens open pak een stofzuiger en zuig heel voorzichtig die pluizen stof en haren en wat er nog meer allemaal inzit wat er niet thuishoort.
En ook de wieken van je koeler van de processor moet je eens goed zuiver maken voorzichtig met de stofzuiger.

[ Voor 33% gewijzigd door rjmno1 op 12-03-2015 01:39 ]

Pagina: 1