Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Acer laptop toetsen door elkaar

Pagina: 1
Acties:

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:51
Heb hier een pricewatch: Acer Aspire 5613ZWLMi_2048 van een kennis. Daar stond Vista op en ik heb er 8.1 op gezet. Nu heb ik ook gelijk de BIOS geüpdatet van 3.50 naar 3.60 maar sindsdien doet het toetsenbord raar. Als ik de J indruk, krijg ik * Als ik de K indruk, krijg ik 4 etc.

Het is niet de Numlock, want die kan ik noch in de BIOS uitzetten, noch via de toetsencombinatie Fn + F11. Het kan het ook niet zijn, want dan zou de J een 1 moeten zijn en het is nu *.

Ik kan ook, als ik de laptop aanzet, niet op F2 drukken om in de BIOS te komen. Hij doet het gewoon niet. Als ik een mijn eigen toetsenbord aansluit, doet ie het gewoon. Het lijkt alsof een deel van het toetsenbord gewoon uitgeschakeld is of anders ingesteld staat of zo.

Heb me rot zitten zoeken, maar kon niks vinden. Ik zag wel iets met een registerinstelling om de Numlock aan te zetten, maar dat is het niet. Nogmaals, de J zou 1 moeten zijn als Numlock aanstaat, maar is nu * dus het kan niet de Numlock zijn. Taalinstellingen en andere dingen staat allemaal goed.

Iemand zoiets meegemaakt of ervaring mee?

Schiet mij maar lek! Heb nu de accu eruit gehaald en laptop alleen op stroom opgestart en toetsenbord doet het perfect. 8)7 Ga nu de accu weer terugzetten en kijken of ie het blijft doen.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 02-03-2015 22:20 ]

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Kan het zijn dat je niet de juiste toetsenbord driver hebt geïnstalleerd, of de verkeerde in Windows geselecteerd?

Denk niet dat het dit is, maar weet je zeker dat je de juiste biosfile hebt geinstalleerd? KIjk of je die anders nog terug kunt zetten naar de vorige versie.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:51
Veng7 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:37:
Kan het zijn dat je niet de juiste toetsenbord driver hebt geïnstalleerd, of de verkeerde in Windows geselecteerd?

Denk niet dat het dit is, maar weet je zeker dat je de juiste biosfile hebt geinstalleerd? KIjk of je die anders nog terug kunt zetten naar de vorige versie.
Bedankt voor je reactie, maar ik weet wel hoe je een BIOS moet updaten. ;)

Ik denk dat ie "in de war" was of zo na die BIOS update. Het toetsenbord wordt gewoon standaard geïnstalleerd in Windows, dus kan geen driverprobleem zijn. Maar ik had al iets gevonden op internet over de accu verwijderen en dat werkte blijkbaar, want daarna deed ie het gewoon weer.

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Mooi dat het is opgelost.
Ik heb blijkbaar over je laatste regels heen gelezen. 8)7

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?