Vreemd probleem met meerdere moederborden

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Sinds ik in mijn eigen pc nieuw geheugen heb geplaatst krijg ik 3x binnen een paar seconden vreemde meldingen in mijn logboek.

1.Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

2.Windows kan niet snel worden opgestart met de foutstatus 0xC00000D4.

3.De vorige afsluiting van het systeem om 13:44:40 op ‎22-‎2-‎2015 is onverwacht gebeurd

Het vreemde is dat ik hier niks van merk (PC werkt zeer stabiel) Dit is gekomen nadat ik nieuw geheugen heb geplaatst van het merk corsair vengerance 2133 pro

Alleen het vreemde is

Heb hier een MSI bordje liggen die geeft precies de zelfde melding in het logboek van windows

Deze heeft ander geheugen (Wel 2133mhz en ook van corsair)

Nu heb ik wel het 1 of ander gevonden waar dit aan zou kunnen liggen

MSI bord

Staat MRC Fast boot op Enebled

Asus bord

extreme tweaker\DRAM Timing Control kijk zie ik wel MRC Fast Boot op Enebled staan.

Zou deze op disable moeten staan om deze melding te voorkomen en de oorzaak zijn?

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:06
Zou deze op disable moeten staan om deze melding te voorkomen en de oorzaak zijn?
Ik zou zeggen, probeer het!

En ik zou even vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt, dan zijn mensen eerder bereid om te helpen. (Google bijvoorbeeld is op die foutcode).

[ Voor 70% gewijzigd door Mitchell-CWD op 03-03-2015 13:41 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• marcelmaria
Dat is het hem nu juist

Daar vind ik het wel een gelijk soort probleem

Alleen start de computer dan ook daadwerkelijk opnieuw op

Dat is bij mij niet van toepassing (alleen zichtbaar in logboek windows)

Dit gebeurd dus ook bij ander variant moederbord met zelfde geheugen

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:06
Dan moet je proberen uit te zoeken aan welk onderdeel het ligt: combineer een goed werkend onderdeel met een onderdeel uit je PC die niet goed wekt en vindt het probleem ;)

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• marcelmaria
Tot zoverre geen melding meer gehad na MRC Fast boot uit gezet

Btw zoals eerder vermeld was het ook geen hardware fout

• marcelmaria
update

Krijg de melding nog steeds.

Zoals eerder vermeld is het geen hardware fout

Compleet ander systeem met msi moederbord en zelfde geheugen geeft dezelfde foutmelding

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Ik verwacht niet dat dit het probleem veroorzaakt, maar je zou er even naar kunnen kijken: Wordt je ram snelheid wel ondersteund door je processor? Zo niet, clock het wat lager en test of je de foutmeldingen nog steeds krijgt! Zover ik weet zijn er weinig (of geen) cpus die 2133 MHz ondersteunen, dus dat zou misschien een probleem kunnen veroorzaken?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Staat het geheugen gewoon op de 'SPD' of op 'XMP' profiel?

Ik ben namelijk bij MSI bordjes een vergelijkbaar probleem tegengekomen maar die was met 2400 MHz geheugen. Zodra dit op XMP stond 1 en al ellende. Het kon uren draaien zonder problemen of de ene na de andere BSOD geven of inderdaad meldingen geven dat de PC niet goed was afgesloten ondanks dat je geen melding oid zag bij het afsluiten en alles normaal leek te gaan..

Dit had te maken met het voltage van het XMP profiel, standaard 1.5V ofzo en met XMP aan 1.65V of het geheugen vond dat niet fijn of het moederbord en ik vermoed het moederbord. Op een ander bord van Asus (Z97) werkte het perfect met XMP. Het gebruikte MSI bord had een Z87 chipset het precieze type weet ik niet meer. Ik zou zeggen gewoon op 1333/1600/1866 draaien want toen werkte het wel gewoon op het MSI bord.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Zoek even de specificaties op van je geheugen. Sommig geheugen draait stock op een iets hoger voltage

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

Welk moederbord heb je? Welk geheugen heb je precies? Wat zijn de andere specificaties van je systeem?

• marcelmaria
ik heb totaal nog geen BSOD gehad (Gelukkig)
Het is puur alleen logboek tot nu toe (Afkloppen)

Ik heb een Asus Maximus VII Z97 Impact

Geheugen is de Corsair vengeance pro 2x4GB 2133 C11R

Verder zijn mijn spec

Intel 4460 I5 (Ja Ja Niet overclockbaar :P beurs was leeg deze wordt in de toekomst vervangen)
seasonic G750
Asus GTX 780 DC-OC
samsung evo 840 128GB
WD-Green 1TB

Ik heb zonet even de EZ tuning Wizzard even gebruikt

8% UP cpu gedaan volgens bios
geheugen 63% UP

geheugen stond dus uit (Niet op XMP) Nu wel

[ Voor 46% gewijzigd door marcelmaria op 04-03-2015 10:12 ]

• marcelmaria
prutser001 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:14:
Staat het geheugen gewoon op de 'SPD' of op 'XMP' profiel?

Ik ben namelijk bij MSI bordjes een vergelijkbaar probleem tegengekomen maar die was met 2400 MHz geheugen. Zodra dit op XMP stond 1 en al ellende. Het kon uren draaien zonder problemen of de ene na de andere BSOD geven of inderdaad meldingen geven dat de PC niet goed was afgesloten ondanks dat je geen melding oid zag bij het afsluiten en alles normaal leek te gaan..

Dit had te maken met het voltage van het XMP profiel, standaard 1.5V ofzo en met XMP aan 1.65V of het geheugen vond dat niet fijn of het moederbord en ik vermoed het moederbord. Op een ander bord van Asus (Z97) werkte het perfect met XMP. Het gebruikte MSI bord had een Z87 chipset het precieze type weet ik niet meer. Ik zou zeggen gewoon op 1333/1600/1866 draaien want toen werkte het wel gewoon op het MSI bord.
Ik heb een asus z97 bordje (Asus VII Z97 Impact

• marcelmaria
Even een update dit gebeurd dus bij het opstarten van windows.

Ik merk hier niks van alleen krijg ik hier meldingen van in mijn logboek

Windows 8 fast boot uitgeschakeld

Wat mij opvalt is dat elke x ik windows opnieuw opstart windows mijn toetsenbord als nieuwe hardware ziet

[ Voor 34% gewijzigd door marcelmaria op 04-03-2015 21:59 ]

• marcelmaria
Even een update

Zodra ik via windows Fastboot uit zet krijg ik deze melding niet meer

Alleen lijkt mij dit niet de oplossing omdat dit een standaard functie in windows 8.1 is en normaal zou moeten werken.

Wat mij opvalt is zodra ik windows opstart windows mijn toetsenbord Logitech g15 als nieuwe hardware ziet dit gebeurd dus bij elke restart/opstart staat misschien los van mijn probleem alleen meld het toch even

Misschien dat iemand hier iets over weet of mij kan helpen want ik weet het nu echt niet meer
heb vanalles al geprobeerd

1.Bios update
2.SSD samsung evo van nieuwere firmware voorzien
3.rapid store verwijderd
4.Allemaal adviezen die ik via google gevonden heb maar niks werkt

Ja wat werkt fast boot van windows 8.1 uitgezet alleen dit lijkt me niet de oplossing wil deze toch wel graag gebruiken

[ Voor 98% gewijzigd door marcelmaria op 05-03-2015 15:24 ]

Pagina: 1