Advertentie's blijven zien ondanks add block aan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickjuh
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dan hier nog maals.

Ik heb last van advertenties en troep in mijn browser.
Ik gebruik Chrome en heb een Add blokker geïnstalleerd, de advertenties komen nog voor ondanks de add blokker.

Weet iemand hoe ik deze advertenties/spyware weg krijg?(zonder dat ik de laptop opnieuw moet installeren)

Ik heb al verschillende programma's gedownload tegen spy ware, maar die zijn gratis tot dat je de spyware wil verwijderen, dan moet je betalen.

Wat ik al gedaan heb:

Malwarebyte's geinstalleerd en laten scannen: 0 dingen gevonden.
Avast laten scannen: 0 dingen gevonden.
Bij configuratiescherm gekeken of er programma's tussen staan die ik niet heb geinstalleerd, maar niks gevonden.

De advertentie's blijven nog altijd zicht baar en gaan niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Advertenties != spyware.

Heb je het over spyware (aangezien je het over verwijderen hebt: welke? Op welk OS?) of over ads? In iedere browser of enkel Chrome? Als je geen 'echte' ads wilt zien is het makkelijk: de betreffende site niet bezoeken. Of bij Flash-ads: verwijder Flash.

(Ook: als je niet bereid bent te betalen, is het ook niet vreemd om op andere manieren iets toe te voegen ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:07

3DDude

I void warranty's

Op welke website(s) heb je dit probleem?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickjuh
  • Niet online
Ik heb dit probleem bij het Opel-forum en ook hier soms, dan linkt hij me door naar een of andere advertentie, ook bij sommige online game's komt dit voor.

Ik heb Windows 7 Home Premium op de laptop.

Dit probleem is gekomen toen ik toendertijd patches zocht voor een ouder spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:09
Het kan zijn dat fora een malware-infectie oplopen.
Verder zijn veel sites die patches, cr@cks, trainers etc aanbieden broeinesten voor spyware en virussen.

Add = Toevoegen, en Blokker is een winkelketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

In geval van adblock plus:

Wat zijn Acceptabele Advertenties?

Adblock Plus is ontwikkeld om zijn gebruikers te beschermen tegen irritante advertenties. Echter denken wij dat niet alle advertenties slecht zijn, en begrijpen wij dat websites advertenties nodig hebben om te kunnen overleven. Daarom hebben wij strenge criteria ontwikkeld om Acceptabele Advertenties te kunnen identificeren: bescheiden advertenties die niet geblokkeerd hoeven te worden. Websites die willen voldoen aan deze criteria kunnen zich aanmelden om hun advertenties te laten toevoegen aan de Acceptabele Advertenties uitzonderingen-filterlijst, die de advertenties zal deblokkeren voor de meeste gebruikers. Als je geen enkele advertentie wil zien, kun je de uitzonderingen-filterlijst altijd uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef..
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-04-2023
Ook al in je lijst met browser-extensies gekeken? Het kan zijn dat daar een ongewenst programma tussenstaat wat de ads veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickjuh
  • Niet online
http://i61.tinypic.com/1otx5l.png

zoon advertentie's krijg ik, soms ook van onder uit naar boven.

Of door gelinkt naar clock hand site met daar weer spam advertentie's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 22:42

AzzKickah

06-CENSORED

In Chrome zijn het waarschijnlijk extensies. Die moet je disablen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Rickjuh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:51:

Dit probleem is gekomen toen ik toendertijd patches zocht voor een ouder spel.
Zie hier het probleem. Je hebt er software/malware/virus opstaan door die patches/cheats.

Dan gaat een adblocker niet werken.

Je zal wat anti malware/ virusscanners moeten draaien.

Maar pas op, daar naar zoeken levert je ook veel rommel op als je op de verkeerde websites beland.

Dus als je niet weet wat je doet, vraag t iemand die het wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30
Je bent de zoveelste de laatste tijd, adware lijkt weer flink in opkomst.
Dit tooltje draai ik meestal: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ is gratis en werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Rickjuh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:20:
http://i61.tinypic.com/1otx5l.png

zoon advertentie's krijg ik, soms ook van onder uit naar boven.

Of door gelinkt naar clock hand site met daar weer spam advertentie's op.
Als je mbam al gedraaid hebt zit je al redelijk jn de buurt van ok.. Nog ff mbam anti rootkit:
https://www.malwarebytes.org/antirootkit/ En kijk op je bureaublad en menu start naar je snelkoppeling voor Chrome! Rechter muiskop/eigenschappen/doel. Dit moet alleen c:\%programfiles%\google\chrome\application\chrome.exe zijn zonder verdere url verwijzingggg... want hier kunnen ook fijne niet altijd direct zichtbare startpages in verwerkt zitten.

En om je browser in het vervolg nog een beetje af te schermen/beveiligen een mooi tooltje van Nederlandse makelij http://www.surfright.nl/nl/alert. De makers (HitmanPro) kom je ook hier op Tweakers forums tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 02-03-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

BlackMonkey schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:54:
Je bent de zoveelste de laatste tijd, adware lijkt weer flink in opkomst.
Dit tooltje draai ik meestal: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ is gratis en werkt goed :)
Ik onderhoud de nodige pc's, en geef ook wel wat safety instructions aan gebruikers. Ik herken dit niet hoor, adware weer in opkomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
Adwcleaner gebruik ik anders regelmatig bij anderen en haalt dan eigenlijk altijd wel de adware weg. :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die advertenties worden getoond door het gedrocht genaamd Easy Deals (althans, dat vertelde de eerste Google-hit op [google="populaire deals" reclame] me). Volgens Easy Deals verwijderen (virus verwijder instructie) en Easy Deals "PUP.Optional.EasyDeals.A" Removal Guide nestelt dat ding zich op verschillende plekken en moet je dus de daar genoemde stappen volgen om het volledig te verwijderen.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 02-03-2015 23:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
GerardVanAfoort schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:13:
[...]

Ik onderhoud de nodige pc's, en geef ook wel wat safety instructions aan gebruikers. Ik herken dit niet hoor, adware weer in opkomst..
10 laptops en computer in 1 maand in de leeftijdscategorie 15 - 60, daarvoor sporadisch iemand die er mee kwam.
Dat vind ik toch wel een grote stijging die ik merk. Waar ze het vandaan halen blijft voor mij nog wel een beetje een raadsel omdat ze altijd andere oorzaken noemen, ik verwijder het en vind het wel weer prima. Kost me simpel weg te veel tijd de oorzaak te zoeken. Dit zijn immers toch de gebruikers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

BlackMonkey schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:45:
[...]

10 laptops en computer in 1 maand in de leeftijdscategorie 15 - 60, daarvoor sporadisch iemand die er mee kwam.
Dat vind ik toch wel een grote stijging die ik merk. Waar ze het vandaan halen blijft voor mij nog wel een beetje een raadsel omdat ze altijd andere oorzaken noemen, ik verwijder het en vind het wel weer prima. Kost me simpel weg te veel tijd de oorzaak te zoeken. Dit zijn immers toch de gebruikers :+
Dat is zeker een behoorlijke stijging. Idd verwijderen, scannen en soms event viewer raadplegen op wat afwijkend gedrag/toename in kritiek of fout logs

Yep, om het maar een keer oneerbiedig te zeggen: de endloosers, pebcac of de MinesweeperConsultantsSolitaireExperts :-) (laat ze het maar niet lezen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:11:
[...]

Dat is zeker een behoorlijke stijging. Idd verwijderen, scannen en soms event viewer raadplegen op wat afwijkend gedrag/toename in kritiek of fout logs

Yep, om het maar een keer oneerbiedig te zeggen: de endloosers, pebcac of de MinesweeperConsultantsSolitaireExperts :-) (laat ze het maar niet lezen..)
Het leukste is altijd nog wel even vragen waar zij van denken dat het door komt. Daar zijn ze soms of heel stellig in of ze zeggen inderdaad nooit wat fout te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rickjuh schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:51:
Ik heb dit probleem bij het Opel-forum en ook hier soms
Vergeet je niet de Tweakers ads in je whitelist te zetten. :Y) Immers wat eeuhm jammer om ads te blokkeren maar wel steeds vragen stellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1