Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Hi,

Ik krijg al enige tijd de melding dat het geheugen bijna vol zit van mijn iPhone. Gezien ik altijd boven de twee gig zat maakte ik mijzelf hier verder niet druk om echter zag ik vandaag dat ik nog maar 1,xx gig over had. Dit is na het verwijderen van ~1200 foto's.

In het menu zegt het systeem dat ik ruim 10 gig gebruik, als ik echter per app ga kijken en ik tel hier alles op kom ik nooit aan de 10 gig. Op een of andere manier kan ik ook niet verbinden met iCloud op mijn iPhone (wel via icloud.com). Kan het zijn dat hij dit ergens lokaal opslaat? Of wat kan een reden zijn dat mijn iPhone zo onwijs vol zit?

iPhone 6, iOs 8.1
Sinds kort wel een MBPr maar dit lijkt mij nergens mee te maken kunnen hebben..?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ljrxbp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2njbotw.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gebruik je iCloud foto-albums? Want als je foto's verwijderd worden deze niet direct van je toestel en iCloud opslag verwijderd, maar pas na 30 dagen. Ik weet niet of je dit ook in je verbruik terug kunt zien.

Wat wel ooit kan helpen is je toestel restoren en een backup terug zetten. Maar verder zijn er veel apps die verborgen ruimte gebruiken voor bijvoorbeeld caching. Dit telt niet mee in de teller bij de app zelf, maar het neemt wel ruimte in beslag. Dit zijn echter ook bestanden die als eerste door iOS weg gegooid worden als de ruimte echt op raakt.

Daarnaast zou ik een keer uitloggen en opnieuw inloggen bij iCloud op je toestel. Dat kan rare connectieproblemen ooit verhelpen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
--MeAngry-- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:28:
Gebruik je iCloud foto-albums? Want als je foto's verwijderd worden deze niet direct van je toestel en iCloud opslag verwijderd, maar pas na 30 dagen. Ik weet niet of je dit ook in je verbruik terug kunt zien.

Wat wel ooit kan helpen is je toestel restoren en een backup terug zetten. Maar verder zijn er veel apps die verborgen ruimte gebruiken voor bijvoorbeeld caching. Dit telt niet mee in de teller bij de app zelf, maar het neemt wel ruimte in beslag. Dit zijn echter ook bestanden die als eerste door iOS weg gegooid worden als de ruimte echt op raakt.

Daarnaast zou ik een keer uitloggen en opnieuw inloggen bij iCloud op je toestel. Dat kan rare connectieproblemen ooit verhelpen.
Ik gebruik geen iCloud foto albums en het album welke standaard wordt aangemaakt "Onlangs verwijderd" heb ik ook leeggemaakt. Momenteel zit ik op iOs 8.1 inclusief Jailbreak en wil dus eigenlijk niet herstellen :+

Verborgen ruimte die ingenomen wordt lijkt mij geen 3gig te kunnen zijn? Dit lijkt mij wel extreem veel, zeker op een iPhone met 16Gb.

Als ik naar iCloud ga op mijn telefoon geeft die eerst de melding dat de controle mislukt is en wanneer ik op mijn account klikt geeft die de volgende melding, ik kan ook niet verder erin komen..

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/npkz69.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb je al meerdere updates "over the air" gedaan? Dit schijnt ook garbage te verzamelen. Bij een iTunes update wordt er een schoon image opgezet, hoe dat met een jailbreak zit heb ik geen ervaring mee.

Dat je geen verbinding krijgt met iCloud geeft wel aan dat er ergens een storing optreed. Haal eens een paar apps die je weinig gebruikt, en/of makkelijk weer terugzet en insteld van de iPad af. Log eens uit bij iCloud.
Device echt uitzetten, daarna aan. Opnieuw inloggen bij iCloud en even aan de stroom en in standby voor iCloud backup. Hierbij zou je wat garbage kunnen opschonen, ruimte terug krijgen.

Edit: juist vanaf update 8.1.3 is er door Apple wat aan gedaan om ruimte die in het niets verdween terug te krijgen, maar daar heb je nu niets aan met Jailbreak 8.1..

[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 02-03-2015 21:54 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verbinding met iCloud is opgelost, had bij Mobiel internet, Instellingen uitstaan :+

Nu klopt alleen het gebruik dus nog niet..
Vorige update heb ik via iTunes gedaan dus ga er niet vanuit dat er veel rotzooi over is gebleven.

8.1 kan ik volgens mij ook niet meer terug zetten ondanks dat ik er nog wel op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nope alleen 8.1.3 wordt nog gesigneerd. En 8.2 komt zeer binnenkort.
Heb je 'm al aan de stroom gehangen en iCloud backup gedaan? Tenzij je het handmatig doet gaat dit alleen indien aangesloten. Misschien dat je daarna meer ruimte krijgt.

[ Voor 55% gewijzigd door GerardVanAfoort op 02-03-2015 22:27 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerardVanAfoort schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:24:
Nope alleen 8.1.3 wordt nog gesigneerd. En 8.2 komt zeer binnenkort.
Heb je 'm al aan de stroom gehangen en iCloud backup gedaan? Tenzij je het handmatig doet gaat dit alleen indien aangesloten. Misschien dat je daarna meer ruimte krijgt.
Ik ben zelf erg druk geweest en geen tijd meer gehad om er verder naar te kijken.
Zag wel dat ik nu opeens weer ruim 4 gig ruimte heb..

Raar verhaal, maar voor nu is het opgelost :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kijk dat is weer +3. iCloud verbinding hersteld en alles weer in sync..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
Heb een zelfde soort probleem ook wel is gehad, soms slokt icloud je geheugen weg. Ik had daarna mijn telefoon even opnieuw ingesteld via itunes en backup teruggezet en daarna weer 4-5 gb extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
jannick63 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:26:
Heb een zelfde soort probleem ook wel is gehad, soms slokt icloud je geheugen weg. Ik had daarna mijn telefoon even opnieuw ingesteld via itunes en backup teruggezet en daarna weer 4-5 gb extra
Blijf dat toch apart vinden..
Heb mijn telefoon ook niet opnieuw ingesteld en geen backup terug gezet.

Met iCloud kon die normaal altijd verbinden dus snap ook niet dat die moeilijk deed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Had ook een jailbreak en heb van een ruimteprobleem last gehad. Als ik hem aan iTunes hing, zag hij soms tot wel 5 GB aan 'other'. Geen idee wat dat was natuurlijk, tot ik via mijn jailbreak wat analyse kon doen op welke files veel ruimte in namen. Bleek uiteindelijk een logfile te zijn van mijn batterijverbuik. Geen oplossing kunnen vinden, dus helaas maar een restore naar de nieuwste iOS, zonder jailbreak. En eerlijk is eerlijk, ik mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57
Ik had hetzelfde met mijn gejailbreakte iPhone, uiteindelijk besloten de originele firmware er terug op te zetten.

Van 0MB vrije ruimte naar 2,3GB :) Om apps te proberen heb ik een apple developer certificaat gekocht, hiermee kan je apps signen voor jouw telefoon en deze installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap0001
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
zelfde probleem hier met een i-P 5c

5G geheugen

nog maar 3,5MB over

de App's gebruiken ca 800MB
dat moet je zelf optellen dat doet geheugen beheer niet voor je is niet belangrijk genoeg..

rara wie knaagt er aan mijn geheugen ?
waar zit het lek? 8)7

Jaap

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Whow jij hebt in ieder geval de zoekfunctie goed gebruikt :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
jaap0001 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:44:
zelfde probleem hier met een i-P 5c

5G geheugen

nog maar 3,5MB over

de App's gebruiken ca 800MB
dat moet je zelf optellen dat doet geheugen beheer niet voor je is niet belangrijk genoeg..

rara wie knaagt er aan mijn geheugen ?
waar zit het lek? 8)7

Jaap
Waarschijnlijk dus een of andere logfile. Zonde dat dit probleem jaren later nog steeds bestaat, ik heb er ook nog steeds last van. Eens in de zoveel tijd moet ik dan ook een reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
iCloud maakt standaard reserve kopieën als deze niet via een verbinding in de cloud kan worden gestopt worden deze reservekopieën op je telefoon opgeslagen en staan deze in de wachtrij.... en daar zijn je “verdwenen mbs”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap0001
Bedankt voor jullie reactie's
Deze Iphone is niet van mij, ik heb alleen ervaring met Android

Aangesloten op een W7 PC laat de verkenner geen grote bestanden zien
Dit lijkt een OS bug kan toch niet een Apple?

I5c Instellingen Algemeen info toont
"versie" 10.3.3(14G60) ? de OS versie?

Er word wel gewaarschuwd : geen geheugen vrij
dan volgt een tip : verwijder bestanden die je niet nodig hebt
geniaal je moet er toch maar opkomen
alleen het resetten van de interne geheugen "teller" dat gaat even niet.
Een reset doen is waarschijnlijk eenvoudig als je weet hoe dat moet
Zijn dan alle instellingen en bestanden weg ?
Meestal komen de nare verassingen achteraf bij de software boys ;)

[ Voor 43% gewijzigd door jaap0001 op 22-05-2018 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Donstil schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:49:
Whow jij hebt in ieder geval de zoekfunctie goed gebruikt :)
wel leuk om weer een oud topic van jezelf terug te zien :+

@jaap0001 bij mij was het destijds een kwestie van een (originele) software update.
Ik gaf de jaikbreak dus de schuld..

Bij een andere Tweaker had een update zo te lezen ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap0001
ok zonet een "reset instellingen" gedaan, bestanden en instellingen zouden blijven , lijkt ook zo
dat levert 264.6MB op ipv de paar MB
we kunnen even weer foto's nemen
4GB is nog zoek of vergeet geheugen beheer het OS / huishoudelijk gebruik ?

wat is jaikbreak is dat een breakdance.. waarbij je echt iets breekt..
een insider Apple term denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door jaap0001 op 23-05-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
jaap0001 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:13:
ok zonet een "reset instellingen" gedaan, bestanden en instellingen zouden blijven , lijkt ook zo
dat levert 264.6MB op ipv de paar MB
we kunnen even weer foto's nemen
4GB is nog zoek of vergeet geheugen beheer het OS / huishoudelijk gebruik ?

wat is jaikbreak is dat een breakdance.. waarbij je echt iets breekt..
een insider Apple term denk ik
Jailbreak is het ontgrendelen je iPhone, waardoor je apps elder dan uit de App store van apple vandaan kunt halen, zie Wikipedia: Jailbreak (iOS).

Een reset instellingen op je iPhone doet inderdaad heel weinig. Probeer eens een volledige reservekopie te maken, hang je iPhone dan aan een pc/mac met iTunes en herstel je iPhone via iTunes naar de fabrieksinstellingen. Dan je reservekopie terugzetten en er zouden al een aantal GB’s verdwenen kunnen zijn, zonder dat je je eigen data bent kwijtgeraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap0001
oké gaan we proberen...
aan de i-air dan een i-backup maken naar i -airbook
via iTunes? terugzetten naar i-fabrieksinstellingen
dan i-reserve --kopie van uit i-dinges terug zetten
..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
*snip* flame

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 23-05-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap0001
sorry ja klopt ik ben onbekend met i-soft
een Huawei kopen voor mijn partner dan heb ik weer rust in de tent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaap0001
De tip om in i-Tunes te te doen alsof je een film wilt kopen /huren werkte

In iTunes onder op status balkje staat op een gegeven moment een icoontje Films.
Kies een film die groter is dan de huidige vrij beschikbare ruimte
Dat kan snel bij een paar MB vrije ruimte.

Doe dan alsof je de film wilt kopen.
Na enige tijd komt er een melding te weinig ruimte voor het downloaden.

Maar pas op druk niet! op home
druk op instellingen
druk op geheugen beheer ... waar dat beheer op slaat weet ik nog niet er zijn geen opties om het cashe geheugen vrij te maken behalve de Apps maar die gebruiken niet de ruimte die je kwijt bent.
Maar onderhuids word het cashe geheugen vrijgemaakt.
Voor een aankoop is er veel mogelijk...

Niet kopen weer terug via home toets want ja een del of cancel toets kent iPhone niet
iPhone gebruikers maken geen fouten.

Daarna was er 2.6GB vrijgegeven door de directie van IOS 10.3.3
Of er nog meer vrij geheugen mogelijk is blijft onduidelijk
De tipgever had het over een paar keer herhalen van deze actie.
Geheugen beheer rept niet over het deel wat door IOS10.3.3 gebruikt word
en dus al helemaal niet over de GBytes die geconfisqueerd worden door de cache manager.
Er zal toch een paar GB bezet blijven voor intern gebruik neem ik maar aan als leek.

[ Voor 14% gewijzigd door jaap0001 op 23-05-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mooi dat het probleem is opgelost. Voor de volgende keer is het handiger om een nieuw topic aan te maken, in plaats van een oud topic omhoog te halen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.