Toon posts:

Vol gas op VDSL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de diverse postcode checks is de maximale snelheid op mijn adres 110/22 met VDSL (met vectoring). Uiteraard ben ik me bewust dat dat slechts theoretische getallen zijn en het in de praktijk waarschijnlijk lager uit zal vallen.

Toch wil ik proberen zo dicht mogelijk bij de 110/22 uit te komen. Ik constateer echter dat de meeste providers al bij voorbaat mijn snelheid beperken: 100/10 bij XS4ALL, 80/8 bij Vodafone en KPN, etc. Vooral mbt de upstream is dat erg jammer.

Beperken deze providers daadwerkelijk de snelheid? Of verkopen ze hier een veilig gemiddelde om teleurstelling te voorkomen? Is er een VDSL provider/pakket waar de snelheid niet kunstmatig wordt beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er is afaik geen enkele VDSL provider op dit moment die hoger dan *factor10 upload geeft tov download.

Het zijn ook de snelheden die in de praktijk meer haalbaar zijn, alles erboven is geluk, dichtbij de centrale of gewoon niet meer stabiel, slecht een kleine groep rond elke centrale zal die snelheid halen (dat natuurlijk buiten de standaard 25:1 overboeking).

Toch zie ik bij veel mensen die de ~100mbit aantikken (via bv xs4all) toch een tot 22mbit upload krijgen. Kan zijn dat de abbo's gewoon deze snelheid aangeven, maar de lijn zelf je gewoon maximale attainable krijgt. (wat me providerafhankelijk lijkt, maar in iedergeval voor xs4all).

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 02-03-2015 21:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Voor een groot deel van de abonnementen wordt de snelheid losgelaten. Dat betekent dat je dan ipv max 80/8
jouw maximaal haalbare lijnsnelheid binnenkrijgt, dus rond de 110/22. Dat komt doordat KPN wholesale nu 110/22-profielen als standaard heeft ingesteld in de dslams. Let op: dit gaat nog niet op voor alle providers en abonnementen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Hier heb je wat meer realistischere waarden waarschijnlijk: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Als XS4ALL de boel niet beperkt zijn ze zeker het overwegen waard. Ook ivm IPv6 etc.

@ThinkPad Fourstack geeft ook 110Mbit/s aan, dus ik heb goede hoop!