Desktop 600 eu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyjoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:41
Een maat van mij wilt een nieuw systeem en wilt zo veel mogelijk onderdelen gebruiken van zijn oude PC. Ik zal de link naar de specs onderaan deze post zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en de normale huis en tuin zaken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 500 en 600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de link onderaan de post.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wij beiden hebben niet bar veel verstand van PC's maar als ik zelf zou moetten gokken is een nieuw Moederbord, geheugen, voeding, en videokaart wel nodig. Een nieuwe CPU fan lijkt me overigens ook geen overbodige luxe.
Een nieuwe kast is uiteraard ook nodig, graag geen kermis kast.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen kaarten of componenten van AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo goedkoop mogelijk, verschillende webshops is geen probleem.

Ga je overklokken?
[i][Niet van plan./i]

pricewatch: Acer Aspire M3985 (DT.SJQEH.009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien daar geen een miserabele dedicated GPU in zit kan je gamen vergeten, tenzij je mijnenveger bedoelt.

Voor góede ideeën kan je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Verder kom ik nog Upgrade gaming rig. tegen. Heb je deze pc nog? Die heeft maar een paar aanpassingen nodig voor het gewenste effect.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 02-03-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyjoe
Bedankt voor je snelle reactie maar als je even beter gelezen had zag je dat deze PC niet voor mij is.

Ik ben er zelf ook al achter dat de videokaart bar slecht is wat in zijn huidige PC zit en vraag daarom om advies om een nieuw systeem samen te stellen en eventueel onderdelen te gebruiken van zijn oude PC (voornamelijk de processor dunkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Alright, op zich is er weinig mis met de pc voor normale desktoptaken. Echter is ie, zoals jullie zelf al achter waren gekomen, totaal ongeschikt om op te gamen.

De processor, het geheugen en het moederbord zijn prima! Niks aan veranderen voorlopig. Het is een redelijke rappe i5 met 8GB RAM.
Wat er wel moet veranderen:
De voeding en de videokaart.

Ga voor een bijv. een GTX970 een een goede 450Watt voeding en je bent klaar.
Echter adviseer ik om er ook een 256GB SSD in te zetten voor Windows en de standaard desktopapplicaties. Dan de HDD gebruiken voor grote games en andere bestanden.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmyjoe
Jou ook bedankt voor je snelle en informatieve reactie. Heb enkel wel 1 vraag, ik heb vaker gehoord van mensen en (meen ik) ook een aantal artikelen gelezen over PC fabrikanten die promoten met grote namen zoals i5 en andere mooie termen en verder ondermaatse hardware in hun PC's proppen. Echter weet ik niet of dit zo is en of dit uiteindelijk problemen gaat opleveren met nieuwere betere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Met een videokaart en SSD denk ik dat het systeem al een stuk geschikter zal zijn voor gamen.

Videokaart; €120 V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
SSD; €85 V&A aangeboden: Samsung 840 SSD 250GB
Voeding; ~€75 pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Jimmyjoe schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:01:
Jou ook bedankt voor je snelle en informatieve reactie. Heb enkel wel 1 vraag, ik heb vaker gehoord van mensen en (meen ik) ook een aantal artikelen gelezen over PC fabrikanten die promoten met grote namen zoals i5 en andere mooie termen en verder ondermaatse hardware in hun PC's proppen. Echter weet ik niet of dit zo is en of dit uiteindelijk problemen gaat opleveren met nieuwere betere hardware.
Dat kan, vandaar ook het advies om de voeding aan te pakken, al hoeft dat niet per se een slecht ding te zijn die er nu in zit. Echter heb je nogal eens te weinig aansluitingen. Eén en ander kan je uitsluiten door een foto te maken van de zijkant van de voeding. Misschien heb je geluk en is het een prima ding, al zal het me niks verbazen als die slechts 350-400W heeft, wat krapjes wordt met een nieuwe GPU.

De rest is okay (denk aan het moederbord, case en cpu koeler), maar niet hoogstaand. Het moederbord zal wel vrij basic zijn, maar ondersteunt een aparte GPU natuurlijk prima, daar is geen plank à 120 euro voor nodig. De case is ook basic, zal wel geen kabelmanagement, beperkte airflow en nul demping hebben, maar voldoet ook.

Het enige waar je wel even op moet letten is of alles gaat passen, fysiek gezien. Het ziet er uit als een normale ATX kast, maar daar wil wel ineens een rare twist in zitten als je aan het bouwen slaat.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 02-03-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
br00ky schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:05:
[...]
Het moederbord zal wel vrij basic zijn, maar ondersteunt een aparte GPU natuurlijk prima, daar is geen plank à 120 euro voor nodig.
Niet om de TS bang te maken maar dit komt uit eigen ervaring met het uitbreiden van een bestaand systeem.

Ik heb een vriend ooit een keer geholpen om zijn HP desktop te upgraden met een extra videokaart voor meer schermen door er een extra videokaart in te stoppen. Echter kwamen wij er toen achter dat het moederbord(wat inderdaad nooit iets hoogstaand is) alleen bepaalde videokaarten ondersteunde(die HP dus in die serie inbouwt), bij andere videokaarten start het hele systeem niet door. Hierdoor was het uiteindelijk noodzakelijk om een nieuw mobo te kopen om alsnog dit allemaal aan te sluiten. Ik ben hier toen achtergekomen door de specs op te zoeken van het mobo en daar stond een lijst bij met videokaarten worden ondersteund.

Nu kan ik voor deze ACER geen duidelijke specs van het moederbord vinden waar dit in staat vermeld. Ik heb wel het volgende gevonden:
http://www.manualslib.com...3985.html?page=112#manual

Ervan uitgaande dat dit daadwerkelijk de orginele servicemanual van de fabrikant is kan je op deze pagina zien welke videokaarten worden ondersteund voor dit systeem. Ik kan niet, zoals in mijn eigen ervaring, vinden of dit mobo alleen werkt met de kaarten uit deze handleiding.

Ik zat dit topic te lezen en ik wou dit even melden zodat de TS niet tegen hetzelfde probleem gaat aanlopen.
Pagina: 1