Dockingsstation voor zowel laptop als desktop

Pagina: 1
Acties:

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Goedenavond iedereen,

Ik heb hier 2 systemen staan (mijn laptop en desktop) die ik vaak gebruik en eigenlijk vaak samen aanstaan.
Nu is dit een beetje spijtig gezien mijn desktop toch wel een vrij zwaar 'gamemachine' is en ik er eigenlijk meer gewoon op zit te surfen en bezig ben voor school (bv. Xilinx) via een RDP connectie naar mijn server beneden.
Eigenlijk meer zaken die ik gewoon op mijn laptop zou kunnen doen.

De reden dat ik dit niet doe is omdat ik 2 schermen aangesloten heb, muis, keyboard, lan etc. etc. op mijn desktop. En om dit iedere keer in en uit te pluggen is me toch net wat teveel van het goede (zeker gezien de desktop iedere keer verschoven moet worden en er zit watercooling in, dus het gewicht spreekt dan voorzich).

Dus wat ik aan het denken was, is om een dockingstation aan te sluiten waar ik mijn schermen, keyboard, muis, (lan blijft gewoon in desktop steken) op kan aansluiten en dat dan afwisselend in of mijn laptop of desktop via usb 3.0 kan steken..
Dacht bv aan zulke dockingstations:
https://tweakers.net/pric...ng-station/specificaties/ of
https://tweakers.net/pric.../toshiba-dynadock-u3.html

Maar nu is de vraag natuurlijk, voor m'n laptop zal het niet een al te groot probleem zijn om de beelden via dat aan te sturen.. Maar als ik mijn main desktop zou willen gebruiken is de bandbreedte die usb 3.0 bied genoeg om een full hd game op het ene scherm door te sturen terwijl het andere voor andere zaken gebruikt kan worden?

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:46

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik was naar KVM switches eerst aan het zien. Maar helaas voldoet dit niet aan m'n eisen (of heb er toch niet meteen één gevonden). Het is de bedoeling om echt alles in te pluggen, dus muis, keyboard, audio, meerdere beeldschermen etc. Om dan eigenlijk met 1 kabeltje te versteken eigenlijk te kunnen switchten tussen pc en laptop :).

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:46
Bij een KVM switch kun je alles aansluiten en met een druk op de knop (dus niet noodzakelijk om 1 kabel om te pluggen) wisselen van pc naar laptop en vice versa.