Macbook powerbutton defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste Tweakers,

Graag zou ik jullie hulp willen bij het meedenken met het volgende:

Ik heb een macbook pro uit 2010 waarvan het aan/ uitknopje het niet meer deed. Ik dacht dat het een kwestie van defecte toetsenbord was en heb de macbook compleet gestript. Ik zag dat dit eerder gedaan was en bij navraag was er in het verleden vochtschade geweest welke professioneel gereinigd zou zijn...

Echter ik heb het toetsenbord op mijn andere mac aangesloten en daar deed het aan/uit knopje het prima. Jumpstarten van de macbook(2 soldeerpunten) lukt ook niet. Echter als ik de batterij en voedingsadapter eruit haal en weer erin doe, dan springt de macbook aan. Alles werkt naar behoren. Druk ik nu weer op de powerknop en de macbook sluit in 1 klap(echt direct alles, alsof je de stekker uit een desktop trekt) uit.

Wil ik vervolgens de macbook weer opstarten dan enkel weer door batterij eruit en erin te doen.
Ik heb met schoonmaakalcohol al een beetje schoongemaakt op plekken waar wat verkleuring zat. Maar er is niets opvallends te zien(ik ben geen exper).

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Stuur anders even een PM naar Sebastius ?

Hij heeft genoeg Macbooks opengemaakt en gerepareerd om je wellicht iets meer te vertellen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja joh PM mij maar weer :P

Nee gekheid, ik zie de topics echt wel voorbij komen.

De klacht klinkt als typische vochtschade. Zit ergens onder een chip of component iets vreemd te doen. Dit is niet zomaar op te lossen, ikzelf zou er nog wel een kluif aan hebben.

Ik ga je hier vanaf afstand niet mee kunnen helpen. Je kunt me PMmen voor a) hulp als je langskomt/opstuurt of b) verkoop van deze gekke macbook (als de prijs erg goed is, vochtschade is meestal voor mij een no-go.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
bedankt voor de reacties...vochtschade dus...
apart dat als de macbook eenmaal is opgestart niets vreemds doet. Ik kan hem zo uren laten draaien en zolang ik hem niet uitdruk is er geen probleem.

@sebastius ik denk dat verkopen niet veel oplevert dus hoop het probleem nog te kunnen oplossen. Misschien moet ik hem nogmaals openmaken en nogmaals schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vochtschade is nooit echt op te lossen helaas. Het blijft doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
Jammer dat het vocht blijft doorwerken en niet de macbook :) het gaat hier trouwens om oude vochtschade.
Pagina: 1