Amazon.de verkeerd bedrag afgeschreven cc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo,

Afgelopen week voor het eerst iets gekocht bij Amazon.de. Echter is er ipv €36, €43 afgeschreven. Komt dit vaker voor? Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Gewoon de helpdesk van Amazon benaderen, kan me niet voorstellen dat dit een heel groot probleem gaat worden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat is er voor totaalbedrag onder je bestelling terug te vinden? Dus online via amazon.de bedoel ik dan.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2015 18:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:53:
Wat is er voor totaalbedrag onder je bestelling terug te vinden?
€35,99 onderaan de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:26
Rente van de cc.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Rente geld als goed is niet aangezien ik het geld na elke maand weer op €0 zet zodat ik geen rente betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

AzzKickah

06-CENSORED

Wat is er afgeschreven dan? 42,99? Dan niet gewoon 7 euro verzend- en/of administratiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Via onderstaande link kun je informatie in het Engels terugvinden, mogelijk is het Duits wat lastig voor je?
In het Engels de klantenservice benaderen kan ook zonder problemen via een van de links.

http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=201575540

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47
Of er is met een laag duits btw tarief (7% of zelfs 0%) geadverteerd ipv het hoge NL tarief (21%) ?

36*1,21 = 43,xx

[ Voor 8% gewijzigd door DutX op 02-03-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
AzzKickah schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:58:
Wat is er afgeschreven dan? 42,99? Dan niet gewoon 7 euro verzend- en/of administratiekosten?
Er staat in de bestelmail: Zahlung über Mastercard: EUR 35,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar wat zie je online via amazon.de onder de bestelling staan?

Mein Konto > Meine bestellungen.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2015 19:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:00:
Maar wat zie je online via amazon.de onder de bestelling staan?
Ook daar staat dat het €35,99 kost.
Bestellübersicht

Zwischensumme: EUR 35,99
Verpackung & Versand: EUR 0,00
Summe: EUR 35,99
Gesamtsumme: EUR 35,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk zo. Contact opnemen dus...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47
Contact opnemen met Amazon, misschien kan het zelfs via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:03:
Duidelijk zo. Contact opnemen dus...
Is er hier iemand een beetje redelijk in z'n Duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ze kunnen vast ook wel Engels tegenwoordig

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28

Sick Nick

Drop the top!

Online formuliertje, zo geregeld. Zo heb ik een keer 100 euro terug gekregen omdat er 2 dagen na aanschaf ineens een prijsverlaging was. Uitgelegd dat ik ons beide de moeite (en voor hun extra kosten) wil besparen van een koop op afstand retour en daarna alsnog bestellen tegen de lagere prijs. Was allemaal geen probleem en gewoon geld terug :)

Dat was dan wel bij amazon uk maar kan me niet voorstellen dat de Duitse versie anders loopt. Zou ook gewoon een mailtje in het Engels doen als je echt geen (brak, al dan niet met google translate) Duits kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Def1ant schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:59:
Of er is met een laag duits btw tarief (7% of zelfs 0%) geadverteerd ipv het hoge NL tarief (21%) ?

36*1,21 = 43,xx
Er is overigens wel BTW berekend. 19% zo te zien in de factuur van Anker. (Maar deze zit al in de prijs van €36)

Kan gesloten worden! Bedankt iedereen.

[ Voor 11% gewijzigd door MrGangstaQ op 02-03-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Sick Nick schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:08:
Online formuliertje, zo geregeld. Zo heb ik een keer 100 euro terug gekregen omdat er 2 dagen na aanschaf ineens een prijsverlaging was. Uitgelegd dat ik ons beide de moeite (en voor hun extra kosten) wil besparen van een koop op afstand retour en daarna alsnog bestellen tegen de lagere prijs. Was allemaal geen probleem en gewoon geld terug :)
Excuus voor het offtopic, maar dit vind ik echt behoorlijk asociaal. Had je hetzelfde gedaan als 2 dagen later het bestelde artikel 100 euro duurder was geworden? Nee, dan had je een glimlach van oor tot oor gehad en je zou Amazon niet compenseren met 100 euro.
Prijsverhogingen en -verlagingen heb je altijd, elke dag. Bij een prijsverlaging binnen 6 uur, had ik me je actie nog enigszins kunnen voorstellen, maar 2 dagen later en dan 100 euro terug eisen? (want daar komt het op neer). Nee, not done...
Eigenlijk zouden er wettelijke regels mogen komen om winkeliers te beschermen tegen klanten zoals jij en dat meen ik serieus.

p.s. ik ben overigens geen winkelier.

/offtopic

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@hierboven, hij had het artikel ook terug kunnen sturen en hetzelfde tegen de lagere prijs opnieuw kunnen bestellen. Bij amazon(.de) is dat retour sturen gratis. Nu scheelt het amazon in de extra kosten voor het verwerken van de retour plus die van het opnieuw moeten verzenden. Zo heel asociaal is die actie niet als je een zichttermijn hebt van 30 dagen.

Ontopic: Ik heb hierboven een link gedeeld die gaat naar het Engelstalige gedeelte van amazon.de, je mag ze ook in het Engels benaderen via de klantenservice, werkt prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MrGangstaQ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:12:
[...]

Er is overigens wel BTW berekend. 19% zo te zien in de factuur van Anker. (Maar deze zit al in de prijs van €36)

Kan gesloten worden! Bedankt iedereen.
Zeker bij een aangesloten verkoper gekocht? Amazon rekent voor Nederlandse klanten 21%, dan zou het verschil wellicht de verzendkosten kunnen zijn van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Nooit problemen gehad met Engelstalige vragen. Binnen een paar uur had ik antwoord (ook op zondag).
De kantenservice is overzichtelijk georganiseerd met verschillende categorieën. Waaronder ook vragen omtrent cc afschrijvingen, factuur enz.
Dan krijg je vanzelf een webforumlier waaruit je een onderwerp (met standaard vragen/problemen) kunt kiezen.
Staat jouw probleem er niet bij dan kun je altijd nog gewoon je vraag stellen.
Ook is er de mogelijkheid "Auf English" vragen te stellen.

In dit geval geldt: factuurbedrag = afgeschreven cc bedrag, aangezien bijkomende kosten op de factuur staan vermeld (bijvoorbeeld bijkomende verzendkosten door externe Partner van Amazon Market Place). Gewoon je bestelgegevens raadplegen.

[ Voor 19% gewijzigd door ariekanari op 03-03-2015 17:29 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie dit topic nu pas, en mooi dat er al een oplossing is. Ik wil echter de topicstarter dringend verzoeken volgende keer meer eigen inzet te tonen voor het openen van een topic, want dat ontbreekt geheel in de openingspost.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28

Sick Nick

Drop the top!

KillerBee schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 06:18:
[...]

Excuus voor het offtopic, maar dit vind ik echt behoorlijk asociaal. Had je hetzelfde gedaan als 2 dagen later het bestelde artikel 100 euro duurder was geworden? Nee, dan had je een glimlach van oor tot oor gehad en je zou Amazon niet compenseren met 100 euro.
Prijsverhogingen en -verlagingen heb je altijd, elke dag. Bij een prijsverlaging binnen 6 uur, had ik me je actie nog enigszins kunnen voorstellen, maar 2 dagen later en dan 100 euro terug eisen? (want daar komt het op neer). Nee, not done...
Eigenlijk zouden er wettelijke regels mogen komen om winkeliers te beschermen tegen klanten zoals jij en dat meen ik serieus.

p.s. ik ben overigens geen winkelier.

/offtopic
Nee, maar dat is het risico van ondernemer zijn. Zou jij werkelijk waar niet 100 euro terug vragen? Voor 10 of 20 euro zeg ik ook niks maar vanaf 100 euro toch wel. Ik ben overigens amazon prime lid (kost ook al meer dan 100 euro ;) ) en koop daar zowat alles dus het is ook een stukje klantenbinding van hun kant uit. Die 100 euro retour hebben ze al dik en breed uit m'n vorige aankopen binnen en door die actie zullen ze in de toekomst alleen maar meer aan me gaan verdienen omdat ik bij ze blijf kopen.

Maar goed, online bekvechten heb ik geen trek in en iedereen mag z'n eigen mening hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Het topic gooi ik echter nog wel even dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.