Ik heb pas 2 losse Hyperx Fury DDR3-1866Mhz sticks gekocht van ieder 4GB maar achteraf zag ik pas dat er een kit van 2 bestond. Kunnen deze 2 losse sticks wel gewoon op dual-channel werken of moet ik mijn bestelling veranderen en een kit van 2 kopen?(die dus niet los maar samen verpakt zijn) Alvast bedankt!
Maakt niets uit, ook met twee losse modules kun je gewoon dual channel draaien, mits je ze in de juiste sloten drukt.
Dus dit maakt in geen oppervlak verschil? Is een stick die in een kit zit juist hetzelfde als een die je gewoon los koopt maar gewoon per 2 verpakt zit?Nielson schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:47:
Maakt niets uit, ook met twee losse modules kun je gewoon dual channel draaien, mits je ze in de juiste sloten drukt.
de kitjes zijn samen getest zodat zeker is dat ze goed samenwerken op de timings die in in de spd staan. hieruit kan je dus afleiden dat losse reepjes kennelijk niet altijd evengoed samenwerken.
dit geldt uiteraard vooral bij een overclocked scenario, meestal is losse geen enkel probleem.
dit geldt uiteraard vooral bij een overclocked scenario, meestal is losse geen enkel probleem.
Bedankt voor het antwoord. Ik denk dat ik voor de zekerheid morgen mijn bestelling dan toch maar even verander
Bij een kit krijg je de garantie dat ze exact hetzelfde zijn en probleemloos samenwerken, bij twee losse modules heb je kans dat er een verschil in kan zitten omdat de fabrikant van de modules bijvoorbeeld meerdere geheugen leveranciers gebruikt. Maar zelfs als dit het geval is wil dat niet zeggen dat ze niet in dual channel kunnet draaien.
Een interessante vraag is wellicht of iemand ooit problemen gehad heeft met het in dual-channel draaien van 2 los verpakte geheugenmodules met dezelfde SKU. Mijn eigen ervaring is eerder andersom, namelijk dat geheugenmodules van verschillende fabrikanten ook nog prima in dual-channel willen werken.
Pagina: 1