Toon posts:

Subwoofer vervangen radeloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik ben 17 en gek op audio. Heb zelf een 5.1 van met jbl es20bk en jbl sca138 center en achter en heb een magnat 130A subwoofer. Ik heb de sub nu al een tijdje en wil graag meer. Mijn idee was nu dus om de woofer van me subwoofer eruit te halen en er een andere ervoor in de plaatst te stoppen. Specs van de woofer die er nu in zit is 90watt 160w max en wil graag een zwaardere erin zetten. Nu ben ik nog niet heel lang bekend met audio 2 jaar nu ongeveer dus heb wat vragen en hoop dat jullie die kunnen beantwoorden. Ik wil een auto subwoofer in me kist zetten (12inch) waarschijnlijk een jbl gto1204 alleen die heeft pieken van 1400 watt en is bestemd voor in de auto en ik weet nu niet waar ik allemaal rekening mee moet houden en of het wel mogelijk is. De sub is actief en is met bas reflex. Ik wil graag diep en strak geluid. Maar wil ook graag hard kunnen knallen als het kan daarom de auto sub. Ik leeg nu allemaal dingen over een omvormer en andere voeding en weet ik wel niet allemaal en zit nu een beetje klem. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast onwijs bedankt voor de moeite !
M.V.G kaj

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-01 03:23
Zomaar een andere woofer in je bestaande kist schroeven gaat in ieder geval niet het gewenste resultaat geven, grote kans dat het erop achteruit gaat. Misschien is het een idee eens te spelen met de plaatsing en afstellng van de huidige subwoofer. Heb je dat al geprobeerd?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:29
kan inderdaad niet gezien de woofer is afgestemd op de behuizing, daarnaast draagt de constructie en versterker ook bij aan het geluid. Betere subwoofer kopen of zelfbouw schijnt ook redelijk te doen te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://miafant.punt.nl/_files/2008-12-18/radeloos.JPG
kon het niet laten

[ Voor 200% gewijzigd door Roderiktweaker op 02-03-2015 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha 😉 alvast super bedankt ! Ja ik heb al eens geprobeerd met de plaatsing van de sub maar zonder het gewenste resultaat! En dan maar kijken voor een zelfbouw indd bedankt !!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
Misschien een idee je huidige te verkopen en een leuke sub via marktplaats te kopen?

Geregeld komen de subs van Rell voorbij en met name de quake serie. Deze schijnen super te zijn.

Mijn ouders hebben de magnat suprème 301a, voor het geld ook een top ding!

Verwijderd

+1 voor de Quake van REL. Ik heb sinds kort de mk2 (240, Marktplaats) en ik had niet durven dromen dat het geluid dat eruit komt zo'n aanvulling is op het totaalplaatje. Absoluut kamervullend (rond de 24m2).

Verwijderd

Ik denk dat je er het meest aan hebt om voor een leuke prijs een subwoofer te kopen. Zelfbouw is toch wel redelijk wat kennis en vaardigheid voor nodig. + wil je het goed doen ben je al snel een hoop centjes kwijt! Ik zou zeggen, zoek een mooie sub voor een leuke prijs...

Verwijderd

Topicstarter
En die rel quake gaat dat ook wel een beetje of is het meer puur voor zuivere bass voor muziek enzovoort of kun je er ook een beetje films mee kijken ? Wel bedankt voor de super adviezen boys !!
Pagina: 1