Producing/Game systeem €500,-

Pagina: 1
Acties:

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 15:31
Beste allen,

Ik als arme student(valt reuze mee, maar budget is even niet anders) zoek een systeem waar ik een aantal dingen mee kan doen. Dit systeem moet later worden uitgebreid omdat dit nu niet in mijn budget past. Dit is bijvoorbeeld de reden dat er geen losse videokaart in onderstaande lijst staat. In de toekomst wil ik wel ik wel een gamesysteem(geen high end) hebben en extra schermen kunnen aansluiten.

Op dit moment werk ik met mijn laptop(Dell XPS15 van bijna 4 jaar oud) en daarmee kan ik prima onderstaande eisen vervullen. Ik zoek echter een desktop aangezien ik vaak mijn laptop mee moet nemen en daardoor kan mijn vriendin geen gebruik maken van een computer. Ik heb recent in mijn studeerkamer/studio een bureau gemaakt waar ik mijn laptop telkens kan aansluiten zodat alles in een keer werkt(zie foto). Dit wil ik dus gaan vervangen voor een vaste computer.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yC0eN9114PE/VMruiJLTNAI/AAAAAAAAI7I/6GoQvVbflZU/w1536-h863-no/DSC_0043.JPG

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor het produceren van muziek, fotobewerking, videobewerking en zo af en toe wat games spelen. Programma's als FL-studio, Traktor, Sony Vegas, Audacity, Photoshop, Resolume Arena en games via steam/origin. Uiteraard ook het tekstverwerken en andere zaken voor de studie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik geen losse componenten, wel heb ik randapparatuur(zie foto). Ik heb twee 19" schermen van Dell(ik weet de types even niet, ze draaien op 1440*900 en hebben een usb 2.0 hub ingebouwd), één van HP(ook 1440*900 en 19"), 2 keer KRK ROKIT 6"(op de foto nog 5" model), muis(Logitech M500), toetsenbord(Trust GTX280), USB audiokaart voor Traktor timecode(MAYA44USB), 2x midi controller voor Traktor(Reloop Contour) en een midi keyboard(AKAI LKP25).

Niet alles staat op de foto, echter wil ik wel alles kunnen aansluiten met het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie wil ik minimaal 2 schermen kunnen aansluiten maar het liefst direct 3. Uiteindelijk wil ik dit gaan uitbreiden naar 5-6 schermen. Ik vind het belangrijk dat het moederbord veel usb aansluitingen heeft zodat ik nooit tekort kom. In de toekomst wil ik ook graag een SSD schijf inbouwen en zoals ik eerder al zei een losse videokaart(of meer als dit nodig voor het aantal schermen dat ik uiteindelijk wil aansluiten).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, in het verleden heb ik vaker computers in elkaar gezet en daarbij ging ik vaak alles van hetzelfde merk kopen(tot zover dit mogelijk was), ik ga er niet vanuit dat dit erg uitmaakt en zoek gewoon betaalbaar en goed.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Veel usb aansluitingen(8 stuks bijvoorbeeld) en de mogelijkheid om het systeem uiteindelijk uit te breiden met extra schermen(5-6 totaal), een SSD schijf, eventueel een losse audiokaart, uitbreiden naar 16GB geheugen en betere koeling voor het systeem.

Ga je overklokken?
Nee

Ik ben het topic [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen bij langs geweest en ik kom tot de volgende lijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 115,-€ 115,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,78€ 57,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 493,68

Waarom deze onderdelen?
Intel Core i5-4460 Boxed -> Ik wil een snel systeem en ik denk dat een I7 overkill is
Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 -> Mogelijkheden qua uitbreidingen en genoeg USB aansluitingen
WD Blue WD10EZEX, 1TB -> Eerst niet meer opslag nodig, later in combinatie met een SSD
Cooler Master N300 (KKN1, closed) -> De kast maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het stiller kan voor minder geld is het prima.
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU -> 8GB is eerst genoeg
Seasonic M12II Evo 520W -> Geen idee of dit goed genoeg is qua wattage(ook voor in de toekomst).

Heb ik wat over het hoofd gezien, of gaat dit systeem prima werken voor mijn eisen?

Ik heb geprobeerd mijn situatie zo compleet mogelijk uit te leggen, mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt voor de hulp!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Hoeveel USB-poorten denk je nodig te hebben?

Voeding kan wat minder wat: pricewatch: Seasonic S12G 450W kan vrijwel alle kaarten gewoon draaien (mits zonder overklok). Componenten worden alleen maar zuiniger dus dat zit wel goed. pricewatch: Seasonic S12G 450W is een leuke

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Rtzrs
jorisvdelsen schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:09:
Hoeveel USB-poorten denk je nodig te hebben?
Minimaal 6, liefs 8 stuks(front usb van de kast niet meegerekend) i.v.m. toekomstige uitbreidingen van randapparatuur.

Met oog op de toekomst qua wattage snap ik dat de componenten steeds zuiniger worden. Ik bedoel meer als ik bijvoorbeeld 2 videokaarten (geen high end, maar wel om te gamen) moet hebben om uiteindelijk 6-5 schermen aan te sturen dan moet de voeding dit wel kunnen trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Rtzrs op 02-03-2015 17:34 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:32
Zou dit niet een mooi systeempje voor je zijn :

V&A aangeboden: Desktop/GamePC:corei5, r9.280x, 256gbSSD, 3tbHDD, 8gb ram, fractal.r4

Alles zit er al in. Voldoet ruimschoots aan je wensen. De i5 die er in zit doet niet onder voor de i5 4460.
Krachtige videokaart.Moderne crucial SSD van 256GB. 3TB harde schijf. En een mooie kwaliteits kast en voeding.. Tevens windows 8. Erg luxe onderdelen voor weinig geld.
Tevens geeft verkoper aan dat ie alle facturen nog heeft.
Moederbordje heeft 6 USB poorten.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 00:50
Wil je de uiteindelijk 3 of meer schermen gaan gebruiken om te gamen? Of blijft dit op 1 scherm.
Corigeer me als ik het fout heb maar volgens mij als je wilt gaan gamen op 3 of nog meer schermen tegelijk zal je toch wel op sli/crossfire uitkomen om dit soepel te draaien. En dan heb je aan een 520watt voeding niet genoeg power en aansluitingen. Dus hier zou ik ook rekening mee houden.

Die computer die baloes doorlinkte is ook erg mooi voor die prijs, en beter zal je ook niet krijgen voor die prijs

[ Voor 13% gewijzigd door Brandonvds op 02-03-2015 18:33 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Waarom een OC mobo als je niet gaat overklokken?
Goede alternatief:
pricewatch: MSI H81M-P33

Je bent een videokaart vergeten, door je lage budget kan je 2 dingen doen:
Nieuw kopen ==> pricewatch: Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC
2e hands ==> V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Misschien een SSD i.p.v. HDD?

Review QNAP TS-230 NAS

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
@ Dutchredgaming

Goed lezen, in de openingspost kan je lezen dat hij ervoor kiest om later een videokaart bij te plaatsen omdat hij niet gaat gamen in eerste instantie.

@ Rtzrs

Je geeft aan om later een SSD toe te voegen, maar ik zou juist beginnen met een SSD, dan hoef je Windows niet over te zetten (clonen). Bijv. deze: pricewatch: Crucial MX100 128GB. Dit is voornamelijk voor Windows en eventueel je DAW die je gebruikt, je samples en dergelijke zet je dan op je HDD.

• Rtzrs
Baloes schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:44:
Zou dit niet een mooi systeempje voor je zijn :
Klopt, erg mooi systeem! Ik ben alleen niet van plan om dit al deze maand aan te schaffen en ik koop het liever nieuw.
Brandonvds schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:29:
Wil je de uiteindelijk 3 of meer schermen gaan gebruiken om te gamen? Of blijft dit op 1 scherm.
Ik wil gaan gamen op 1 scherm. Ik wil meerdere schermen voor het produceren.
Dutchredgaming schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:41:
Waarom een OC mobo als je niet gaat overklokken?

Je bent een videokaart vergeten, door je lage budget kan je 2 dingen doen:
Mobo omdat ik de mogelijkheid wil hebben om meerder videokaarten aan te sturen en graag mezelf de ruimte wil geven voor verschillende opties, liever de mogelijkheden hebben i.p.v. achteraf niet meer mogelijk.

Geen videokaart omdat ik eerst vast zit aan mijn budget en dus later één of twee videokaart(en) wil toevoegen zoals Koen al zegt
Koen179 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:45:

Je geeft aan om later een SSD toe te voegen, maar ik zou juist beginnen met een SSD, dan hoef je Windows niet over te zetten (clonen).
Dit is inderdaad iets om over na te denken even over het budget gaan en dan hoef ik inderdaad windows niet opnieuw te installeren. Het moet dan wel SSD met die HDD zijn anders heb ik niet genoeg ruimte

• Koen179
Dan kom je op zoiets uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock B85M Pro4€ 63,05€ 63,05
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,78€ 57,78
1Crucial MX100 128GB€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 505,68

- Moederbord met een iets mindere chipset, maar nog steeds goed als je niet gaat overklokken (dan zou je ook een overklokbare processor moeten nemen). Heeft daarnaast ook voldoende USB poorten aan de achterkant.

- SSD toegevoegd

• Rtzrs
Koen179 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:45:
- Moederbord met een iets mindere chipset, maar nog steeds goed als je niet gaat overklokken (dan zou je ook een overklokbare processor moeten nemen). Heeft daarnaast ook voldoende USB poorten aan de achterkant.
Het enige verschil tussen het mobo wat ik had uitgekozen en waar jij nu mee komt is de mogelijkheid tot overclocken, de chipset dus?(en 2 usb minder, maar dat is het probleem nog niet)

Probleem gaat misschien wel zijn dat als ik 2 videokaarten in dit mobo stop dan is er door de koeling van de kaarten geen plek meer in de PCI slots voor eventueel een audiokaart, of zie ik dat verkeerd? ivm het formaat van dit mobo

[ Voor 17% gewijzigd door Rtzrs op 02-03-2015 21:56 ]

• Koen179
Hier een vergelijking tussen de 2 borden:
http://tweakers.net/price.../385480;335845/categorie/

Het grootste verschil is inderdaad de chipset en degene die ik had uitgekozen heeft een kleiner formaat (Micro-ATX t.o.v. ATX).

Er zijn nog wel wat verschillen, maar degene die jij had uitgekozen is toch een flink stuk duurder en aangezien je budget dat niet toelaat had ik mijn keus laten vallen op een goedkoper desalniettemin nog steeds goed moederbord.\

Edit:
Rtzrs schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:54:
[...]
Probleem gaat misschien wel zijn dat als ik 2 videokaarten in dit mobo stop dan is er door de koeling van de kaarten geen plek meer in de PCI slots voor eventueel een audiokaart, of zie ik dat verkeerd? ivm het formaat van dit mobo
Dat zou inderdaad voor complicaties kunnen zorgen, dit is ook een goed moederbord (ATX formaat): pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate

[ Voor 40% gewijzigd door Koen179 op 02-03-2015 22:06 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor twee videokaarten heb je een Z-bord nodig, dus dat zal niet gaan met de MSI PC Mate.

• Koen179
Hmm dat wist ik niet :+. Weer wat geleerd.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Och, dat is een instinker. Er staat wel doodleuk (ook op de productiepagina van MSI) dat CFx kan, maar de tweede PCIE heeft maar x4 lanes tot zijn beschikking. Heel ideaal is dat allemaal niet. Dit geldt voor alle nonZ borden. Vandaar dat je ook alleen SLI op Z-borden aantreft. nVidia is wat dat betreft wat strenger.

Ik zie overigens sowieso niet waarom TS dat nodig zou hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 02-03-2015 22:11 ]

• Rtzrs
br00ky schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:07:
Voor twee videokaarten heb je een Z-bord nodig, dus dat zal niet gaan met de MSI PC Mate.
Dit is dus de reden dat ik hier deze vragen stel haha, ik wil hier achteraf geen problemen mee krijgen als ik de rest wil toevoegen aan mijn systeem.

Het mobo uit mijn originele post heb ik uit de guide gehaald, kan ik dit goedkoper oplossen? ik weet namelijk even niet wat een juiste keuze kan zijn. Het lijkt me wel handig om een ATX mobo te kopen ivm de ruimte die het geeft als ik meerdere kaarten(ook audio) zou willen toevoegen
br00ky schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:10:
Ik zie overigens sowieso niet waarom TS dat nodig zou hebben.
Wat nodig zou hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Rtzrs op 02-03-2015 22:13 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
XCrossfire denk ik

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

of SLI, ligt eraan welke GPu gaat nemen: AMD of Nvidea

Review QNAP TS-230 NAS

• Rtzrs
Nee, de 2e videokaart is optioneel en alleen maar om extra schermen aan te sturen als ik uiteindelijk 5-6 schermen wil hebben. Ik wil alleen de mogelijkheid om dit te doen, SLI of Crossfire is niet nodig. Daar heb ik een mobo voor nodig die dat kan en dus het liefs ATX zoals me orginele post. Goedkoper is altijd beter, maar ik zoek wel kwaliteit

[ Voor 26% gewijzigd door Rtzrs op 02-03-2015 22:42 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor 5-6 schermen heb je geen SLI of CFx nodig. Dat kunnen sommige kaarten onder de 100 euro zelfs nog. Gewoon letter op de hoeveelheid aansluitingen en maximale resolutie.
Pagina: 1