Hoe zou JIJ het internet lamleggen? En.....

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het internet was ooit ontworpen als een netwerk dat nooit volledig uit de roulatie genomen kan worden.

Is dit hedendaags nog het geval? Als je nee zegt, hoe zou jij van plan zijn om het internet tenminste een aantal maanden globaal lam te leggen?
(en nee, een photontorpedo of iets anders om de aarde te vermorzelen telt niet :) )
(en het geldt ook niet als je alleen de paar glasvezelkabeltjes tussen amerika en europa gaat breken, want dan werken de "internetten" nog lokaal.

EN....

Wat denk je dat de gevolgen zou zijn van het verdwijnen van internet, ook al is het maar een paar maanden?

Zo belangrijk is internet voor de economie ook weer niet. Het is handig, maar de economie draait er niet op. (behalve voor de webstores)

Leuke stelling? Leef je uit :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 20:13
Misschien is er een ingenieur bij Cisco die een grapje heeft uitgehaald dat op een bepaalde datum de routertjes ed. het niet meer doen. Ja , dan ligt internet wel aardig plat ja ;)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het lijkt me niet te doen om het HELE internet een paar maanden plat te leggen. Je zou hooguit kunnen proberen om een gedeelte een paar uur plat te leggen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Als je niets fysiek sloopt zal je het internet nooit langer dan een aantal uur plat krijgen. Sterker nog, zodra je de eerste delen platgelegd hebt en bezig bent met de volgende delen, zullen de eerste delen alweer up gaan....

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• bavara
  • Laatst online: 04-07 07:44
Inderdaad ik denk dat het vandaag de dag onmogelijk is... Misschien met een of ander super-super-super-virus maar of dat haalbaar is betwijfel ik. :+

(en gelukkig maar...) :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Het internet is heel flexibel, omdat het ook fucntioneert als er heel wat knooppunten lamliggen.

• Tha_LeX
  • Laatst online: 24-05 06:46
Een virus bedenken dat alle cisco routers plat legt, dan kom je een heel eind...

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
check ff die sig hierboven :D

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 15 juni 2001 12:24 schreef Moartn het volgende:
Het lijkt me niet te doen om het HELE internet een paar maanden plat te leggen. Je zou hooguit kunnen proberen om een gedeelte een paar uur plat te leggen.
Als TeleCity >:) in de Fik gaat kom je aardig eind qua servers plaatleggen :+

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat een figuur bij een of andere internetprovider (in USA) eens een keer perongeluk een IP route naar 0.0.0.0/0.0.0.0 op een gateway router zette. Dat had (met dank aan routing protocollen) tot gevolg dat na verloop van tijd al het verkeer door die router gegaan zou zijn. (als ze die fout niet optijd hadden hersteld)
Lijkt me wel een aardige manier op de boel plat te krijgen. Dan krijg je bij iedere host die je probeert te bereiken een 'no route to host'

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hm ik zou een EMP opwekken of in ieder geval een paar EMP's boven belangrijke knooppunten
(EMP = Electro Magnetic Pulse). Zo'n EMP legt alles waar maar electronica in zit lam dus computersystemen moet geen probleem zijn >:)

een EMP werd dacht ik opgewekt door een atoombom in de hogere atmosfeer tot ontploffing te brengen, een van de redenen waarom er een wereldwijd verdrag is om geen atoomexplosies in de (nabije) ruimte plaats te laten vinden dacht ik :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

En ik ben een mega zonnestorm en heb het gemunt op draadloze verbindingen....

Denk idd dat Cisco routers een goed begin zijn.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Op Friday 15 June 2001 17:55 schreef Ener-G het volgende:
hm ik zou een EMP opwekken of in ieder geval een paar EMP's boven belangrijke knooppunten
(EMP = Electro Magnetic Pulse). Zo'n EMP legt alles waar maar electronica in zit lam dus computersystemen moet geen probleem zijn >:)

een EMP werd dacht ik opgewekt door een atoombom in de hogere atmosfeer tot ontploffing te brengen, een van de redenen waarom er een wereldwijd verdrag is om geen atoomexplosies in de (nabije) ruimte plaats te laten vinden dacht ik :P
Jammer dat veel internetknooppunten in atoomkelders zijn gebouwd.. (en dus ook geen last hebben van EMP)

Bijvoorbeeld de NDIX (nederland-duitsland exchange) die in de oude atoomkelder van de nederlandsche bank zit.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Wirf
  • Laatst online: 13-08 20:33
Ik denk dat als je het magnetisch veld van de aarde opeens omdraaid, dat dan (bijna) alle computers het loodje leggen (en dus ook het internet)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Internet werkt met IP nummers, en DNS met namen. IP werkt zonder centrale server, terwijl er wel een centrale DNS server is. Da's een hele grote machine genaamd The Dot. DNS is namelijk hyrarchisch opgebouwd.

Zoals je weet worden webadressen gescheiden door een punt. "www.tweakers.net" moet eigenlijk zijn: "www.tweakers.net." De laatste punt is impliciet. The Dot regelt alles daar onder (zoals com.), en verwijst naar sub-DNS servers, die het volgende stukje doen, en steeds verder tot het IP gevonden is.

Nu nemen we aan dat de meeste mensen werken met webadressen (de _echte_ tweakers kent natuurlijk het IP van tweakers.net uit zn hoofd he >:)), en niet weten wat een IP adres is. Dan zou het lamleggen van The Dot na een tijdje zorgen voor het niet meer functioneren van webadressen. Okee, er wordt natuurlijk gigantisch veel gecached in alle kleinere DNS servers, en er zal snel een backup server online gaan, maar in theorie is het mogelijk!

Dus succes ermee.

• Kettrick
  • Laatst online: 12:30

Kettrick

Rantmeister!

"Gewoon" alle root servers killen,

licht het internet niet helemaal plat maar de lol is er wel redelijk vanaf >:)

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 17:55 schreef Ener-G het volgende:

hoeft niet persee zo hoog hoor kan ook gewoon op de grond... sterker nog atoomvrije bunkers hebbie dan ook geen zakk aan daar gaat dat dwars doorheen (nou ja er zijn grenzen ikw eet niet hoe die bunkers er uit zien...)

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is al eens gebeurt in 1988. Door een klein bugje. Stond in een boek van mij (weet niet meer of het nou Computer Networks of Modern Operating Systems was)

link
betere en uitgebreidere link

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• om3ega
  • Laatst online: 17-08 20:13
We kunnen het ook aan de techneuten vragen van providers waar ik geen naam van wil noemen.. die weten er alles van >:)

Verwijderd

Format http:// ???? :P

of de stekker er uit trekken....

Verwijderd

Op Discovery Channel was een stukje over een bepaalde spy-war tussen USSR en VS.

Daar experimenteerde de VS niet met programmavirussen, maar met echte "levende" virussen, die bij systemen de hele hardware konden ver-neu-ken.......

Is dit een handige tool om internet out te smijten ????

Verwijderd

Ik zou wachten tot de gewone consument XP heeft draaien en dan met een Trojan de full raw sockets functie gebruiken om met spoofed IP's vanalles dood te DDoS'en ..

.. als ik zo'n hackert zou zijn. Maar ik ben braaf :)

Verwijderd

zieke gedachten hoor.. maargoed ik zal ff mee gaan.

Grafitatie/cluster bommen

Verwijderd

ben je druk hlpdsk?

Verwijderd

Daarnaast zit er in windows en de pentium chip een soort van backdoor.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 juni 2001 17:55 schreef Ener-G het volgende:

Sounds like The Matrix to mee.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 00:30 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zou wachten tot de gewone consument XP heeft draaien en dan met een Trojan de full raw sockets functie gebruiken om met spoofed IP's vanalles dood te DDoS'en ..

.. als ik zo'n hackert zou zijn. Maar ik ben braaf :)

Hehe ook dat ddos verhaal op grc.com gelezen? >:)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 15 juni 2001 19:03 schreef Wirf het volgende:
Ik denk dat als je het magnetisch veld van de aarde opeens omdraaid, dat dan (bijna) alle computers het loodje leggen (en dus ook het internet)
Had je er ook aan gedacht, dat je dan waarschijnlijk de draai richting van de aarde moet omdraaien?
En op het moment dat dat gebeurt, zal waarschijnlijk al het leven op aarde wel verdwijnen, wat er met de niet levende dingen gebeurt weet ik niet, maar er zal weinig over blijven van alles op het oppervlak... (we draaien tenslotte met enkele duizenden kilometers per seconde...)

Ow, en je hebt ook kans, dat de aarde zijn baan verlaat als je dat zou doen.
Opzich heel spannend, maar of we dat allemaal mee kunnen maken en wat er dan allemaal kan gebeuren???? :)

Verwijderd

ik zou dan gewoon t.net plat leggen dan is internet toch al een heel stuk minder leuk :)

Verwijderd

Zijn er dan meer sites op internet buiten Tweakers.net? :? Nooit opgevallen...

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 16 juni 2001 00:37 schreef 60o0o68 het volgende:
Daarnaast zit er in windows en de pentium chip een soort van backdoor.
:? VERTEL... :)

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Als je de AMS-IX (op 3 locaties in Amsterdam) opblaast, denk ik dat een GROOT deel van het Nederlandse internet al niet meer werkt. Veel providers zijn daar op elkaar aangesloten, en hebben daar ook hun verbindingen naar de rest van de wereld.
Internet is wel opgezet dat het zonder centrale knooppunten werkt, maar die zijn wij er toch weer in gaan bouwen :)
Je hoeft ze btw. niet eens op te blazen, een grote diepe gracht om die gebouwen heen is ook al goed genoeg :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 06:55
ik zou gwoon alle backbone kabels en zo Doorzagen... Doet t internet het vast niet meer

• wizzard
  • Laatst online: 17-04 15:19
WAAROM ZOU JE DIT WILLEN DOEN VERTEL ME HIER DE LOL NU EENS VAN (geen slapende honden wakker maken over dit soort dingen moet je het gewoon niet hebben geen internet mijn god wat een idee :( :(

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Yep, dat was een keer op Discovery Channel. Ze denken dat het aardmagnetisch veld elke x miljoen jaar omdraait. Volgens berekeningen is de volgende keer dat het gebeurt al een paarhonderdduizend jaar te laat. :)

Overigens denk ik, dat een EMP best wel gaat werken, omdat de systemen in de atoomkelders ook elektriciteit nodig hebben. Als je dus een centrale vernietigt, dan is de brandstof van de noodgenerator binnenkort wel op. >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 16 juni 2001 20:15 schreef wizzard het volgende:
WAAROM ZOU JE DIT WILLEN DOEN VERTEL ME HIER DE LOL NU EENS VAN (geen slapende honden wakker maken over dit soort dingen moet je het gewoon niet hebben geen internet mijn god wat een idee :( :(
Bedenk eens welk bedrijf er geen gebruik maakt van internet. Bijvoorbeeld de lovebug (ja, die weer :p ) heeft een paarmiljard aan schade veroorzaakt. Voor terroristen uit de oosterse wereld is het down krijgen van belangrijke intercontinentale verbindingen e.d. dus een goed pressiemiddel voor de westerse landen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zoveel mogelijke DNS servers plat leggen, en dan belangrijke.

Misschien zit er wel een bug in 1 van die Cisco apparaten, waardoor ze plat kunnen gaan. Dan heb je ook een behoorlijk deel te pakken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Foxke
  • Niet online
Niet, want dan kan ik niet meer hobby'en

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 17 juni 2001 14:44 schreef fox666mulder het volgende:
Niet, want dan kan ik niet meer hobby'en
Ik zou het idd ook nie platleggen nee, schiet je niets mee op.

Verwijderd

De belangrijkst knooppunten ontdoen van hun stroomvoorziening.

Je kunt een groot gedeelte van het nederlandse netwerk platleggen door de stroom voor het knooppunt in amsterdam plat te leggen.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 17 juni 2001 16:16 schreef RopStop het volgende:
De belangrijkst knooppunten ontdoen van hun stroomvoorziening.

Je kunt een groot gedeelte van het nederlandse netwerk platleggen door de stroom voor het knooppunt in amsterdam plat te leggen.
Zullen ze wel noodstroom hebben denk ik.... zou et nie?

• JoNaTHaN(NL)
  • Laatst online: 05-07-2024
Alle elektrischiteits bedrijven plat bombarderen en alle nood generatoren plat bombarderen en dan heeft niemand meer stroom kan je dus ook niet meer internetten

• Cr3ator
  • Laatst online: 17-08 10:39

Cr3ator

1 bar is geen bar

Bij Microsoft gaan werken (bad idea :( ) en bij een nieuwe windows versie een backdoor inbouwen waarmee je al die systemen lam kunt leggen nadat je eerst via al die systemen massaal een dDoS hebt gedaan op wat belangrijke routers... >:)

zoiets?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• uniquorn
  • Laatst online: 11:19

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

wat dacht je van gewoon NIET?!? :o

It's just a donkey

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 18:14

Potatoman

koniwa

Telefoonkabelsnoertjes in het stopcontact douwen en een kortsluiting veroorzaken tot in de vs :P

The cyclographing developer

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 14:46 schreef Revolution het volgende:
Zijn er dan meer sites op internet buiten Tweakers.net? :? Nooit opgevallen...
nee, dat probleem heb ik ook al. Laatst lag internet toch al plat? >:)

Verwijderd

ut spijt me maar ik heb niet alles gelezen dus misschien staat er hierin wat allang gezegd is maar:

Het is echt onmogelijk vollugus mij. want internet bestaat uit zoveel servers dat het vrijwel onmogelijk is om alles plat te leggen... hoewel, als je met zo'n 4000 man samenwerkt en iedereen 10 servers neemt moet het lukken... maar waar haal je 4000 man vandaan die dat willen, en ALS het dan al lukt is het voor een uurtje en niet voor maanden

Verwijderd

veel aandelen UPC gaan kopen, en als zij dan de "touwtjes" in handen hebben...

Verwijderd

het is zeer onwaarschijnlijk dat iemand dit voor elkaar krijgt.

maar als je een poging wilt doen >:) dan moet je eerst een wereldwijde organisatie opzetten van mensen die allemaal tegelijk servers gaan platleggen.
moet je wel met een heeeeeele grote groep zijn :D

het zal niet gebeuren maar als het gebeurt geef ik zo'n structuur geef ik de beste kans van slagen.

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
lijkt me toch niet handig om het lam te leggen...
maargoed als je het per se wil ik had zo iets in mn hoofd:
zo'n beetje volgens het verhaal van de grc ddos...
een soort van i love you virus schrijven, wat zich dus razendsnel verspreid, en dan ddos uit gaan voeren op een aantal grote servers (hotmail, mailservers en proxy's van allerlij providers, dns servers, gewoon zo veel mogelijk)
als je dit met een groep hackers wereldwijd tegelijk uitvoert kan het nog wel eens gaan werken ook >:) >:)
just my 2 cents...

Maak je eigen poll

• zeikstraal
  • Laatst online: 01-05 08:34
Op zondag 17 juni 2001 21:09 schreef BOOTZ het volgende:
lijkt me toch niet handig om het lam te leggen...
maargoed als je het per se wil ik had zo iets in mn hoofd:
zo'n beetje volgens het verhaal van de grc ddos...
een soort van i love you virus schrijven, wat zich dus razendsnel verspreid, en dan ddos uit gaan voeren op een aantal grote servers (hotmail, mailservers en proxy's van allerlij providers, dns servers, gewoon zo veel mogelijk)
als je dit met een groep hackers wereldwijd tegelijk uitvoert kan het nog wel eens gaan werken ook >:) >:)
just my 2 cents...
Maar dan is het wel binnen 2-3 dagen weer enigzinds online.
Ik denk dat zo'n wereldwijd uitgevoerde emp de enige oplossing is :7

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 17 juni 2001 16:20 schreef Bobbert het volgende:
Zullen ze wel noodstroom hebben denk ik.... zou et nie?
Ja, maar dat houdt ook een keer op. Als ik met een EMP de centrale van de hele regio kapot maak, waarbij transformatoren en alle andere onderdelen van het stroomnet ook kapot gaan, dan kun je er wel zeker van zijn, dat de elektriciteit er meer dan een maand uit ligt.

Tegen die tijd zijn ze wel door hun noodstroom heen...

- Pastor Richards @ VCPR

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oh ja?
Bestaan er geen generatoren die op brandstof werken dan?

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm wat je ook kan doen is (waar kpn ook last van heeft) alle ip adressen in gebruik nemen....

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Een EMP bij de AMS IX ofzo (nou niet echt want daar staan onze gelifde servers 20 meter vandaan)

Verwijderd

Een bug in Windows douwen waardoor op een bepaalde datum alles plat gaat. Dan heb je toch al 90% plat.

• Zarc.oh
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Een worm schrijven die die verschillende stukken code bevat voor meerdere exploits voor de meest voorkomende operating systems op internet servers (solaris, LiNuX, xBSD, WinNt, Win2K).
Deze worm moet dan op een willekeurig ip-adres beginnen met poortscannen (om te voorkomen dat het ip-adres waar je mee begin in te snel plat ligt) en dan het rondje afgaan.
ook moet een geinfecteerde server met een willekeurig exploit beginnen om het te versnellen.
Ik denk dat dan binnen enkele dagen alles helemaal plat ligt door het overvloed aan tcp/ip verkeer.
Gelukkig kan ik niet zoiets programmeren >:)

Zoek wat je niet eerder vond

• Tuinhark
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

HlpDsK: Ik zou wachten tot de gewone consument XP heeft draaien en dan met een Trojan de full raw sockets functie gebruiken om met spoofed IP's vanalles dood te DDoS'en ..

Onder het mom van spuitgast 13 komt weer eens te laat: :) http://grc.com/dos/grcdos.htm

Kan maar 1 ding concluderen: kut Micro$oft :r
én, Steve Gibson is mijn held. :7

Magoe, afgezien daarvan, zeer mooi stukje en zeker je tijd waard als je een beetje een hacker wannabe bent. :P (Wél helemaal lezen.)

edit:

Nou goed, een paar conclusies uit het stuk dan maar: ;)

[list]
• Micro$oft is weer helemaal verkeerd bezig met die raw sockets shit.
• @home wilde niet meewerken bij het opsporen van PC's die een Evil Zombie draaiden.
• De FBI heeft het te druk met andere cases waarbij enorme schadebedragen spelen om held Steve te helpen.
• BlackIce is een waardeloze firewall.
• Steve is l33t h4x0r. :7
[/list]

:Y)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Seagate cheetah 10k schijven gratis ter vervanging beschikbaar stellen aan providers. En Internet gerelateerde ondernemingen/organisaties.

Zal wel afdoende zijn.

:P

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik leg het plat door een site te maken die zoveel bezoekers trekt dat alle backbone's vol raken en de boel eruit klapt. >:)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 03 juli 2001 01:18 schreef R0decker het volgende:
http://www.turnofftheinternet.com/

whahaha!!! :D :D meesterlijk! >:)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Wereldwijde EM-Pulse >:)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Erm,
Alle pc's servers e.d. uitzetten...

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
OK, hoe wisten jullie dat van die cisco-routers?????

( http://www.nu.nl/document?n=35877 )

Verwijderd

Ik zou denk ik de root van het web (http://) die ergens (of op een paar plaatsen) in Amerika staa(t/n) stuk maken...

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

ehmmm 100.000 volt door het hele electriciteitsnet laten lopen. Alle apparaten kapot, ook de compu's dus geen internet!

• KaliBaba
  • Laatst online: 14-08 23:54
Op dinsdag 03 juli 2001 01:18 schreef R0decker het volgende:
http://www.turnofftheinternet.com/

Muhahahaha! >:) LOL! :D :D

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Verwijderd

Overal de stekkers eruit trekken

Verwijderd

De gevolgen: iedereen gaat uiteindelijk dood, doordat er geen internet is krijgt iedereen moordneigingen omdat CS of UT niet meer op internet te spelen is.
Iedereen zal elkaar gaan fraggen >:)

Verwijderd

De servers van tweakers.net opblazen

• _Menno_
  • Laatst online: 13-07 22:45
Laatst was er wel zoiets geberud met IJsland. Er was toen een of andere kabel geknapt, waardoor alle sites in ijsland onbereikbaar waren en de ijslanders alleen de sites in hun eigen land konden bezoeken. Wel lol, maar zoiets kan alleen op zo'n plaats.
En om hoeveel sites zou dat nou gaan. IJslands heeft toch niet zoveel inwoners...

Verwijderd

Je kunt het ook op een alternatieve wijze benaderen:
leg niet de systemen plat maar de gebruikers, heb je per saldo het zelfde effect

Is wel een wat rigoreuse maatregel maar het kan op de zelfde manier: atoombommetje (inclusief een EMP, dubbel effect), een virusje etc.

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

RIP

Het RIP protocol (routing information protocol) is een protocol hie onderling tussen de routers actief is. Je kan begrijpen dat niet elke router dit fheeft. in ieder geval geen externe router (internet router). als je een manier vid om het RIP protocol over het internet te laten lopen krijg je dit:

R1: Hallo, Ik ben router 1. Als je een van deze netwerken zoekt moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)

R2: Hallo bedankt voor de info. Ik ben router 2. als je trouwens een van deze netwerken moet hebben moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)

R1: Hallo, Ik ben router 1. Als je een van deze netwerken zoekt moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)

R3: Hallo bedankt voor de info. In ben router 3 Als je trouwens een van deze netwerken moet hebben moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)

R4: Hallo bedankt voor de info. Ik ben router 4 Als je trouwens een van deze netwerken moet hebben moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)

Als gevolg: Internetverkeer loopt als een slak over zout. Servers lopen vast, firewalls werken overtime en een potje CS zou er niet in zitten. het internet zou niet plat zijn.. maar in iedergeval zou IEDEREEN (ja ook met een 2 Mbit verbinding) op de snelheid van casema moeten internetten. Ja.. geloof me.. dan wil je niet eens meer internetten.

Wij vertrouwen op cisco. in hoop dat er geen bugs in het RIP protocol zitten...
Zo wel... :X

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 17 juni 2001 21:24 schreef OlafvdSpek het volgende:
Oh ja?
Bestaan er geen generatoren die op brandstof werken dan?
Tuurlijk zijn die er wel, maar dan moet er dus overal zo'n generator zijn, op alle punten in de infrastructuur. En ik geloof niet, dat ze die allemaal kunnen voorzien van nieuwe brandstof, als alles plat ligt vanwege de EMP...

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

/ Beetje oftopic

Er heeft ooit een artikel van Vuiks in de computertotaal gestaan over een expirement dat losgelaten is op het internet.

Het was in eerste instantie een expirement op een universiteit in amerika, waar ze stukjes code loslieten op een netwerk. Deze stukjes code (programmaatjes dus) hadden goede en slechte eigenschappen en ontwikkelden zich al naar gelang de omstandigheden (??). Bovendien kunnen deze stukjes code als zij elkaar tegenkomen voor nageslacht zorgen dat eigenschappen meekrijgt van beide "ouders" en vervolgens zich weer ontwikkelt naar omstandigheden.

Dit expirement is ooit losgelaten op internet omdat het netwerk van de universiteit te klein was.

Theoretisch zwerven deze "bugs" vandaag nog steeds op het internet. Hun aantal kan groeien en er is eigenlijk geen controle meer op uit te oefenen. Als het aantal erg gegroeid is en er zijn veel van deze stukjes code "kwaadaardig....... >:)

Who knows.... *D

/ Beetje oftopic

• veryip
  • Laatst online: 17-08 15:31

veryip

Nikon D7000 + Glas

Gewoon Gates een geeltje toestoppen en vriendelijk vragen of ie speciaal voor jou een bugje in één of ander belangrijk programma wil stoppen.........

En als ie dan niet wilt ga je op twee geeltjes zitten >:)

Nikon D7000

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op woensdag 04 juli 2001 12:55 schreef frame31 het volgende:
Het was in eerste instantie een expirement op een universiteit in amerika, waar ze stukjes code loslieten op een netwerk. Deze stukjes code (programmaatjes dus) hadden goede en slechte eigenschappen en ontwikkelden zich al naar gelang de omstandigheden (??). Bovendien kunnen deze stukjes code als zij elkaar tegenkomen voor nageslacht zorgen dat eigenschappen meekrijgt van beide "ouders" en vervolgens zich weer ontwikkelt naar omstandigheden.
Gisteren was er bijna exact hetzelfde op The X-Files. (Yorin, 23:20). Maar over dat experiment, hoe kunnen die 'bugs' dan op servers runnen? Geen enkele beveiliging slikt zoiets toch?

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik weet helaas niet meer hoe het exact in elkaar zit. Daarvoor is het te lang geleden.

Zoek eens op Vuiks Vertier. Misschien dat je de oude columns nog kan terugvinden. Misschien wel op http://www.computertotaal.nl

Verwijderd

Ik heb 'm een mailtje gestuurd met een vraag om een link. Als ik antwoord krijg hou ik je op de hoogte!

*D

Verwijderd

Ik zou het gewoon NIET doen.. hoe lompe actie is het om het ineternet lam te leggen, dat houd in, geen mail... geen counter-strike, geen GoT geen FOK! helemaal nix..

HAHAHAHAHAHAHAHA http://www.turnofftheinternet.com/ lol haha das een goeie

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

dat kan ook spontaan gebeuren dacht ik , dus dat wordt dan idd leuk >:)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

De helft ligt al plat! MSN dus!
Pagina: 1