One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
(en gelukkig maar...)
Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?
me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook
Als TeleCityOp vrijdag 15 juni 2001 12:24 schreef Moartn het volgende:
Het lijkt me niet te doen om het HELE internet een paar maanden plat te leggen. Je zou hooguit kunnen proberen om een gedeelte een paar uur plat te leggen.
Defunctus Deo Juvente
Verwijderd
Lijkt me wel een aardige manier op de boel plat te krijgen. Dan krijg je bij iedere host die je probeert te bereiken een 'no route to host'
(EMP = Electro Magnetic Pulse). Zo'n EMP legt alles waar maar electronica in zit lam dus computersystemen moet geen probleem zijn
een EMP werd dacht ik opgewekt door een atoombom in de hogere atmosfeer tot ontploffing te brengen, een van de redenen waarom er een wereldwijd verdrag is om geen atoomexplosies in de (nabije) ruimte plaats te laten vinden dacht ik
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Denk idd dat Cisco routers een goed begin zijn.
Jammer dat veel internetknooppunten in atoomkelders zijn gebouwd.. (en dus ook geen last hebben van EMP)Op Friday 15 June 2001 17:55 schreef Ener-G het volgende:
hm ik zou een EMP opwekken of in ieder geval een paar EMP's boven belangrijke knooppunten
(EMP = Electro Magnetic Pulse). Zo'n EMP legt alles waar maar electronica in zit lam dus computersystemen moet geen probleem zijn
een EMP werd dacht ik opgewekt door een atoombom in de hogere atmosfeer tot ontploffing te brengen, een van de redenen waarom er een wereldwijd verdrag is om geen atoomexplosies in de (nabije) ruimte plaats te laten vinden dacht ik
Bijvoorbeeld de NDIX (nederland-duitsland exchange) die in de oude atoomkelder van de nederlandsche bank zit.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Zoals je weet worden webadressen gescheiden door een punt. "www.tweakers.net" moet eigenlijk zijn: "www.tweakers.net." De laatste punt is impliciet. The Dot regelt alles daar onder (zoals com.), en verwijst naar sub-DNS servers, die het volgende stukje doen, en steeds verder tot het IP gevonden is.
Nu nemen we aan dat de meeste mensen werken met webadressen (de _echte_ tweakers kent natuurlijk het IP van tweakers.net uit zn hoofd he
Dus succes ermee.
licht het internet niet helemaal plat maar de lol is er wel redelijk vanaf
Verwijderd
hoeft niet persee zo hoog hoor kan ook gewoon op de grond... sterker nog atoomvrije bunkers hebbie dan ook geen zakk aan daar gaat dat dwars doorheen (nou ja er zijn grenzen ikw eet niet hoe die bunkers er uit zien...)Op vrijdag 15 juni 2001 17:55 schreef Ener-G het volgende:
hm ik zou een EMP opwekken of in ieder geval een paar EMP's boven belangrijke knooppunten
link
betere en uitgebreidere link
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Daar experimenteerde de VS niet met programmavirussen, maar met echte "levende" virussen, die bij systemen de hele hardware konden ver-neu-ken.......
Is dit een handige tool om internet out te smijten ????
Verwijderd
.. als ik zo'n hackert zou zijn. Maar ik ben braaf
Sounds like The Matrix to mee.Op vrijdag 15 juni 2001 17:55 schreef Ener-G het volgende:
Verwijderd
Op zaterdag 16 juni 2001 00:30 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zou wachten tot de gewone consument XP heeft draaien en dan met een Trojan de full raw sockets functie gebruiken om met spoofed IP's vanalles dood te DDoS'en ..
.. als ik zo'n hackert zou zijn. Maar ik ben braaf
Hehe ook dat ddos verhaal op grc.com gelezen?
Had je er ook aan gedacht, dat je dan waarschijnlijk de draai richting van de aarde moet omdraaien?Op vrijdag 15 juni 2001 19:03 schreef Wirf het volgende:
Ik denk dat als je het magnetisch veld van de aarde opeens omdraaid, dat dan (bijna) alle computers het loodje leggen (en dus ook het internet)
En op het moment dat dat gebeurt, zal waarschijnlijk al het leven op aarde wel verdwijnen, wat er met de niet levende dingen gebeurt weet ik niet, maar er zal weinig over blijven van alles op het oppervlak... (we draaien tenslotte met enkele duizenden kilometers per seconde...)
Ow, en je hebt ook kans, dat de aarde zijn baan verlaat als je dat zou doen.
Opzich heel spannend, maar of we dat allemaal mee kunnen maken en wat er dan allemaal kan gebeuren????
Op zaterdag 16 juni 2001 00:37 schreef 60o0o68 het volgende:
Daarnaast zit er in windows en de pentium chip een soort van backdoor.
Internet is wel opgezet dat het zonder centrale knooppunten werkt, maar die zijn wij er toch weer in gaan bouwen
Je hoeft ze btw. niet eens op te blazen, een grote diepe gracht om die gebouwen heen is ook al goed genoeg
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Yep, dat was een keer op Discovery Channel. Ze denken dat het aardmagnetisch veld elke x miljoen jaar omdraait. Volgens berekeningen is de volgende keer dat het gebeurt al een paarhonderdduizend jaar te laat.Op vrijdag 15 juni 2001 19:03 schreef Wirf het volgende:
Ik denk dat als je het magnetisch veld van de aarde opeens omdraaid, dat dan (bijna) alle computers het loodje leggen (en dus ook het internet)
Overigens denk ik, dat een EMP best wel gaat werken, omdat de systemen in de atoomkelders ook elektriciteit nodig hebben. Als je dus een centrale vernietigt, dan is de brandstof van de noodgenerator binnenkort wel op.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Bedenk eens welk bedrijf er geen gebruik maakt van internet. Bijvoorbeeld de lovebug (ja, die weerOp zaterdag 16 juni 2001 20:15 schreef wizzard het volgende:
WAAROM ZOU JE DIT WILLEN DOEN VERTEL ME HIER DE LOL NU EENS VAN (geen slapende honden wakker maken over dit soort dingen moet je het gewoon niet hebben geen internet mijn god wat een idee![]()
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Misschien zit er wel een bug in 1 van die Cisco apparaten, waardoor ze plat kunnen gaan. Dan heb je ook een behoorlijk deel te pakken.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik zou het idd ook nie platleggen nee, schiet je niets mee op.Op zondag 17 juni 2001 14:44 schreef fox666mulder het volgende:
Niet, want dan kan ik niet meer hobby'en
Verwijderd
Je kunt een groot gedeelte van het nederlandse netwerk platleggen door de stroom voor het knooppunt in amsterdam plat te leggen.
Zullen ze wel noodstroom hebben denk ik.... zou et nie?Op zondag 17 juni 2001 16:16 schreef RopStop het volgende:
De belangrijkst knooppunten ontdoen van hun stroomvoorziening.
Je kunt een groot gedeelte van het nederlandse netwerk platleggen door de stroom voor het knooppunt in amsterdam plat te leggen.
zoiets?
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
It's just a donkey
The cyclographing developer
Verwijderd
nee, dat probleem heb ik ook al. Laatst lag internet toch al plat?Op zaterdag 16 juni 2001 14:46 schreef Revolution het volgende:
Zijn er dan meer sites op internet buiten Tweakers.net?Nooit opgevallen...
Verwijderd
Het is echt onmogelijk vollugus mij. want internet bestaat uit zoveel servers dat het vrijwel onmogelijk is om alles plat te leggen... hoewel, als je met zo'n 4000 man samenwerkt en iedereen 10 servers neemt moet het lukken... maar waar haal je 4000 man vandaan die dat willen, en ALS het dan al lukt is het voor een uurtje en niet voor maanden
Verwijderd
maar als je een poging wilt doen
moet je wel met een heeeeeele grote groep zijn
het zal niet gebeuren maar als het gebeurt geef ik zo'n structuur geef ik de beste kans van slagen.
maargoed als je het per se wil ik had zo iets in mn hoofd:
zo'n beetje volgens het verhaal van de grc ddos...
een soort van i love you virus schrijven, wat zich dus razendsnel verspreid, en dan ddos uit gaan voeren op een aantal grote servers (hotmail, mailservers en proxy's van allerlij providers, dns servers, gewoon zo veel mogelijk)
als je dit met een groep hackers wereldwijd tegelijk uitvoert kan het nog wel eens gaan werken ook
just my 2 cents...
Maar dan is het wel binnen 2-3 dagen weer enigzinds online.Op zondag 17 juni 2001 21:09 schreef BOOTZ het volgende:
lijkt me toch niet handig om het lam te leggen...
maargoed als je het per se wil ik had zo iets in mn hoofd:
zo'n beetje volgens het verhaal van de grc ddos...
een soort van i love you virus schrijven, wat zich dus razendsnel verspreid, en dan ddos uit gaan voeren op een aantal grote servers (hotmail, mailservers en proxy's van allerlij providers, dns servers, gewoon zo veel mogelijk)
als je dit met een groep hackers wereldwijd tegelijk uitvoert kan het nog wel eens gaan werken ook![]()
![]()
just my 2 cents...
Ik denk dat zo'n wereldwijd uitgevoerde emp de enige oplossing is
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Ja, maar dat houdt ook een keer op. Als ik met een EMP de centrale van de hele regio kapot maak, waarbij transformatoren en alle andere onderdelen van het stroomnet ook kapot gaan, dan kun je er wel zeker van zijn, dat de elektriciteit er meer dan een maand uit ligt.Op zondag 17 juni 2001 16:20 schreef Bobbert het volgende:
Zullen ze wel noodstroom hebben denk ik.... zou et nie?
Tegen die tijd zijn ze wel door hun noodstroom heen...
- Pastor Richards @ VCPR
Bestaan er geen generatoren die op brandstof werken dan?
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Verwijderd
Deze worm moet dan op een willekeurig ip-adres beginnen met poortscannen (om te voorkomen dat het ip-adres waar je mee begin in te snel plat ligt) en dan het rondje afgaan.
ook moet een geinfecteerde server met een willekeurig exploit beginnen om het te versnellen.
Ik denk dat dan binnen enkele dagen alles helemaal plat ligt door het overvloed aan tcp/ip verkeer.
Gelukkig kan ik niet zoiets programmeren
Onder het mom van spuitgast 13 komt weer eens te laat:
Kan maar 1 ding concluderen: kut Micro$oft
én, Steve Gibson is mijn held.
Magoe, afgezien daarvan, zeer mooi stukje en zeker je tijd waard als je een beetje een hacker wannabe bent.
Nou goed, een paar conclusies uit het stuk dan maar:
[list]
• Micro$oft is weer helemaal verkeerd bezig met die raw sockets shit.
• @home wilde niet meewerken bij het opsporen van PC's die een Evil Zombie draaiden.
• De FBI heeft het te druk met andere cases waarbij enorme schadebedragen spelen om held Steve te helpen.
• BlackIce is een waardeloze firewall.
• Steve is l33t h4x0r.
[/list]
Zal wel afdoende zijn.
whahaha!!!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Alle pc's servers e.d. uitzetten...
Verwijderd
Verwijderd
Muhahahaha!
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
Verwijderd
Iedereen zal elkaar gaan fraggen
En om hoeveel sites zou dat nou gaan. IJslands heeft toch niet zoveel inwoners...
Verwijderd
leg niet de systemen plat maar de gebruikers, heb je per saldo het zelfde effect
Is wel een wat rigoreuse maatregel maar het kan op de zelfde manier: atoombommetje (inclusief een EMP, dubbel effect), een virusje etc.
Het RIP protocol (routing information protocol) is een protocol hie onderling tussen de routers actief is. Je kan begrijpen dat niet elke router dit fheeft. in ieder geval geen externe router (internet router). als je een manier vid om het RIP protocol over het internet te laten lopen krijg je dit:
R1: Hallo, Ik ben router 1. Als je een van deze netwerken zoekt moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)
R2: Hallo bedankt voor de info. Ik ben router 2. als je trouwens een van deze netwerken moet hebben moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)
R1: Hallo, Ik ben router 1. Als je een van deze netwerken zoekt moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)
R3: Hallo bedankt voor de info. In ben router 3 Als je trouwens een van deze netwerken moet hebben moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)
R4: Hallo bedankt voor de info. Ik ben router 4 Als je trouwens een van deze netwerken moet hebben moet je bij mij zijn: (lijst van ip nr's)
Als gevolg: Internetverkeer loopt als een slak over zout. Servers lopen vast, firewalls werken overtime en een potje CS zou er niet in zitten. het internet zou niet plat zijn.. maar in iedergeval zou IEDEREEN (ja ook met een 2 Mbit verbinding) op de snelheid van casema moeten internetten. Ja.. geloof me.. dan wil je niet eens meer internetten.
Wij vertrouwen op cisco. in hoop dat er geen bugs in het RIP protocol zitten...
Zo wel...
Tuurlijk zijn die er wel, maar dan moet er dus overal zo'n generator zijn, op alle punten in de infrastructuur. En ik geloof niet, dat ze die allemaal kunnen voorzien van nieuwe brandstof, als alles plat ligt vanwege de EMP...Op zondag 17 juni 2001 21:24 schreef OlafvdSpek het volgende:
Oh ja?
Bestaan er geen generatoren die op brandstof werken dan?
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Er heeft ooit een artikel van Vuiks in de computertotaal gestaan over een expirement dat losgelaten is op het internet.
Het was in eerste instantie een expirement op een universiteit in amerika, waar ze stukjes code loslieten op een netwerk. Deze stukjes code (programmaatjes dus) hadden goede en slechte eigenschappen en ontwikkelden zich al naar gelang de omstandigheden (??). Bovendien kunnen deze stukjes code als zij elkaar tegenkomen voor nageslacht zorgen dat eigenschappen meekrijgt van beide "ouders" en vervolgens zich weer ontwikkelt naar omstandigheden.
Dit expirement is ooit losgelaten op internet omdat het netwerk van de universiteit te klein was.
Theoretisch zwerven deze "bugs" vandaag nog steeds op het internet. Hun aantal kan groeien en er is eigenlijk geen controle meer op uit te oefenen. Als het aantal erg gegroeid is en er zijn veel van deze stukjes code "kwaadaardig.......
Who knows....
/ Beetje oftopic
En als ie dan niet wilt ga je op twee geeltjes zitten
Nikon D7000
Gisteren was er bijna exact hetzelfde op The X-Files. (Yorin, 23:20). Maar over dat experiment, hoe kunnen die 'bugs' dan op servers runnen? Geen enkele beveiliging slikt zoiets toch?Op woensdag 04 juli 2001 12:55 schreef frame31 het volgende:
Het was in eerste instantie een expirement op een universiteit in amerika, waar ze stukjes code loslieten op een netwerk. Deze stukjes code (programmaatjes dus) hadden goede en slechte eigenschappen en ontwikkelden zich al naar gelang de omstandigheden (??). Bovendien kunnen deze stukjes code als zij elkaar tegenkomen voor nageslacht zorgen dat eigenschappen meekrijgt van beide "ouders" en vervolgens zich weer ontwikkelt naar omstandigheden.
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Zoek eens op Vuiks Vertier. Misschien dat je de oude columns nog kan terugvinden. Misschien wel op http://www.computertotaal.nl
Verwijderd
HAHAHAHAHAHAHAHA http://www.turnofftheinternet.com/ lol haha das een goeie
dat kan ook spontaan gebeuren dacht ik , dus dat wordt dan idd leukOp vrijdag 15 juni 2001 19:03 schreef Wirf het volgende:
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.