Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:33:
Ik dacht eraan om ook een WiFi versterker er misschien tussen te plaatsen, want heb ook een Wii U die alleen WiFi ondersteunt (zonder LAN adapter weliswaar). Ik kan dus niet vinden of die WiFi adapter van Conrad (zie openingspost) ook het WiFi kanaal opnieuw uitzendt.
Lees dan eens de documentatie van die WiFi adapter? Je kunt die raadplegen op de website van TP-Link
http://www.tp-link.com/en...d=&model=TL-WN8200ND#over. Ik zie dit toch staan:
•Supports soft AP mode for Windows XP/Vista/7, easily making the local network sharing
Je beseft toch dat wij ook niet de specificaties van elke WiFi adapter van buiten kennen? Wij moeten dat ook opzoeken hoor.
Dus om op je vraag te antwoorden, ja die adapter kun je ook als WiFi zender gebruiken. Maar besef wel goed dat de adapter alleen ontvanger OF zender kan zijn. Als je deze als zender wilt gebruiken, moet je alsnog bedraad internet naar je pc trekken. En wil je nu echt je pc aan zetten wanneer je op de Wii gaat spelen?
Als er dus toch bedraad netwerk moet komen en je betere WiFi wilt voor de Wii, is het veel makkelijker (en zuiniger) om een access point in te stellen op je kamer. Koop een draadloze router, zet diens IP adres in het subnet van je Fritzbox en niet ook hetzelfde adres als de Fritzbox, schakel DHCP uit en neem als SSID en draadloos wachtwoord hetzelfde wachtwoord, verbind de ethernet kabel van de Fritzbox met een LAN poort van de draadloze router en verbind je pc ook met die router. Voor meer informatie hierover zie hier
http://www.practicallynet...outer_to_access_point.htm.
Een draadloze router met specificaties zoals dat adaptertje, heb je ook voor €20, maar je bereik is wel veel beter en groter.
Als je écht geen kabel wilt, kun je ook Powerline gebruiken zoals loki suggereert en voor WiFi dan nog steeds die router als access point, of een Powerline adapter met ingebouwde WiFi kopen. Let wel op welke Powerline adapter je koopt, want er zijn veel zogenaamde 500Mbps adapters die 100Mbps ethernet poorten hebben, waardoor de limiet dus effectief 100Mbps is. Eigenlijk wil je een Powerline adapter met 1Gbps ethernet poort om die limiet te omzeilen.