Toon posts:

Wifi module voor desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een systeemkast staan die geen WiFi ondersteunt. Om internet erop te krijgen moet ik dus gebruik maken van een internet kabel en deze in de systeemkast pluggen. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is (eenvoudig en goedkoop) om mijn systeemkast te voorzien van WiFi, zodat ik geen kabel meer hoef te gebruiken voor internet.

Ik dacht dat ik dan zo iets nodig heb:
https://www.conrad.nl/nl/...ter-300-mbits-401700.html

Heb ik hiervoor nu het juiste product of ben ik verkeerd aan het zoeken?

Verwijderd

Ik zou een iets duurdere kaart nemen met 3 antennes. Maarre, waarom per se wifi? Kabel is zo getrokken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

Tevens titel aangepast. Wat is immers een case met wifi?

Geef trouwens voor de volledigheid nog even het hele systeem. Voor mensen PCIe mini kaartjes gaan aanbevelen terwijl dat helemaal niet past.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:15:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

Tevens titel aangepast. Wat is immers een case met wifi?

Geef trouwens voor de volledigheid nog even het hele systeem. Voor mensen PCIe mini kaartjes gaan aanbevelen terwijl dat helemaal niet past.
Excuses. Was al aan het twijfelen tussen deze sectie of de CAA - verkeerde gekozen dus :)

Ik heb overigens een Acer predator g7710.

Bedankt voor de verbetering.
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:12:
Ik zou een iets duurdere kaart nemen met 3 antennes. Maarre, waarom per se wifi? Kabel is zo getrokken.
Klopt, maar WiFi is handiger. Anders heb ik kabels langs de muren lopen wat er minder goed uitziet en moet ik een gat boren in de muur om de kabel verder te trekken naar mijn kamer toe. Op zich is dit geen groot probleem, maar een WiFi module zou het leven wat makkelijker maken voor me denk ik.

Maar, waarom 3 antennes? Zou dit niet volstaan?

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik zag het niet duidelijk staan bij de beschrijving van het product; deze adapter ontvangt alleen een signaal voor de desktop, toch? Hij zendt geen nieuw signaal uit, waardoor het WiFi bereik van mijn router beneden wordt vergroot?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
Nog even een paar vragen:
  1. Wat voor draadloze router / acces point heb je?
  2. Wat is je budget?
  3. Wat is je woonsituatie (grote, soort huis, hoeveel en wat voor muren/plafonds, stad/platteland, etc.)
Bedenk wel dat wifi altijd langzamer en minder stabiel zal zijn dan internet via een kabel. Misschien werkt WiFi goed genoeg voor jou, maar een (gigabit) ethernet kabel zal altijd beter werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Balance op 02-03-2015 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben klant bij XS4ALL en maak gebruik van hun Fritzbox 7360.

Mijn budget is eigenlijk zo laag mogelijk; als het te hoog in de prijzen valt trek ik liever een kabel.

Huis is niet groot, maar de router staat op de begane grond. Ik zit op de 1e verdieping vrijwel direct boven de router met een betonnen vloer ertussen. Op mijn laptop heb ik vrijwel altijd alle streepjes vol qua verbinding. Ik dacht eraan om ook een WiFi versterker er misschien tussen te plaatsen, want heb ook een Wii U die alleen WiFi ondersteunt (zonder LAN adapter weliswaar). Ik kan dus niet vinden of die WiFi adapter van Conrad (zie openingspost) ook het WiFi kanaal opnieuw uitzendt.

Ik ben me er inderdaad wel van bewust dat dit minder stabiel is in vergelijking met een kabel.

Zou je me een andere adapter aanraden dan die van Conrad? Vond dat prijsje precies goed en las er positieve reacties over.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Het enige nadeel van een draad is dat de initiële installatie wat meer tijd kost, verder is het veel handiger dan wifi. Stabieler, sneller, veel minder gedoe met drivers, minder lag, goedkoper.

Als je budget écht 'zo laag mogelijk' is, dan is het sowieso een no-brainer en ben je met een draad beter uit ;)

The devil is in the details.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
heb je al eens naar EoP gekeken? iets duurder maar in de meeste huizen veel stabieler dan WiFi. en zeker voor desktops is EoP meestal een betere keuze.
http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
Het klinkt alsof je veel beter een kabel kan gaan trekken, waarmee je gewoon snelheden van 1 gigabit (1000 megabit) kan halen. Met je huidige router ga je draadloos maximaal 75 mb/s halen, en de kans is groot dat het nog veel lager is. En met een nieuwe router + wireless adapter ben je minimaal €100 verder.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:33:
Ik dacht eraan om ook een WiFi versterker er misschien tussen te plaatsen, want heb ook een Wii U die alleen WiFi ondersteunt (zonder LAN adapter weliswaar). Ik kan dus niet vinden of die WiFi adapter van Conrad (zie openingspost) ook het WiFi kanaal opnieuw uitzendt.
Lees dan eens de documentatie van die WiFi adapter? Je kunt die raadplegen op de website van TP-Link http://www.tp-link.com/en...d=&model=TL-WN8200ND#over. Ik zie dit toch staan:

•Supports soft AP mode for Windows XP/Vista/7, easily making the local network sharing

Je beseft toch dat wij ook niet de specificaties van elke WiFi adapter van buiten kennen? Wij moeten dat ook opzoeken hoor.

Dus om op je vraag te antwoorden, ja die adapter kun je ook als WiFi zender gebruiken. Maar besef wel goed dat de adapter alleen ontvanger OF zender kan zijn. Als je deze als zender wilt gebruiken, moet je alsnog bedraad internet naar je pc trekken. En wil je nu echt je pc aan zetten wanneer je op de Wii gaat spelen?

Als er dus toch bedraad netwerk moet komen en je betere WiFi wilt voor de Wii, is het veel makkelijker (en zuiniger) om een access point in te stellen op je kamer. Koop een draadloze router, zet diens IP adres in het subnet van je Fritzbox en niet ook hetzelfde adres als de Fritzbox, schakel DHCP uit en neem als SSID en draadloos wachtwoord hetzelfde wachtwoord, verbind de ethernet kabel van de Fritzbox met een LAN poort van de draadloze router en verbind je pc ook met die router. Voor meer informatie hierover zie hier http://www.practicallynet...outer_to_access_point.htm.

Een draadloze router met specificaties zoals dat adaptertje, heb je ook voor €20, maar je bereik is wel veel beter en groter.

Als je écht geen kabel wilt, kun je ook Powerline gebruiken zoals loki suggereert en voor WiFi dan nog steeds die router als access point, of een Powerline adapter met ingebouwde WiFi kopen. Let wel op welke Powerline adapter je koopt, want er zijn veel zogenaamde 500Mbps adapters die 100Mbps ethernet poorten hebben, waardoor de limiet dus effectief 100Mbps is. Eigenlijk wil je een Powerline adapter met 1Gbps ethernet poort om die limiet te omzeilen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
loki504 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:24:
heb je al eens naar EoP gekeken? iets duurder maar in de meeste huizen veel stabieler dan WiFi. en zeker voor desktops is EoP meestal een betere keuze.
http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/
Het probleem met EoP is dat je nooit van te voren weet of het goed gaat werken, maar ook kan het in een later stadium door het toevoegen van apparaten ineens onstabiel kan worden... het is echt altijd een gok of het werkt. Ik heb het ook wel eens geadviseerd en gebruikt, maar ik ben er toch weer vanaf gestapt vanwege de vele problemen mbt snelheid... wi-fi is wat mij betreft dan toch de betere keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties iedereen. Nu heb ik weer wat leesvoer om me wat verder te oriënteren over dit onderwerp. Voorheen wist ik niet precies waar ik moest zoeken en welke verwachtingen ik mocht stellen van een dergelijke module.

Thanks.
Pagina: 1