Dag Tweakers, 
Aankomende maand gaan wij verhuizen naar een nieuw bedrijf's pand en hier moet nog een totaal netwerk aangelegd worden. Op zich niet veel spannends, maar ik heb geen ervaring met de merken die er hierbij zijn, vandaar dat ik een topic open. We hebben al een lack tafel (lackrack) aangeschaft dus het zou mooi zijn als de patch paneel daar in past.
Ik zoek een?
24 Poorts Cat6 patch paneel, 300 meter cat6 utp (of sftp) kabel, RJ45 Connectoren, kabel tester en gereedschap.
Wat is je budget?
+/- €325
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen ervaring met kabel merken dus ik heb geen flauw idee. Zolang het maar koperen kabels zijn en geen CCA of CCS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wij hebben in dat pand krachtstroom, en de kabels komen over het plafond langs verschillende lampen (TL buizen, zulken). Daarnaast lopen er ook warm water buizen voor de verwarming.
Vragen van mijn kant.
- Dit is de goede lay-out voor Cat6 kabels?
- T568B is de meest gebruikte lay-out? (Ik weet dat het niet uitmaakt zolang je er maar één gebruikt).
- Welke kabel kan ik het beste nemen in mijn situatie? (utp, stp, ftp of sftp)
Zelf dacht ik om dit te kopen:
Patch paneel
RJ45 connectoren
Knikbeschermers
Gereedschap
Cat6 UTP
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Aankomende maand gaan wij verhuizen naar een nieuw bedrijf's pand en hier moet nog een totaal netwerk aangelegd worden. Op zich niet veel spannends, maar ik heb geen ervaring met de merken die er hierbij zijn, vandaar dat ik een topic open. We hebben al een lack tafel (lackrack) aangeschaft dus het zou mooi zijn als de patch paneel daar in past.
Ik zoek een?
24 Poorts Cat6 patch paneel, 300 meter cat6 utp (of sftp) kabel, RJ45 Connectoren, kabel tester en gereedschap.
Wat is je budget?
+/- €325
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen ervaring met kabel merken dus ik heb geen flauw idee. Zolang het maar koperen kabels zijn en geen CCA of CCS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wij hebben in dat pand krachtstroom, en de kabels komen over het plafond langs verschillende lampen (TL buizen, zulken). Daarnaast lopen er ook warm water buizen voor de verwarming.
Vragen van mijn kant.
- Dit is de goede lay-out voor Cat6 kabels?
- T568B is de meest gebruikte lay-out? (Ik weet dat het niet uitmaakt zolang je er maar één gebruikt).
- Welke kabel kan ik het beste nemen in mijn situatie? (utp, stp, ftp of sftp)
Zelf dacht ik om dit te kopen:
Patch paneel
RJ45 connectoren
Knikbeschermers
Gereedschap
Cat6 UTP
Alvast bedankt voor jullie hulp!