Netwerk kabels, gereedschap en patch paneel

Pagina: 1
Acties:

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:02
Dag Tweakers, :)

Aankomende maand gaan wij verhuizen naar een nieuw bedrijf's pand en hier moet nog een totaal netwerk aangelegd worden. Op zich niet veel spannends, maar ik heb geen ervaring met de merken die er hierbij zijn, vandaar dat ik een topic open. We hebben al een lack tafel (lackrack) aangeschaft dus het zou mooi zijn als de patch paneel daar in past.

Ik zoek een?
24 Poorts Cat6 patch paneel, 300 meter cat6 utp (of sftp) kabel, RJ45 Connectoren, kabel tester en gereedschap.

Wat is je budget?
+/- €325

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen ervaring met kabel merken dus ik heb geen flauw idee. Zolang het maar koperen kabels zijn en geen CCA of CCS.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wij hebben in dat pand krachtstroom, en de kabels komen over het plafond langs verschillende lampen (TL buizen, zulken). Daarnaast lopen er ook warm water buizen voor de verwarming.

Vragen van mijn kant.
- Dit is de goede lay-out voor Cat6 kabels?
- T568B is de meest gebruikte lay-out? (Ik weet dat het niet uitmaakt zolang je er maar één gebruikt).
- Welke kabel kan ik het beste nemen in mijn situatie? (utp, stp, ftp of sftp)

Zelf dacht ik om dit te kopen:
Patch paneel
RJ45 connectoren
Knikbeschermers
Gereedschap
Cat6 UTP

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
-Jeffrey- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:57:

Vragen van mijn kant.
- Dit is de goede lay-out voor Cat6 kabels?
- T568B is de meest gebruikte lay-out? (Ik weet dat het niet uitmaakt zolang je er maar één gebruikt).
- Welke kabel kan ik het beste nemen in mijn situatie? (utp, stp, ftp of sftp)
Ja dat is de goede layout.

In nederland gebruiken we doorgaans de T568B methode, in de praktijk maakt het inderdaad weinig uit welke variant je gebruikt zolang dit eenduidig door het hele netwerk word gedaan.

In principe gewoon utp ervan uitgaande dat je niet alles aan 230V-400V kabels vastmaakt. (doorgaans liggen deze kabels ook langs elkaar in een kabelgoot). Je zou zelfs nog kunnen kiezen voor cat5e voor regulier gebruik (max 1Gbit/s verbindingen).

Ik maak uit je lijstje op dat je ook de patchsnoeren zelf gaat maken? doorgaans word er van stugge kabel gebruikt gemaakt voor de infrastructuur en van flex voor de patchsnoeren (als deze al niet kant en klaar besteld worden ivm certificering).

• ghostman
Morocius schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Ja dat is de goede layout.

In nederland gebruiken we doorgaans de T568B methode, in de praktijk maakt het inderdaad weinig uit welke variant je gebruikt zolang dit eenduidig door het hele netwerk word gedaan.

In principe gewoon utp ervan uitgaande dat je niet alles aan 230V-400V kabels vastmaakt. (doorgaans liggen deze kabels ook langs elkaar in een kabelgoot). Je zou zelfs nog kunnen kiezen voor cat5e voor regulier gebruik (max 1Gbit/s verbindingen).
Top bedankt! :). Ik ben bang dat de lampen storing gaan geven aan de kabels dus daarom twijfel ik tussen F/UTP en UTP.
Ik maak uit je lijstje op dat je ook de patchsnoeren zelf gaat maken? doorgaans word er van stugge kabel gebruikt gemaakt voor de infrastructuur en van flex voor de patchsnoeren (als deze al niet kant en klaar besteld worden ivm certificering).
Oeps.. Dat moest inderdaad een stugge zijn. Patchkabels worden gewoon op maat ingekocht.

Om zeker te zijn zeg jij dat er gewoon UTP stug in moet en dat de lampen geen storing zullen geven?

Lijstje is dan:
Patch paneel
Knikbeschermers
5 Maal connectoren
6 Maal UTP WCD Dubbele aansluiting
6 Maal UTP WCD enkelvoud
305M Cat6 UTP
Kabel tester
Kabelstripper
LSA Puch down tool

Gaat dit allemaal op elkaar werken zo?

Wat ben je verwend met de pricewatch als je dit uit moet typen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ghostman op 03-03-2015 11:47 . Reden: Toevoeging ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
-Jeffrey- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Oeps.. Dat moest inderdaad een stugge zijn. Patchkabels worden gewoon op maat ingekocht.
Waarom bestel je dan RJ45 connectors?

Gewoon overal op een wanddoosje afmonteren en met een soepel aansluitsnoertje naar het apparaat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ghostman
Xander schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Waarom bestel je dan RJ45 connectors?

Gewoon overal op een wanddoosje afmonteren en met een soepel aansluitsnoertje naar het apparaat.
8)7 Helemaal gelijk, dan heb ik de krimptang ook nergens voor nodig. Volgens mij ben ik nog niet zo wakker..

Lijstje:
Patch paneel
6 Maal UTP WCD Dubbele aansluiting
6 Maal UTP WCD enkelvoud
305M Cat6 UTP
Kabel tester
Kabelstripper
LSA Puch down tool
De patchkabels moet ik even nameten dus die worden later dan besteld.

• Morocius
Ik vroeg mij namelijk ook af waarom je RJ45 connectoren nodig had en knikbeschermers.
-Jeffrey- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Top bedankt! :). Ik ben bang dat de lampen storing gaan geven aan de kabels dus daarom twijfel ik tussen F/UTP en UTP.
Kwaliteitieve armaturen zullen over het algemeen geen storingen geven en mocht er mindere kwaliteit hangen is het slechts een kwestie van de kabel een halve meter omleggen. In de praktijk heb ik het nog nooit meegemaakt dat het problemen geeft en ik heb toch al redelijk wat spaggeti gezien.

[ Voor 30% gewijzigd door Morocius op 03-03-2015 12:12 ]

• ghostman
Morocius schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:09:
Ik vroeg mij namelijk ook af waarom je RJ45 connectoren nodig had en knikbeschermers.
Sorry was er even niet bij. Goed dat jullie dat oppikte! :)
[...]

Kwaliteitieve armaturen zullen over het algemeen geen storingen geven en mocht er mindere kwaliteit hangen is het slechts een kwestie van de kabel een halve meter omleggen. In de praktijk heb ik het nog nooit meegemaakt dat het problemen geeft en ik heb toch al redelijk wat spaggeti gezien.
Dat is goed om te lezen. Ik weet zo niet wat voor'n merk er ligt en wat voor'n kwaliteit het is, maar als je met een beetje omleggen al een stuk komt ga ik gewoon voor Cat6 UTP en geen F/UTP oid.

Voor de rest ziet het lijstje er goed uit? :)

[ Voor 0% gewijzigd door ghostman op 03-03-2015 12:19 . Reden: Typo ]

• Morocius
-Jeffrey- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Sorry was er even niet bij. Goed dat jullie dat oppikte! :)

[...]

Dat is goed om te lezen. Ik weet zo niet wat voor'n merk er ligt en wat voor'n kwaliteit het is, maar als je met een beetje omleggen al een stuk komt ga ik gewoon voor Cat6 UTP en geen F/UTP oid.

Voor de rest ziet het lijstje er goed uit? :)
Voor de rest ziet het er goed uit.

• ghostman
Morocius schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Voor de rest ziet het er goed uit.
Bedankt! Zojuist heb ik alles behalve de patch kabels besteld. :)

Iedereen super bedankt voor de hulp!

Pagina: 1