Toon posts:

Game PC 750euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Ik ben een casual gamer dat graag een nieuwe pc wil kopen.
Iedereen zegt dat ik best zelf één maak, dus ga ik dit ook proberen.
Mijn kennis is heel beperkt, ik heb een beetje moeite gedaan om mij wat bij te scholen. Mijn excusses als er enkele domme vragen bij staan 8)7

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De bedoeling is om te gaan gamen...(Vooral MMORPG's GW2,Tera,Wildstar, Black desert online) en lichte video bewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
750 zou ideaal zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Keyboard,muis,scherm zijn al aanwezig, dus juist de pc zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mij vooral laten inspireren door de best buy guide van Januari en Maart. Toch heb ik enkele vragen. Het zou er zo uitzien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus B85M-G (C2)€ 63,50€ 63,50
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 189,90€ 189,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,95€ 55,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 33,-€ 33,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,-€ 58,-
1Seasonic S12G 450W€ 63,-€ 63,-
1Crucial MX100 256GB€ 94,50€ 94,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,85

Processors: Intel Core i5-4460 Boxed. Is de standaard koeler voor deze processor genoeg ? Ik zou niet te zot doen wat games betreft. dus mij lijkt het wel goed. Wat is jullie ervaring hiermee? Is de standaard koeler voorzien van al aangebrachte thermal paste, en is dit goed genoeg? (heb hier wat discussies over gelezen)

Voor de Maart editie wordt gekozen voor de ASRock H81M-HDS als moederbord. In de Januari editie wordt gekozen voor Asus B85M-G (C2) wat iets duurder is maar nog binnen de prijs valt. Ik zou eerder de 2de te nemen aangezien hij goede reviews heeft. Tenzij iemand een argument zou hebben om toch voor de ASRock te gaan ?

Dan de Interne harde schijven. Voor de Maart editie wordt gekozen voor "Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB". Ik heb wat opgezoekings werk gedaan en las vaak dat hij onbetrouwbaar is, en bij veel mensen uitvalt. Daarom heb ik de "WD Blue WD10EZEX, 1TB" in de plaats gedaan, wat in reviews toch betrouwbaarder blijkt te zijn.

Wat de videokaart betreft: Sapphire "R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost" deze word in beide best buys gekozen. Ik hoor vaak mensen zegggen dat je beter een 2dehands kaart kan kopen die beter is. Maar aangezien mijn kennis heel beperkt is zou ik toch liever een nieuwe kopen, en geen risico's pakken. Ook ben ik van plan om niet de zwaarste games te gaan spelen. Dus lijkt dit mij voldoende.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zijn alle stukken compatibel ? Is dit een deftig pc'tje voor de games die ik zou spelen, en de kleine video's die ik ga bewerken? Naar de toekomst toe heeft deze pc mogelijkheden een tijdje mee te kunnen gaan? Ook ben ik nog aan het twijfelen voor windows 7 of 8.1 wat raden jullie mij aan ? want ik zie veel verschillende meningen hierover.

Bedankt voor jullie tijd om mijn bericht te lezen !

Groeten.

Ga je overklokken?
Nee.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Leuke setup die natuurlijk erg veel weg heeft van de BBG's, maar daardoor heb je wel goede keuzes gemaakt!
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:53:
Processors: Intel Core i5-4460 Boxed. Is de standaard koeler voor deze processor genoeg ? Ik zou niet te zot doen wat games betreft. dus mij lijkt het wel goed. Wat is jullie ervaring hiermee? Is de standaard koeler voorzien van al aangebrachte thermal paste, en is dit goed genoeg? (heb hier wat discussies over gelezen)
In principe is de standaardkoeler genoeg. Hij koelt goed, maar is niet de allerstilste, daarom zou je een aftermarket koeler kunnen nemen. Puur op koelprestatie hoeft het dus niet. Verder zit er inderdaad al koelpasta op, daar hoef je geen aparte pasta voor te kopen.
Voor de Maart editie wordt gekozen voor de ASRock H81M-HDS als moederbord. In de Januari editie wordt gekozen voor Asus B85M-G (C2) wat iets duurder is maar nog binnen de prijs valt. Ik zou eerder de 2de te nemen aangezien hij goede reviews heeft. Tenzij iemand een argument zou hebben om toch voor de ASRock te gaan ?
Beiden zijn prima bordjes, alleen de Asus is wat luxer en uitgebreider, met meer RAM sleuven en wat meer uitbreidingsmogelijkheden. De Asrock is in principe ook voldoende.
Dan de Interne harde schijven. Voor de Maart editie wordt gekozen voor "Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB". Ik heb wat opgezoekings werk gedaan en las vaak dat hij onbetrouwbaar is, en bij veel mensen uitvalt. Daarom heb ik de "WD Blue WD10EZEX, 1TB" in de plaats gedaan, wat in reviews toch betrouwbaarder blijkt te zijn.
Uitval van schijven is wat mij betreft op individueel niveau niet interessant. Bedenk ook dat mensen waarbij onderdelen falen eerder geneigd zijn een (negatieve) review te schrijven. In principe ben je dus net zo goed af met het goedkoopste schijfje.
Wat de videokaart betreft: Sapphire "R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost" deze word in beide best buys gekozen. Ik hoor vaak mensen zegggen dat je beter een 2dehands kaart kan kopen die beter is. Maar aangezien mijn kennis heel beperkt is zou ik toch liever een nieuwe kopen, en geen risico's pakken. Ook ben ik van plan om niet de zwaarste games te gaan spelen. Dus lijkt dit mij voldoende.
In principe hoef je in de 2e hands hoek geen risico te lopen daar ze daar net zo goed met garantie worden verkocht. Neem het in overweging, want je kan een bak meer power krijgen voor hetzelfde geld (of evenveel kracht voor minder).
[i]Zijn alle stukken compatibel ?
Ja.
Is dit een deftig pc'tje voor de games die ik zou spelen, en de kleine video's die ik ga bewerken?
Ja, tenzij je stiekem thuis een 1440p monitor hebt staan.
Naar de toekomst toe heeft deze pc mogelijkheden een tijdje mee te kunnen gaan
Ja, tenzij je twee videokaarten, een Broadwell cpu of weet ik het eraan wil gaan hangen.
Ook ben ik nog aan het twijfelen voor windows 7 of 8.1 wat raden jullie mij aan ? want ik zie veel verschillende meningen hierover.
Aangezien beiden upgradebaar zijn naar het uit te komen W10 maakt het eigenlijk weinig uit, alleen is W8.1 een stuk goedkoper.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Voor tweedehands videokaarten hebben we het momenteel veel over refurbished kaarten met garantie. Die verschenen begin dit jaar in grote hoeveelheden in de V&A voor zeer aantrekkelijke prijzen.

Deze bijvoorbeeld; V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:05:
[...]

In principe hoef je in de 2e hands hoek geen risico te lopen daar ze daar net zo goed met garantie worden verkocht. Neem het in overweging, want je kan een bak meer power krijgen voor hetzelfde geld (of evenveel kracht voor minder).
Super ! bedankt voor een duidelijk en overzichtelijke responds. Aan welke kaart zou jij dan denke die meer power zou kunne geven ? Sapphire 290X TRI-X (of is die dan te zwaar ?) of een Asus R9290-DC2OC-4GD5 ?
Btw geen 1440p monitor ;)

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:05:
Voor tweedehands videokaarten hebben we het momenteel veel over refurbished kaarten met garantie. Die verschenen begin dit jaar in grote hoeveelheden in de V&A voor zeer aantrekkelijke prijzen.

Thanks ! ga ik zeker bekijken.

• namba1wan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb zelfde pc gisteren in elkaar gestoken. Enkel met 1 ssd hdd en een 2dehands videokaart (dualx r9 280x). 650€ uitgegeven. Ben heel tevreden. Bedankt tweakers:)

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:48
Het Asus moederbord is m-ATX en heeft slechts een aansluiting voor een enkele CPU fan en een enkele casefan, de Cooler Master N300 is ATX en heeft deze 2 casefans meegeleverd, reken hierbij op de meegeleverde processorkoeler en je komt een aansluiting te kort.
De pricewatch: ASRock B85 Pro4 is een ATX moederbord met twee CPU fan en twee casefan aansluitingen en kost slechts een paar euro meer.

Ook zou ik nog even kijken naar je keuze van de voeding, aangezien deze slecht leverbaar is of je moet al een tientje extra willen betalen. De pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular zou ook moeten voldoen.

[ Voor 24% gewijzigd door Apart op 06-03-2015 06:15 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 00:13
NitroX infinity schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:05:

NIET kopen :)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=563513.0

Hun hebben deze kaarten verhuurd, om als bitcoin / altcoin miners te gebruiken.
Deze kaarten hebben flink wat toeren gemaakt op volle kracht 24/7.
Deze kaarten hebben meer geleefd dan de gemiddelde kaart van jaren oud.

Uiteraard hoeft dit niet te betekenen dat je hem direct links moet laten liggen aangezien er garantie op zit. Maar ik zou het niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 06-03-2015 06:28 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

JeroenC schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 06:20:
[...]
NIET kopen :)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=563513.0

Hun hebben deze kaarten verhuurd, om als bitcoin / altcoin miners te gebruiken.
Deze kaarten hebben flink wat toeren gemaakt op volle kracht 24/7.
Deze kaarten hebben meer geleefd dan de gemiddelde kaart van jaren oud.

Uiteraard hoeft dit niet te betekenen dat je hem direct links moet laten liggen aangezien er garantie op zit. Maar ik zou het niet doen.
Dat ze zijn gebruikt voor mining betekend niet direct dat de kaarten afgetrapt zijn. Miners gebruiken hun kaarteb namelijk in een zéér goed gekoelde en stofvrije omgeving, waarbij de GPU's vaak underclocked zijn om een hoger rendement te geven.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 00:13
MK1998NL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 07:15:
[...]

Dat ze zijn gebruikt voor mining betekend niet direct dat de kaarten afgetrapt zijn. Miners gebruiken hun kaarteb namelijk in een zéér goed gekoelde en stofvrije omgeving, waarbij de GPU's vaak underclocked zijn om een hoger rendement te geven.
60-80 graden 24/7 is zeer normaal bij miners. Ook worden ze zwaar belast (gamen is er niks bij), en underclocking is al een hele tijd niet meer relevant voor het rendement. Ze gooien de kaarten het liefst OVERclocked erop ( nieuwe coins etc ) om zo snel mogelijk zoveel te halen en door te gaan naar de volgende.

Het maakt mij niks uit hoor, ik geef het alleen maar aan dat net deze advertentie niet geschikt is, staan genoeg 2e hands kaarten op tweakers.
Pagina: 1