Terrayon modems bij Chello in Rdam

Pagina: 1
Acties:

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Topicstarter
Hey, ik heb een Com21 modem en met deze modem heb ik in UT pings van 70-120 en ik had ergens gelezen dat er met Terrayon modems veel lagere pings mogelijk zijn.

Ik heb dus net naar chello gebeld om te vragen of ik zo'n Terrayon modem kan krijgen

Die gast daarzo wist niet eens wat een Terrayon modem was |:(

dus hij had het ff na gevraagd en hij zegt dat er in Rotterdam alleen maar Com21 modems met chello geleverd worden

Nou, ik vond dit dus allemaal een beetje vaag

weet iemand precies hoe dit zit???

It seemed like a good idea at the time

• Enforcer
  • Niet online
In Rotterdam worden dus alleen maar Com21 modems geplaatst ... in andere regio's zijn dat weer andere (docsis/terrayon/whatever..)
De ene regio werkt niet hetzelfde als de andere regio blijkbaar heh.

Verwijderd

ik voorspel dat Warbringer straks met tips komt :)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

In rotterdam gebruiken ze idd alleen maar Com21... Er staan daar ook alleen maar Comcontrollers, en geen Teralinks, die je dus nodig hebt voor Terayon modems... Hier in Brabant staan ze beide, Terayon voor de normale klanten en Businessaansluitingen, en Com21 voor Kennisnet aansluitingen....

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 16 juni 2001 11:12 schreef Mark_640 het volgende:
In rotterdam gebruiken ze idd alleen maar Com21... Er staan daar ook alleen maar Comcontrollers, en geen Teralinks, die je dus nodig hebt voor Terayon modems... Hier in Brabant staan ze beide, Terayon voor de normale klanten en Businessaansluitingen, en Com21 voor Kennisnet aansluitingen....
Dus in principe zou een Com21 beter moeten zijn :? Kennisnet zou sneller moeten zijn dan het chello netwerk. Dat ze de boel bij chello afknijpen is een ander verhaal.
[edit]
Hier een tevreden chello gebruiken MET een Com21. Ping van 50 tot 60 met UT en 20 tot 40 in CS is niet ongewoon, eerder regelmaat!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op zaterdag 16 juni 2001 11:14 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Dus in principe zou een Com21 beter moeten zijn :? Kennisnet zou sneller moeten zijn dan het chello netwerk. Dat ze de boel bij chello afknijpen is een ander verhaal.
[edit]
Hier een tevreden chello gebruiken MET een Com21. Ping van 50 tot 60 met UT en 20 tot 40 in CS is niet ongewoon, eerder regelmaat!
Nee, Com21 is niet beter... Ze kunnen hogere snelheden aan dan chello toestaat, net als een Terayon, alleen is een Com21 veel uitgebreider in de managment opties op afstand, dus dat is makkelijker voor Kennisnet....

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 16 juni 2001 11:18 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Nee, Com21 is niet beter... Ze kunnen hogere snelheden aan dan chello toestaat, net als een Terayon, alleen is een Com21 veel uitgebreider in de managment opties op afstand, dus dat is makkelijker voor Kennisnet....
Ben ik niet helemaal met je eens, Chello heeft pas later voor de Terayon modem gekozen, omdat chello niet goed om kon gaan met com21 + DHCP ( upc, bedoeld de systeembeheerders ) want @home draait wel com21 + DHCP. De vaste klanten krijgen een com21, omdat ze in de 1e plaats er duizenden van in het magazijn liggen, wegens de modem ruil :) En ten 2e dat de zakelijke klanten officieel servers mag draaien, en dan is een statisch IP ideaal voor DNS servertje uiteraard :) Com21 is wel beter, maar chello hnagt teveel verbindingen aan 1 controller, maar dat bedoel je denk ik ook :)

/dev/null

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op zondag 17 juni 2001 00:39 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens, Chello heeft pas later voor de Terayon modem gekozen, omdat chello niet goed om kon gaan met com21 + DHCP ( upc, bedoeld de systeembeheerders ) want @home draait wel com21 + DHCP. De vaste klanten krijgen een com21, omdat ze in de 1e plaats er duizenden van in het magazijn liggen, wegens de modem ruil :) En ten 2e dat de zakelijke klanten officieel servers mag draaien, en dan is een statisch IP ideaal voor DNS servertje uiteraard :) Com21 is wel beter, maar chello hnagt teveel verbindingen aan 1 controller, maar dat bedoel je denk ik ook :)
Zit ook een kern van waarheid in, maar je ziet ook hoe het gaat met @home en DHPCP, dat loopt ook niet echt lekker.... ;)
Pagina: 1