Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik wil mijn Synology van buitenaf kunnen bereiken. De nas hangt aan een sitecom X6 n900 router.

Ik heb de volgende stappen al door lopen:

Op de router:
  • poorten geopend vanuit virtual server
  • UPnP aan staan
Op de NAS bij external acces volg ik de stap set up router. Hij geeft checking network environment "cannot obtain youre network environment information" Als ik vervolgens op next druk ziet hij dat de router een X600 is en druk ik weer op next. Ik heb de vinkjes voor de webui en sabnzb aanstaan. Als ik op save druk dan gaat hij de verbindingen testen en dan........ connection failed.

Op MySynology heb ik al een extern adres aangemaakt.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
de setup moet je niet gebruiken, gewoon handmatig instellen, bij 9 van de 10 routers werkt dat simpelweg niet goed....

Dus gewoon handmatig de Synology een ip adres geven,dan inderdaad een DNS aanmaken inloggen en dan zou het moeten werken, als er op de nas niet op ok staat bij de test, dan zal deze natuurlijk ook nooit buiten je netwerk te benaderen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
IP op de nas ingevuld op bijv. 192.168.0.150

ddns heb ik op mysynology website aangemaakt ommaarwattenoemen.synology.me

UPnP nu dus maar even uitgezet op de router

Als ik nu de router set up op de nas volg ziet hij het type niet meer. Vervolgens krijg ik een router lijst waar ik uit moet kiezen waar mijn router (WL6100) niet tussen staat. Dan kan ik kiezen uit http of https en een poort aangeven. Als laatste kan ik dan eventueel een account met wachtwoord inkloppen.

Doe ik dit allemaal dan kan ik niet opslaan omdat er geen router tussen staat.

[ Voor 50% gewijzigd door jdwrist op 02-03-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Wat wil je vanaf internet kunnen bereiken? De dsm interface, audio station, video station, file station, photo station zijn allemaal te bereiken via quickconnect.

Dan hoef je helemaal geen poorten open te zetten.

Als je een community package zoals couchpotato wil bereiken, dan moet je wel met port forward aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08
De vraag is allereerst natuurlijk of de Sitecom rechtstreeks aan het Internet hangt?
Afhankelijk van je provider zal er toch een modem(/router) vóór hangen.

In dát apparaat moet je je poorten openzetten voor de services die je op je NAS wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Masimo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:47:
De vraag is allereerst natuurlijk of de Sitecom rechtstreeks aan het Internet hangt?
Afhankelijk van je provider zal er toch een modem(/router) vóór hangen.

In dát apparaat moet je je poorten openzetten voor de services die je op je NAS wilt gebruiken.
De Sitecom hangt aan een ziggo modem cisco epc9325. Als ik jou dus goed begrijp moet ik dus op het ziggo modem de poorten open zetten?
d--amo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:15:
Wat wil je vanaf internet kunnen bereiken? De dsm interface, audio station, video station, file station, photo station zijn allemaal te bereiken via quickconnect.

Dan hoef je helemaal geen poorten open te zetten.

Als je een community package zoals couchpotato wil bereiken, dan moet je wel met port forward aan de slag.
Ik wil op afstand, dsm interface, sabnzb en audiostation kunnen bereiken

[ Voor 4% gewijzigd door jdwrist op 02-03-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ja, dat bedoel ik. De Cisco is de "deur" naar buiten, en die vormt de ingang van het Internet naar je eigen netwerk.
Ik neem aan dat je Sitecom in accesspoint modus draait, zodat je géén dubbele NAT problemen krijgt.

Dus voor jou geld in de Cisco (Geavanceerde instellingen, Applications & Gaming, tab Port range forwarding) de juiste poorten open stellen.

Van buitenaf benaderen: http://jouw-WAN-ip:poort/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Op welke manier heb je de Sitecom aangesloten? Vermoedelijk heb je momenteel een router achter een router en moet het Ziggo modem in bridge modus gezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Nee, die Sitecom hoeft niet in bridge-mode om portforwarding te laten werken. Ik wordt onderhand een beetje moe van dat bridge-gezeik (sorry, géén persoonlijke aanval!!).

Om dubbele NAT problemen te voorkomen (en dat is waar de vorige collega op doelt) moet je de sitecom als accespoint instellen. DHCP uit dus. Mogelijk heeft ie zelfs een AP-modus functie.
Volgens mij kun je in die Sitecom-kisten de NAT-functie zelfs simpelweg uitschakelen (Advanced Settings, tab NAT).

De ander optie is: De Cisco in bridge-mode laten zetten, en dan moet je Sitecom alles gaan regelen voor je Internetverbinding en netwerk.
Je verliest daarmee wél de router/switch functie van de Cisco. Er blijft maar 1 LAN poort werken, en je kan er dus alleen de Sitecom op aansluiten, voor de rest niks meer.
Ik ben anti-bridge-mode. Nergens voor nodig.

Ter illustratie: in mijn set-up draait het Cisco-modem in de normale gebruiksmodus i.c.m. 3 andere routers.
Alle bekabeld aangesloten apparaten zijn m.b.v. portforwarding op de Cisco van buitenaf (het Internet) bereikbaar. Ik heb het dan over NAS aan router 1 (benedenverdieping), mediaplayer aan router 3 (zolder) en PC aan router 2 (1e verdieping). De PC maak ik zelfs wakker vanuit het werk als dat nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Masimo op 02-03-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
nooberke schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:13:
Op welke manier heb je de Sitecom aangesloten? Vermoedelijk heb je momenteel een router achter een router en moet het Ziggo modem in bridge modus gezet worden
Masimo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:50:
Nee, die Sitecom hoeft niet in bridge-mode om portforwarding te laten werken. Ik wordt onderhand een beetje moe van dat bridge-gezeik (sorry, géén persoonlijke aanval!!).

De ander optie is: De Cisco in bridge-mode laten zetten, en dan moet je Sitecom alles gaan regelen voor je Internetverbinding en netwerk.
Waarom die reactie, als je uiteindelijk ook hetzelfde voorstelt?

De modem van je ISP in bridged laten zetten is vaak toch echt een goeie keuze, als je een wat deftige router hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Dat ík er tegen ben, betekent niet dat het voor iemand anders wel een valide optie is.
Wat ik alleen vaak constateer dat zodra er een tweede router in het spel komt, "men" gelijk met bridgen als oplossing komt.
Ook in het geval van wifi-problemen met de Cisco of Ubee, wordt vrijwel standaard meteen "bridge" geroepen. Wifi op Cisco of Ubee uitschakelen i.c.m. een goede wifi-router leidt ook tot een werkende oplossing.

Het is mogelijk voor velen een goede uitkomst, maar als je bijvoorbeeld de TV in de woonkamer op je Cisco hebt aangesloten, en je eerstvolgende (wifi-)router in de gang hangt, moet je wel een oplossing verzinnen om je TV weer aan te sluiten, want in bridge-mode liggen de LAN-poorten plat. Dat is wel iets waar rekening mee gehouden moet worden, voordat het weer als dé oplossing aangedragen wordt.

Daarom: hoeft niet, mag wel. Ieder zijn keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 02-03-2015 23:30 ]

Pagina: 1