nieuwe televisie aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 10:16
beste tweakers,

ik ga zeer binnenkort op kamers en nu wou ik toch wel graag zo'n nieuwe "bak met licht" aanschaffen.

nu heb ik wel een aantal eisen

- youtube
- smart tv
- liefste netflix
- webbrowser
- beetje groot
- hoge resolutie (liefste 4k)

en dan het belangrijkste puntje

- niet te duur!

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en een paar leuke dingetjes kunnen leren/laten zien

zat zelf te denken aan pricewatch: LG 42UB820V Zwart maar nu lees ik bij de revieuws dat er geen youtube op zit, niet geheel lastig aangezien dit ook via webbrowser kan maar via interne "app" gaat het toch iets vlotter en mooier

met vriendelijke groet,
Douwsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik verhuis deze naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat. Verder toch wel het verzoek om je eisen wat meer meetbaar te maken. Termen als "beetje groot" en "niet te duur" zijn voor ieder persoon anders. Persoonlijk zou ik het UHD laten varen als je budget niet verder reikt dan het voorbeeld waar je mee komt, dat is meer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik zou eerder naar elke andere tv kijken met bijvoorbeeld een Chromecast eraan, deze heeft dan wel geen internet browser maar ga je dit echt gebruiken op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-10 18:06
Laat je aub niet gek maken om UHD op een 42 inch aan te schaffen. UHD zou ik pas gaan eisen als ik boven de 55 inch ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
op verzoek naar meer duidelijke informatie

- vansf 42 inch
- prijs tot 700/800 euro

en true interne browser ga ik waarschijnlijk niet gebruiken

UHD zou ik wel graag behouden, waarom laten varen tot 55 inch als ik vragen mag?

met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Omdat je het verschil niet tot nauwelijks ziet. Als je eigenlijk door alle topics hier bladert zie je dat er altijd hetzelfde geadviseerd word.

Sony KDL42W8xxB serie. Er is op het moment gewoon geen betere keus dan die TV. Als je toch perse UHD wilt voor die prijsklasse zou ik zelf eerder naar de 42AX630 toe gaan van panasonic. Ik heb ze beide gezien maar de LG vond ik toch zwaar ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Douwsky schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:38:
op verzoek naar meer duidelijke informatie

- vansf 42 inch
- prijs tot 700/800 euro

UHD zou ik wel graag behouden, waarom laten varen tot 55 inch als ik vragen mag?
Tenzij je van plan bent om nog geen twee meter van de televisie vandaan te zitten, heeft de UHD-resolutie geen enkele toegevoegde waarde aangezien het menselijk oog niet in staat is om zulk detail op zo'n relatief grote afstand te zien. Alhoewel dat eigenlijk niet eens het probleem is bij de goedkope UHD-televisies. Het probleem wat je daar hebt is een lage paneelfrequentie waardoor het toestel niet in staat is om de UHD-resolutie te behouden tijdens bewegingen. Een goedkopere FHD-televisie heeft dan een scherper beeld:

Samsung HU6900:

And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.

Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.

DigitalVersus

To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.

HDTVTest

LG UB800V

We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.

DigitalVersus

Andere goedkope modellen komen weer met andere nadelen. Zoals Philips zonder HDMI 2.0 en HEVC-decoder of Panasonic zonder HEVC-decoder. Daarvoor moet je naar de duurdere betere modellen kijken, alhoewel ik die ook afraad aangezien die ook niet gemaakt zijn op de toekomst. De huidige UHD-televisies zijn namelijk niet in staat om de al zeer waarschijnlijke specificaties van Ultra HD Blu-Ray correct af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:45
Begin toch niet aan die UHD-instapmodellen. Dat ze goedkoop zijn heeft meerdere redenen. De kwaliteit van de UB820 is echt niet beter dan het instapmodel van Samsung (HU6900).
Zoek en lees de reviews van UB820 of van UB830 (bijna hetzelfde als de UB820) en UB850. Deze modellen hebben grotendeels dezelfde mankementen.

Als je toch een UHD-tv wilt aanschaffen geef dan wat meer geld uit of wacht nog even op de instapmodellen van 2015. De 2015 modellen zullen wat duurder zijn maar de techniek zal er vast en zeker op vooruit zijn gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 02-03-2015 22:22 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Semeins
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-01-2017
Hoe zit het met de Samsung UE55HU7500L? Hoor hier redelijk wat goede maar ook slechte dingen over..
Zie trouwens dat je de 65 versie voor maar 1.903 euro (80 meer dan de 55) kan aanschaffen.. Lijkt me niet heel realistisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je niet gekmaken door 2 mensen die zogenaamd uit "ervaring" praten terwijl ze alleen tv's in de winkels hebben gezien.

Ik heb zelf de pricewatch: LG 49UB820V Zwart GEHAD en het is een prima TV. YouTube-app/Netflix zit er gewoon standaard op hoor. Alleen omdat ik ietsje groter wou heb ik de veel duurdere pricewatch: LG 55UB850V Zwart genomen en je ziet gelijk dat de 55 inch minder ppi heeft dan een 49 inch. Ja wij zitten 2-3 meter vanaf en tijdens gamen/pc-en ga ik zelf zo dichtbij mogelijk zitten (stomme windows 8 scaling) 8)

Je kan ook voor de pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart gaan die kan je op Amazon.de al voor 399€ bestellen inclusief verzendkosten.

De pricewatch: LG 42UB820V Zwart was 495€ tijdens btw-acties en de pricewatch: LG 49UB820V Zwart was 633€.

Er zijn al topics van je gesloten wegens je houding, ga dan andersmans topic ook niet lopen verzieken met je peasant-gedoe.

[ Voor 191% gewijzigd door FeaR op 03-03-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
Ik denk dat ik inderdaad voor de 49" van LG ga die je zelf aangaf ook te hebben gehad, deze vind ik zelf ook heel mooi en ik kan de btw terug vragen via het bedrijf van m'n ouders.

En ja ghehe gamen op 4k was inderdaad iets waar ik in mijn achterhoofd wel mee bezig was met m'n leuke build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 12:49
Volgens mij komt de philips 42pus7809 wel goed naar voren als UHD toestel. Heeft niet de juiste codec voor netflix 4k, maar 4k materiaal van youtube kan hij wel weer afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:47:
Volgens mij komt de philips 42pus7809 wel goed naar voren als UHD toestel. Heeft niet de juiste codec voor netflix 4k, maar 4k materiaal van youtube kan hij wel weer afspelen.
Daarnaast is hij ook duur voor 42 inch en het is Philips...
Enige leuke eraan is ambilight, wat je nu goedkoop kan na-maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
De instapmodellen van UHD hebben te veel nadelen puur omdat ze UHD zijn. Marketing technisch zijn deze toestel heel makkelijk te verkopen maar als je vaak echt gaat kijken naar de testen en werkelijke prestaties vallen ze gewoon altijd tegen.

Je krijgt hier in het begin duidelijke adviezen onderbouwd met feiten/bronnen. Ik zou daar mijn conclusies uittrekken in plaats van iemand die zegt 'ik vind het wel een mooie tv'.

Owja, ik ken de TV's meer dan van alleen even in de winkel gekeken te hebben.

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
G.Scholtens schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:47:
Dat kan deze televisie niet. Deze televisie beschikt ook niet over een VP9-codec.

Overigens is het helemaal niet zo'n goede televisie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dimens op 03-03-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douwsky schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:56:
En ja ghehe gamen op 4k was inderdaad iets waar ik in mijn achterhoofd wel mee bezig was met m'n leuke build
Input-lag is 50-60ms maar voor een potje fifa ofzo lukt het nog wel. In online fps games krijg je het moeilijk...
Trouwens picture-mode op Game zetten helpt ook mee.

Alleen via de HDMI 3 poort krijg je 4:4:4 signaal met een GTX 960/970/980 @ 3840x2160 en 4096x2160 60hz.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
powah2k4 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:00:
De instapmodellen van UHD hebben te veel nadelen puur omdat ze UHD zijn. Marketing technisch zijn deze toestel heel makkelijk te verkopen maar als je vaak echt gaat kijken naar de testen en werkelijke prestaties vallen ze gewoon altijd tegen.

Je krijgt hier in het begin duidelijke adviezen onderbouwd met feiten/bronnen. Ik zou daar mijn conclusies uittrekken in plaats van iemand die zegt 'ik vind het wel een mooie tv'.

Owja, ik ken de TV's meer dan van alleen even in de winkel gekeken te hebben.

Succes met je keuze
tja ik wil het toch een beetje low budget houden aangezien ik toch student ben ;)
mede dat ik ook nog geen vast baan heb weer houdt mij er van een echte degelijke 4k tv te kopen aangezien ik ook bezig ben met het bouwen van mijn dekstop
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:46:
[...]

Input-lag is 50-60ms maar voor een potje fifa ofzo lukt het nog wel. In online fps games krijg je het moeilijk...
Trouwens picture-mode op Game zetten helpt ook mee.

Alleen via de HDMI 3 poort krijg je 4:4:4 signaal met een GTX 960/970/980 @ 3840x2160 en 4096x2160 60hz.
ach voor een beetje minecraft wat ik ook nog wel eens wil spelen is dat prima te doen, en voor league of legends ook nog wel misschien maar dat word gewoon een beetje proberen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Douwsky op 04-03-2015 09:26 ]

Pagina: 1