Strepen op scherm door gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 22:56
Laten we beginnen met een video van het probleem.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dTkBFFmiAVs]

De (al wat oudere) IIyama staat op dit moment aangesloten via VGA (enige mogelijkheid) en laat de standaard achtergrond van Windows zien zonder problemen.
Als ik een Excel venster open op de monitor dan na een paar seconden de strepen beginnen. Het hele beeld wordt een beetje roze en er lopen ongeveer 10 strepen door het scherm.
Als ik Excel weer weghaal dan is binnen 2 seconden het probleem weer weg.

Dit gedrag is op verschillende PC's en met verschillende kabels. Een nieuwe kopen is inderdaad een oplossing, maar ik wil deze graag begrijpen. :P

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

MuddyMagical schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:17:
Laten we beginnen met een video van het probleem.
[video]

De (al wat oudere) IIyama staat op dit moment aangesloten via VGA (enige mogelijkheid) en laat de standaard achtergrond van Windows zien zonder problemen.
Als ik een Excel venster open op de monitor dan na een paar seconden de strepen beginnen. Het hele beeld wordt een beetje roze en er lopen ongeveer 10 strepen door het scherm.
Als ik Excel weer weghaal dan is binnen 2 seconden het probleem weer weg.

Dit gedrag is op verschillende PC's en met verschillende kabels. Een nieuwe kopen is inderdaad een oplossing, maar ik wil deze graag begrijpen. :P
Ook al geprobeerd via eventuele onboard videocard? Of heb je dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-03-2015 11:09 ]

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• MuddyMagical
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:03:
[...]

Ook al geprobeerd via eventuele onboard videocard? Of heb je dat niet?
Heb het nog niet op de onboard van mijn pc geprobeerd. Maar ook op mijn laptop aangesloten geeft dit probleem.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

MuddyMagical schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:20:
[...]

Heb het nog niet op de onboard van mijn pc geprobeerd. Maar ook op mijn laptop aangesloten geeft dit probleem.
Oke, voor de zekerheid toch nog maar even proberen dan denk ik. Anders is het denk ik je monitor (weet ik niet zeker). Er zullen vast Tweakers zijn die het 100% zeker kunnen weten :)

Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit ziet er WAT GPU-achtig uit, maar ik zal ook zeker even een andere kabel proberen... heb in m'n analoge tijd ook een hoop gaars gezien!

• MuddyMagical
Umbrah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:31:
Dit ziet er WAT GPU-achtig uit, maar ik zal ook zeker even een andere kabel proberen... heb in m'n analoge tijd ook een hoop gaars gezien!
Verschillende kabels op verschillende pc's maar het probleem blijft.

Het zit dus in de monitor, maar ik snap niet dat het alleen voorkomt als ik een applicatie op het scherm zet. De desktop achtergrond gaat prima. Is het dan het stroomverbruik dat omhoog gaat of iets?

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-03 19:40
Het zou kunnen zijn dat er iets mis is met de aansluiting, maar dan aan de beeldschermkant, of met het stroomverbruik.

Aangezien je getest hebt met andere kabels en pc's lijkt dat de logische conclusie. Wel gek dat het in Excel gebeurd, of gebeurd het als er veel wit op het scherm is? Aangezien het scherm dan harder moet branden omdat alle leds aan moeten zou het idd met stroomverbruik te maken kunnen hebben.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:17

Umbrah

The Incredible MapMan

het lijkt me niet een backlight met zone-afhankelijke backlight, gok dat alle LEDs/CCFL's (waarschijnlijker) altijd even hard aan staan. De interne DAC zal inderdaad wel eens om zeep kunnen zijn, dit soort dingen kan ook door een rot condensatortje/signaalfiltertje kunnen komen... en dan is bij "feller" (= hoger frequent) een bepaald effect goed mogelijk!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03 18:37
Wat gebeurt er als je een screendump maakt van je Excel scherm en die als achtergrond instelt?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-03 01:53
Je zou de monitor even open kunnen schroeven om de condensatoren te controleren. Het zou wel eens aan de voeding van de monitor kunnen liggen.

My favorite programming language is solder.

• MuddyMagical
BugBoy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:05:
Wat gebeurt er als je een screendump maakt van je Excel scherm en die als achtergrond instelt?
Hahaha, die ga ik even doen. Ben even een paar dagen in het buitenland. Zal vrijdag ff updaten.
Pagina: 1