Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Heren,

Ik zit met een vervelend probleem waar ik niet uit kom.

Small Business Server 2011 volledig geupdate.
Wordt gebruikt als Exchange en fileserver.
Andere features worden niet gebruikt.

C: partitie 25gb vrij
D: partitie 225gb vrij

Ik maak gebruik van de ingebouwde Backup wizard, deze functioneert niet meer.

De melding die ik ontvang is "Backup unsuccesful. One of the backup files could not be created. The request could not be performed because of an I/O device error."

Na veel opdrachten op Google heb ik het nog steeds niet opgelost;
- Updates volledig laten draaien
- Services uit en aan gezet
- Rebooten
- ESET NOD32 volledig uitgeschakeld
- Meer schijfruimte vrij gemaakt
- Andere externe schijf

In de Event Viewer heb ik het volgende;

The backup operation that started at '‎2015‎-‎03‎-‎01T20:05:33.594675200Z' has failed with following error code '2155348010' (One of the backup files could not be created.). Please review the event details for a solution, and then rerun the backup operation once the issue is resolved.
EventData

BackupTime 2015-03-01T20:05:33.594675200Z
ErrorCode 2155348010
ErrorMessage %%2155348010

Kan iemand mij duwen naar de juiste weg? Dank!

Verwijderd

Wat voor disk gebruik je precies? (Graag typenummer).

• ThinClientQ
pricewatch: Seagate Expansion Desktop 4TB Zwart

Hiervoor had ik een 500 GB schijf gekoppeld, deze functioneerde altijd perfect, maar 'ineens' niet meer.

Verwijderd

ThinClientQ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:28:
pricewatch: Seagate Expansion Desktop 4TB Zwart

Hiervoor had ik een 500 GB schijf gekoppeld, deze functioneerde altijd perfect, maar 'ineens' niet meer.
Die disks zijn volgens mij niet supported (vector size limit).

• ThinClientQ
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Die disks zijn volgens mij niet supported (vector size limit).
Ik heb deze berichten ook op internet gelezen maar de oude 500 GB schijf doet het ook niet meer.
Functioneert in een andere PC prima.

Verwijderd

ThinClientQ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:59:
[...]

Ik heb deze berichten ook op internet gelezen maar de oude 500 GB schijf doet het ook niet meer.
Functioneert in een andere PC prima.
Vermoedelijk ander probleem. ;) Formatteer je disk eens, stel je backup opnieuw in, controleer VSS.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
En gebruik eens hdtune o.i.d. om te checken of die disk nog wel 100% in orde is.
Sowieso niet aan te raden om backups op een externe hd te maken, en zeker niet zo'n consumenten ding.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch is een harddisk in SBS2011 de ingebakken manier om back-ups te maken zonder extra software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ThinClientQ
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:02:
[...]

Vermoedelijk ander probleem. ;) Formatteer je disk eens, stel je backup opnieuw in, controleer VSS.
Reeds gedaan maaar geen resultaat.. Nog andere suggesties?
jimbo123 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:56:
En gebruik eens hdtune o.i.d. om te checken of die disk nog wel 100% in orde is.
Sowieso niet aan te raden om backups op een externe hd te maken, en zeker niet zo'n consumenten ding.
Zoals ik al eerder vermelden, 2 verschillende disks, op beide werkt het niet.
No money no honey, risico's zijn duidelijk voor de klant.
sanfranjake schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:08:
Toch is een harddisk in SBS2011 de ingebakken manier om back-ups te maken zonder extra software
:)

Verwijderd

jimbo123 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:56:
Ach, zo lang je ook nog online backup gebruikt + monitoring is het best goed te doen. Een NAS is natuurlijk beter.
ThinClientQ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Reeds gedaan maaar geen resultaat.. Nog andere suggesties?

[...]

Zoals ik al eerder vermelden, 2 verschillende disks, op beide werkt het niet.
No money no honey, risico's zijn duidelijk voor de klant.

[...]

:)
Eventviewer erbij pakken en de foutcode opzoeken. Wellicht heb je nog overige VSS of Backup meldingen?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:08:
Hoeft geen HD te zijn , kan ook gewoon een NAS zijn , lijkt me eerder dat , dan een usb hd

www.degroot-it.nl

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Dmv een NAS met iscsi support kun je zeer eenvoudig windows server backup gebruiken : omdat je iscsi target gezien wordt als een lokale schijf heb je daarmee in principe dezelfde mogelijkheden als met bv een usb schijf (echter ben je vaak wel 4 tot 8x zo snel met een backup maken en restoren met een iets duurder model met oa 2 NICs)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Killah_Priest schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:34:
Dmv een NAS met iscsi support kun je zeer eenvoudig windows server backup gebruiken : omdat je iscsi target gezien wordt als een lokale schijf heb je daarmee in principe dezelfde mogelijkheden als met bv een usb schijf (echter ben je vaak wel 4 tot 8x zo snel met een backup maken en restoren met een iets duurder model met oa 2 NICs)
Nadeel is alleen de restore bij een DR.
Dan moet je eerst de iscsi aan de gang krijgen voor je restore.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Rolfie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:40:
[...]

Nadeel is alleen de restore bij een DR.
Dan moet je eerst de iscsi aan de gang krijgen voor je restore.
Klopt. Bootable USB stick maken voor een restore met de iscsi service en drivers erin is echter niet zo moeilijk.
Of als je een 2e server hebt mounten op die server en via het netwerk aanbieden.
Of als je mazzel hebt heeft de server zelf iscsi ondersteuning waardoor je via de bios (en soms via de storage controller) je target kunt mounten.

Wel zul je in deze gevallen dus wel je restore methode moeten testen en dus ook goede voorbereidingen treffen (iets wat je bij mkb omgevingen waar je sbs voornamelijk tegenkomt niet vaak ziet ivm gebrek aan expertise).
Pagina: 1