Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrN
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:56
Beste Tweakers,

Sinds afgelopen weekend woon ik eindelijk in mijn eigen appartement, wat erg lekker is moet ik zeggen.
Echter is er een probleempje waar ik niet helemaal uitkom.

Ik heb mijn bureau met desktop computer in de woonkamer staan, net zoals mijn receiver + surround set
Nu is de afstand die ik moet overbruggen met een kabel (Voorheen op mijn kamer had ik een Coax kabel lopen vanaf mijn computer naar de receiver) eigenlijk te groot (zo'n 20 meter).
Dus mijn vraag is eigenlijk of jullie een manier weten om het geluid van mijn computer draadloos naar de receiver te sturen (het liefst natuurlijk in zo'n hoog mogelijke kwaliteit, maar ook niet te duur, dus beste prijs/kwaliteit verhouding!).

Receiver:
Onkyo TX-NR626
Aansluitingen op mijn computer:
Coax, Optisch (Toslink als ik me niet vergis) en verder 6 3,5mm ingangen (Volgens mij om zo een surround set aan te sturen)

Mochten jullie meer informatie willen, hoor ik het graag!
:)

Toevoeging:
Ik heb een AppleTV (Gen 3)
Het gaat mij niet zozeer om muziek te streamen, maar alle computer geluid (Dus als ik video bewerk, casual een spel speel (Als ik echt aan het gamen ben heb ik wel een headset op))

[ Voor 10% gewijzigd door XrN op 02-03-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Als Airplay een optie is, daar zijn aantal programma's voor, oa deze:
http://tuneblade.com/
http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/

Met Airfoil kan je denk ik selecteren welke audio van pc je wilt streamen (vb per programma (Spotify, VLC), of alle PC audio).
Bij tuneblade is het steeds alle pc audio denk ik.

Hou wel rekening dat je hierbij een delay gaat hebben... dit maakt het dus niet geschikt voor bv video-editing, youtube bekijken etc (omdat geluid - op receiver - achter komt op beeld - op pc)

[ Voor 58% gewijzigd door WardL op 02-03-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25

Freakie1NL

Grote Baas

Makkelijkste is gewoon VLC te laten streaken op je netwerk en vervolgens deze stream te openen met je Onkyo

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrN
Freakie1NL schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:34:
Makkelijkste is gewoon VLC te laten streaken op je netwerk en vervolgens deze stream te openen met je Onkyo
Maar kan VLC dan al je computer geluiden streamen? Gaat dit dan via DLNA? (Ik heb geen ervaring met VLC)
WardL schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:47:
Als Airplay een optie is, daar zijn aantal programma's voor, oa deze:
http://tuneblade.com/
http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/

Met Airfoil kan je denk ik selecteren welke audio van pc je wilt streamen (vb per programma (Spotify, VLC), of alle PC audio).
Bij tuneblade is het steeds alle pc audio denk ik.

Hou wel rekening dat je hierbij een delay gaat hebben... dit maakt het dus niet geschikt voor bv video-editing, youtube bekijken etc (omdat geluid - op receiver - achter komt op beeld - op pc)
Beide opties zien er goed uit, TuneBlade geeft aan een latency van 5ms te hebben op een AppleTV, dat is niet zo heel veel, ga hier morgen eens de demo van downloaden.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

XrN schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:26:
[...]

Maar kan VLC dan al je computer geluiden streamen? Gaat dit dan via DLNA? (Ik heb geen ervaring met VLC)

[...]
Ja alles, hij neemt gewoon via source (geluidskaart) en streamt dat over het netwerk. Je bent dan in feite een internet radio, vervolgens stel je via je webinterface de Onkyo in op deze stream en voila. Ideaal is anders (als in altijd je PC aan, en alles hoor je dus ook windows meldingen) maar volgens mij precies wat jij bedoelt.

Onkyo USA had hiervoor een tutorial op youtube, die kan ik zo 1, 2 even niet meer vinden maar in deze youtube clip moet ook het geheel duidelijk worden: YouTube: stream pc sound to home network lan with vlc to onkyo n755 network receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:33
Krijg je dan geen last van vertraging?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ja zeker wel, had abusievelijk over het hoofd gezien dat je meer wilde dan muziek draaien. Volgens mij is minimale vertraging iets van 10ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrN
Freakie1NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:21:
Ja zeker wel, had abusievelijk over het hoofd gezien dat je meer wilde dan muziek draaien. Volgens mij is minimale vertraging iets van 10ms.
10ms begint al wel hinderlijker te worden..
Maargoed, zal het eens uitproberen, thanks!

Verder, had zelf al gekeken of er niet een soort van draadloze Toslink bestond, maar helaas weinig succes.
Tot nu toe blijft volgens mij nog het beste om alsnog een kabel te gaan leggen, al zal dat ook nog redelijk wat moeite kosten om mooi weg te werken..

Heeft iemand ervaring met Toslink kabels groter dan 15 meter? Zal je dan ook naar duurdere kabels moeten kijken? (Voor kleine afstanden maakt het volgens mij niet zoveel uit of je er een van 5 euro of 50 euro koopt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Niet groter, maar wel precies 15 meter

De goedkoopste die ik kon vinden, dun dropvetertje. Aardig gebogen en geslingerd met het ding en werkt nog steeds. Komt alleen beduidend minder licht doorheen dan een korter stukkie, maar dat gaf geen problemen.
Pagina: 1