Toon posts:

Stage + MS Infopath + ontwikkelen programma vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik loop nu stage en moet het volgende ontwikkelen, namelijk een automatisch verlofblad. Hetgeen die ze nu voorlopig gebruiken is een formulier dat ontwikkeld is in MS InfoPath waarop de werknemers via het intranet hun verlof kunnen controleren en opnemen.

Het zit zo dat het programma fouten geeft zoals bv een werknemer neemt op bv: 26/03/15 "1" dag verlof en daarna neemt hij nog eens verlof maar dan voor een halve dag op diezelfde dag. Wat dus niet mogelijk is natuurlijk. En natuurlijk nog tal wat andere dingen..

Ik kwam hier tot toe de eerste week. De eerste dag werd mij niet veel verteld: Ik kreeg een laptop, badge en een rondleiding en vroeg ik ze wat zij exact verwachten, tja ze zeiden dat ik pas 2 dagen later meer info zou krijgen. Ondertussen had ik al wat rondgekeken en vond het intranet dat volledig op ASP.NET draait. Dus ik dacht het zal wel in ASP.NET te doen zou zijn en begon ik mijn ASP.NET taal wat op te frissen. Daarna kreeg ik wat meer info zoals dat het huidige in MS infoPath werkt en ik een nieuw moest maken. Ik vroeg dan hoe willen ze dit realiseren nadat ik dat zowat bekeken had en een simpel use case had gemaakt wisten ze het niet ik zei dan als het voor verbetering is stelde ik voor om het in ASP.NET te maken aangezien dit veel logischer zou zijn omdat alles te programmeren valt, ze gingen het nog eens rondvragen... Dus begon ik eraan en vroeg of de persoon die het origineel had gemaakt eventjes zou kunnen langskomen (hier zit dus geen 1 persoon dat kennis heeft van dat programma/programmeren/IT, behalve een ICT helpdesk maar dit is hun taak niet natuurlijk.) Vandaag komen ze mij dan zeggen dat ze het dan toch in MS infoPath willen doen.

Is dit doenbaar? Een automatisch verlofblad in MS infoPath ontwikkelen, andere vereisten zijn: Goedgekeurde of niet goedgekeurde verlofdagen kunnen zien op hetzelfde blad, overzicht voor de stafdienst van alle werknemers in bv Excel van de voorbije 2 jaar en het huidige jaar. "chef of diensthoofd" moet dan de ingestuurde formulieren kunnen inkijken en keuren alsook een andere persoon aanstellen als zij zelf in verlof zitten. Alsook opslaan en openen van de huidige als vorige jaren dus 2015, 2014 & 2013(de voorbije 2 jaar). En backups van maken doorheen de jaren heen. EDIT: Owja dit alles werkt in een sharepoint omgeving.

Heb nog geen ervaring met MS infoPath maar voor dit lijk het me toch redelijk ridicuul om in infopath te maken niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:47:
Heb nog geen ervaring met MS infoPath maar voor dit lijk het me toch redelijk ridicuul om in infopath te maken niet? 8)7
Ik hoop voor je dat je begeleiders hier niet meelezen en zien dat je ze ridicuul noemt. 8)7
Microsoft InfoPath was a software application for designing, distributing, filling and submitting electronic forms containing structured data.
Het zal vast niet ideaal zijn maar het zal tegelijkertijd best kunnen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Het voordeel dat jij hebt - namelijk dat jij beter weet hoe het moet dan het bedrijf - zou je moeten inzetten om ze te vertellen wat ze beter kunnen doen.

Ik denk dat InfoPath best een nette manier is voor simpele dingen, en als je dat anders ziet moet je ze dat vertellen. Maar je moet ze in ieder geval niet hier, openlijk op het forum, "ridicuul" noemen. Je noemt dan wel geen namen, maar iemand die weet waar het over gaat zal dit niet als een positieve inschatting van jouw stagebedrijf zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou afstappen van InfoPath. Microsoft heeft dit product officieel als 'End-of-life' bestempeld. Dat gaat serieus gevolgen hebben voor de maintainability van je oplossing.

http://blogs.office.com/2...ath-and-sharepoint-forms/

InfoPath 2013 zal de laatste versie zijn van infopath die ooit gaat verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:57

AlphaRomeo

FP PowerMod
Overleggen met de begeleider van de opleiding. Die moet jou coachen in zo'n traject. Als het een eis is van het bedrijf en het is niet onmogelijk zul je er waarschijnlijk niet onderuit komen tenzij je ze weet te overtuigen van een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, initiatief tonen en voor goede technologie gaan. ASP.NET is prima te verdedigen gezien de rest van hun applicaties.

@NMe @Cor453 waar wordt de begeleiding ridicuul genoemd? Met allerlei requirements een bepaalde technologie forceren kan best ridicuul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:30
Een techniek gebruiken waarvan bij dit bedrijf blijkbaar niemand de kennis in huis heeft lijkt me voor het onderhoud op de lange termijn ook niet wenselijk. Als ze blijkbaar wel met MS infoPath om kunnen gaan lijkt me dit wel een valide reden om dit toch te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
FotW schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:55:
Een techniek gebruiken waarvan bij dit bedrijf blijkbaar niemand de kennis in huis heeft lijkt me voor het onderhoud op de lange termijn ook niet wenselijk. Als ze blijkbaar wel met MS infoPath om kunnen gaan lijkt me dit wel een valide reden om dit toch te gebruiken.
InfoPath is end-of-life... dus ik zou sowieso al niets meer op basis van dat product bouwen (zie ook eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:30
Laurens-R schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:07:
[...]

InfoPath is end-of-life... dus ik zou sowieso al niets meer op basis van dat product bouwen (zie ook eerdere post).
Ik zeg ook niet dat het een goede keuze is, enkel dat ik de keuze vanuit het bedrijf snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 11:15

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Ik zie SharePoint staan, maak gebruik van SharePoint Forms (min of meer opvolger van InfoPath).
Alles wat jij beschrijft is 100% realiseerbaar binnen SharePoint (met de nodige ontwikkeling natuurlijk).

Ik zou, als SharePoint ontwikkelaar, zeggen: Ga ervoor! Treed uit je comfort zone en verbaas ze erover wat je allemaal met SharePoint kan realiseren! :)

ps: SharePoint On-Prem of Online(O365)?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een SharePoint On-Prem geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:36:
Is een SharePoint On-Prem geloof ik.
En wat verwacht je nu? Het is wel de bedoeling dat je wat concreter bent en wat meer zelfinzet toont. Het is niet de bedoeling dat je maar verwacht dat de oplossingen worden aangedragen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1