Hoi! Ik draai een thuisserver op basis van Debian jessie, amd64. Sinds een tijdje loopt de klok standaard circa 21 seconden voor. Dat blijft telkens hetzelfde, ook na ntpdate te draaien (van meerdere servers).
Als ik de tijd vergelijk met mijn Windows-laptop loopt de server ook inderdaad die 21 seconden voor.
De klok loopt verder wel in het juiste tempo; de offset blijft ook na dagen rond de 21 seconden. Ik geloof niet dat het echt kwaad kan, maar ik snap er niks van dat ie dit doet. Het was altijd zo dat de offset binnen een seconde bleef.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of hoe ik erachter kan komen wat er aan de hand is?
code:
1
2
3
4
| root@senseo:~# ntpdate time.nist.gov 2 Mar 09:40:02 ntpdate[6647]: step time server 128.138.141.172 offset -21.933278 sec root@senseo:~# ntpdate ntp1.euro.net 2 Mar 09:40:19 ntpdate[6666]: step time server 194.134.65.196 offset -21.924347 sec |
Als ik de tijd vergelijk met mijn Windows-laptop loopt de server ook inderdaad die 21 seconden voor.
De klok loopt verder wel in het juiste tempo; de offset blijft ook na dagen rond de 21 seconden. Ik geloof niet dat het echt kwaad kan, maar ik snap er niks van dat ie dit doet. Het was altijd zo dat de offset binnen een seconde bleef.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Of hoe ik erachter kan komen wat er aan de hand is?