promise => raid weerstandje

Pagina: 1
Acties:

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Topicstarter
Ik kon het bij de search ff niet vinden:

Ik ben van plan om een Promise ATA66 controllertje om te bouwen naar raid d.m.v. een weerstandje onder aan de ide poort, nou weet ik dat er op sites staat hoe dit moet, en die heb ik ook gelezen, maar er staat 50 tot 100 ohm...

voordat ik iets doe waar ik later spijt van krijg, heeft iemand dit al geprobeerd, en zo ja, met welk weestandje?

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31
de 50 tot 100 ben ik nog niet tegen gekomen .. maar zonder problemen de 100 ohm in gebruik hier.
p.s. er zijn meerdere soorten mod's die het zelfde resultaat hebben.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zelf gebruik ik 150 ohm en het werkt prima...

Volgens Tweakhardware kun je het beste weerstandjes van tussen de 120 en 250 ohm gebruiken :)

edit:

Oops!

100 ohm is inderdaad prima voor een Ultra66 controller... Bovenstaande geldt alleen voor een Ultra100... Sorry! |:(
Hierover ook weer meer info bij Tweakhardware :)

Verwijderd

80 Ohm Werkt hier goed.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Ombouwen naar Raid :? Tell me please :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klik op de links hierboven...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Topicstarter
Ok, tnx guys! :)

Verwijderd

In theorie is t zo dat de hoogste waarde vermoedelijk het minste schade aan kan richten.

De weerstand is een zogenoemde puldown weerstand om de juiste kaartvariant te laten herkennen door de IO bios. Nu zit er een weerstandje van 10 kilo ohm naar +5 Volt, en die moet 0 volt worden. Door een weerstandje <330 Ohm te schakelen zoals in je beschrijving "trek" je de spanning naar 0 Volt. Bij gebruik van een te kleine weerstand kun je bij een iets grotere stroomopname van de chipset deze beschadigen. Vooralsnog is dit niet te verwachten...
Pagina: 1