Zelf 2.1 set samenstellen of bds-480

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Over enkele weken/maanden is het zo ver.
Mijn oude tv en soundbar Yamaha yep-2200 worden vervangen.

Aangezien het geen optie is om kabels naar de rear speakers te trekken zit te kijken naar een 2.1 set welke ik zelf samenstel of direct zo uit het schap pak.
Eventueel zou ik een zelf samengestelde set nog aan kunnen vullen met een center speaker of dit nodig is weet ik niet.

Budget hoef ik niet echt naar te kijken dat is nog niet echt van toepassing.

Ik luister veel muziek, via spotify en kijk films via netflix en redelijk wat tv.

Wat raden jullie me aan?
- loop naar de winkel pak een bds-480
- begin zelf wat leuks samen te stellen met twee grote luidsprekers en een mooie versterker. Zat eventueel te kijken naar de b&w cm10 s2. Is een losse sub dan nog nodig? Veel duurder dan bds-480 maar dat maakt niet uit.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:56

FeaR

In GoT we trust

Met alle respect vind ik dit een beetje een raar topic. Twijfelen tussen een all-in-one 2.1 setje van 1300 euro en daarnaast een speaker van (veel) meer dan dat per stuk. Als budget toch niets uitmaakt loop dan lekker een audio-winkel in en ga luisteren naar welke speakers je qua sound aan staan. Speakers koop je op klank en niet op uiterlijk of specificaties. Op een topic als dit is letterlijk niets zinnigs te zeggen aangezien je eigenlijk nul eisen of grenzen stelt.

Tevens een schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
inderdaad, geheel eens met de reactie hierboven!

Je hebt blijkbaar een leuk budget, daarvoor is het zonde dat je gaat kijken naar de kant en klaar setjes. Meestal haal je met losse componenten veel mooiere systemen in huis.

Loop is een hifi winkel binnen, ga luisteren naar diverse speakers en kies vervolgens je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24
Kijk dat is een meer dan voldoende bevredigend antwoord.
Ik was juist bang dat een losse versterker 7.1 meestal tegenwoordig enkele geluidssporen zou kwijt raken als ik maar 2.1 aansluit.

Door de hierboven genoemde reacties weet ik dat ik gewoon even wat leuks kan gaan uitzoeken.

Bedankt en als ik daadwerkelijk moeilijke vragen hebt laat ik dat weten.