Beste Tweakerz,
Zoals de titel omschrijft heb ik hulp nodig als grafisch ontwerper.
Huidige situatie : 27 inch iiyama led scherm (TN) + 19 inch acer (TN)
Zelf ben ik erachter gekomen dat het in ieder geval moet gaan om een IPS of AH-IPS. Het verschil tussen beide is me niet echt duidelijk geworden. Het enige wat ik ervan begrepen heb is dat AH-IPS nieuwer is en de waarden van pixels beter dekt.
Ik ben op zoek naar een goed beeldscherm voor grafisch werk (vooral drukwerk gerelateerd CMYK). Gamen / Films kijken heb ik geen belang bij. De resolutie ben ik nog niet uit. 2550 x ? lijkt me in ieder geval verstandig. Mijn budget is niet extreem. Afhankelijk van de waarde die het mij brengt ben ik bereid om er €180-€260 aan uit te geven.
Op Pricewatch heb ik deze monitoren gezien:
pricewatch: LG 25UM65-P Zwart
pricewatch: LG 25UB55-B Zwart
pricewatch: LG 24EB23PM Wit
pricewatch: Acer G Series G247HYU Zwart
Tips over budget / kleuren / technologie / e.d. zijn van harte welkom!
Alvast bedankt, Ko-Lin
Zoals de titel omschrijft heb ik hulp nodig als grafisch ontwerper.
Huidige situatie : 27 inch iiyama led scherm (TN) + 19 inch acer (TN)
Zelf ben ik erachter gekomen dat het in ieder geval moet gaan om een IPS of AH-IPS. Het verschil tussen beide is me niet echt duidelijk geworden. Het enige wat ik ervan begrepen heb is dat AH-IPS nieuwer is en de waarden van pixels beter dekt.
Ik ben op zoek naar een goed beeldscherm voor grafisch werk (vooral drukwerk gerelateerd CMYK). Gamen / Films kijken heb ik geen belang bij. De resolutie ben ik nog niet uit. 2550 x ? lijkt me in ieder geval verstandig. Mijn budget is niet extreem. Afhankelijk van de waarde die het mij brengt ben ik bereid om er €180-€260 aan uit te geven.
Op Pricewatch heb ik deze monitoren gezien:
pricewatch: LG 25UM65-P Zwart
pricewatch: LG 25UB55-B Zwart
pricewatch: LG 24EB23PM Wit
pricewatch: Acer G Series G247HYU Zwart
Tips over budget / kleuren / technologie / e.d. zijn van harte welkom!
Alvast bedankt, Ko-Lin
- just do it