slecht wifi signaal, hoop opties, maar wat heb ik nodig, of

Pagina: 1
Acties:

• simlockvrij
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2025
een op het oog simpele vraag, maar voor mij toch lastig.
hier onder een korte beschrijving:
  • ik heb een hoekhuis met 2 verdiepingen
  • zoals bij een hoop hangt de router in de meterkast
  • router werkt prima
  • signaal op de 1e etage/ slaapkamer is waardeloos
  • diverse kanalen gebruikt
  • antenne's uitgericht
  • op de kamer naast de slaapkamer zit nog een internetaansluiting en staat een ongebruikte vaste pc
nu mijn probleem, het bereik op mn slaapkamer is zeer slecht, maar niet zo slecht dat de verbinding verbroken wordt.
maar wel zeer traag, hierdoor doet mn iphone 6+ het niet echt lekker.

nu mijn concrete vraag, ik wil dat mijn telefoon automatisch overschakeld naar een sterker signaal op de slaapkamer. ik heb al een 2e router boven gehad, maar mn telefoon blijft op dat brakke netwerk hangen omdat de verbinding in stand blijft.

is het mogelijk mn telefoon automatisch over te laten schakelen op een repeater/ extender/ powerline/ 2e router zonder dat ik dat handmatig hoef te doen?

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 16:49
Ja, ik doe dat thuis dmv een extender. Op mijn galaxy S5 vink ik "slimme netwerkwissel" aan bij de wifi-instellingen. Dan schakelt hij automatisch over. Vaak pakt hij nu door het hele huis de extender, ook al zit ik naast de router in de woonkamer :+.

The Duck did it again

• simlockvrij
dat heb ik dus net niet op mn iphone.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Je kunt ook het signaal van de router in de meterkast zwakker maken, zodat je die niet eens ziet boven. Vaak wel een optie voor in de router software.

• simlockvrij
ja maar dan heb je kans dat ie de achtertuin niet meer haalt...
lastig lastig,

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 16:49
simlockvrij schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:35:
dat heb ik dus net niet op mn iphone.
Mijn vorige telefoon (iPhone 4), schakelde ook gewoon automatisch over. Als ik bij kennissen op visite ging pakte hij daar ook vanzelf het wifi-signaal. Thuis zal hij dan ook automatisch het beste signaal pakken nadat je dit 1 keer hebt ingesteld lijkt mij.

Als ik bij mijn S5 de "slimme netwerkwissel" uitvink pakt hij ook de beste wifi. Het enige dat hij niet meer doet is schakelen tussen wifi en 4G, totdat het wifi-signaal helemaal weg is. Met het vinkje aan schakelt hij vaak naar 4G omdat dat sneller is (75 Mb tov 50 Mb internet thuis :+).

The Duck did it again

• simlockvrij
tsja das dus het probleem, zolang de verbinding niet verbroken is, blijft m'n telefoon op het zwakke signaal hangen, ik heb zelfs in de kamer ernaast een andere router gehad, en dan nog schakelde hij niet over omdat het signaal niet verbroken werd.

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:33
En een sterkere router aanschaffen die alles dekt? Ik had ook veel problemen met mijn standaard ziggo router. Die zijn gewoon niet zo sterk. Heb het ook geprobeerd met een extra acces point, maar daar blijf je toch ook mee rotzooien. Vervolgens een Netgear R7000 gekocht en nu heb ik aan het einde van de straat nog bereik.

[ Voor 73% gewijzigd door Dennis013 op 02-03-2015 16:54 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

Tazzios

..

2e router wel als accesspoint aangesloten,dezelfde wifi naam gegeven en de beveiliging hetzelfde ingesteld?
Dan pakt hij gewoon de sterkste

• simlockvrij
jep, maar zelfde of andere naam makte volgens mij niks uit, zolang de verbinding niet verbroken werdt behield hij het zwakke signaal, en ook de iphone van mn vrouw en ipad doen dit trouwens.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
simlockvrij schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:54:
ja maar dan heb je kans dat ie de achtertuin niet meer haalt...
lastig lastig,
Al geprobeerd?
Wellicht heb je meer bereik de tuin in met het AP op de eerste verdieping, omdat het hoger staat.

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 20:21
Je kunt diverse opstellingen creëren.

Welke Routers en Modem heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door Jonathan-458 op 02-03-2015 18:19 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02 02:12
Router op 1 hoog, extender beneden?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Teijgetje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:20:
Router op 1 hoog, extender beneden?
Tazzios schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:47:
2e router wel als accesspoint aangesloten,dezelfde wifi naam gegeven en de beveiliging hetzelfde ingesteld?
Dan pakt hij gewoon de sterkste
Hij blijft net zo lang verbonden tot de verbinding is verbroken. En als hij die dus behoud, dan switcht hij ook niet naar een netwerk met een beter signaal.
Enige wat zou kunnen helpen, is je netwerken op je iPhone verwijderen, en in de voorkeursvolgorde opnieuwe selecteren. Tip van Timosha.

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:33
simlockvrij schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:03:
jep, maar zelfde of andere naam makte volgens mij niks uit, zolang de verbinding niet verbroken werdt behield hij het zwakke signaal, en ook de iphone van mn vrouw en ipad doen dit trouwens.
MIjn ervaring ook, zoals ik al zei.. er gaat niks boven boven 1 wifibron die alles dekt.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
Jonathan-458 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:19:
...
Welke Routers en Modem heb je?
Dit is wel redelijk essentieel om te weten inderdaad :P
Dennis013 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:18:
[...]
MIjn ervaring ook, zoals ik al zei.. er gaat niks boven boven 1 wifibron die alles dekt.
Zeker waar. Ik woon in een gewapend-betonnen bunker, maar een fatsoenlijke router (ik heb een RT-AC68U) op een centrale locatie (of in ieder geval niet in de meterkast) helpt al heel veel. Het bereik is zo 2x groter dan de standaard KPN/Ziggo/UPC troep, en de snelheid is nog veel beter.

Edit:
simlockvrij schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:52:
k heb een standaard Ubee modem van Ziggo, en een tp link WR1043nd router.
Dat is tweemaal goedkope 2,4GHz only 300N troep, tijd voor wat nieuws (zie bovenstaand).

[ Voor 15% gewijzigd door Balance op 03-03-2015 22:10 ]

• simlockvrij
k heb een standaard Ubee modem van Ziggo, en een tp link WR1043nd router.

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 20:21
Neem aan dat je de Ubee in bridge mode hebt staan en de WR1043ND alles verder binnen je netwerk regelt.

Je kunt een Accesspoint plaatsen in de kamer waar die andere LAN kabel binnenkomt, bijvoorbeeld de TL-WA901ND of als er ergens in een kamer wel zeer goede ontvangst is zou je in die kamer een Wireless Extender, de TL-WA850RE kunnen plaatsen.

In mijn ervaring zijn beide oplossingen voor de doorsnee gebruiker voldoende.

voor ongeveer €25 heb je een Wireless extender om toch overall goed ontvangst te krijgen zonder te veel ingewikkelde handelingen het is echter wel belangrijk dat de extender zelf goede ontvangst heeft, dus het juist plaatsen kost soms even tijd.

Accesspoint zijn over het algemeen wat duurder, maar wordt het wireless internet nu extreem gebruikt of worden er nu veel meer apparaten op aan gesloten dan zou ik zeggen kies hiervoor.

Wat echter ook belangrijk is hoeveel apparatuur je hebt die 5Ghz en/of Wireless AC ondersteunen, want dan is het investeren in een AC router misschien een nog betere optie, Bijvoorbeeld de Asus RT-AC68U wat Balance je aanraad, Mocht je toch een andere AC router willen hebben lees eerst even de reviews van het product door. Dit is echter wel de meest dure optie, en daarnaast is het mogelijk dat je alsnog een accesspoint of extender nodig hebt en AC/5Ghz versies hiervan zijn nog best prijzig.
Pagina: 1