Toon posts:

Russische websites onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik weet niet zo goed bij wie of waar ik met mijn vraag of probleem terecht kan.
Sinds een periode van 2/3 maanden ben ik niet in meer staat om Russische websites te bereiken. Elke website met het domein (.ru) is voor mij thuis niet meer te bereiken vanaf mijn vaste ip adres.
Nu jullie vraag, wat heeft een Nederlander nu op een Russische website te zoeken? Nou ik verzamel antieke militaire helmen en hoofddeksels uit de oorlog. Daarvoor speur ik internationele verkoopsites voor af, waaronder ook de Russische.
Sinds een periode ben ik niet meer in staat om bijvoorbeeld de Russische ebay website: www.molotok.ru te bereiken. Via een proxy is dit voor mij wel mogelijk. Dit is natuurlijk wel inventief maar in de praktijk natuurlijk behoorlijk omslachtig en onhandig.
Nu mijn vraag, zonder gelijk in de spionage achtige sferen te komen, is dit een vaker gehoord verhaal?
Ik heb telefonisch contact gehad met mijn provider, zij vonden het een bijzonder verhaal maar konden mij verder niet helpen? Wat zijn nu mijn rechten om deze issue op te lossen? Volgens Online is het ongebruikelijk om een ander IP adres toe te kennen.
Is de kortste klap nu gewoon om over te stappen naar een andere provider of kan ik verder nog iets doen?

Alvast dank voor jullie antwoord.

Groet,

Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, bedankt :-)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je niet gewoon beveiligingssoftware draaien die jou 'beschermt' tegen Russische sites? Denk daarbij aan lokale anti-virussoftware maar bijvoorbeeld ook aan een router die dit soort opties kan hebben.

Het kan ook aan je DNS-server liggen. Probeer eens een andere, bijvoorbeeld van Google (8.8.8.8/8.8.4.4) of van OpenDNS. OpenDNS biedt trouwens de mogelijkheden van parental control, waar dit onder zou kunnen vallen.

Wat is exact de error die je krijgt in de browser (dus even op 'meer info' klikken, aub). En check even of een andere browser helpt en wat je via de command line kunt vinden.

En gebruik de Edit-knop om je laatste bericht te bewerken! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 02-03-2015 01:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik heb even zitten rommelen in de router configuratie en heb de oplossing kunnen vinden.
Het programma sitecom cloud security van mijn draadloze router bleek de websites te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat het om meerdere websites gaat die geblokkeerd worden. Kunt u ons wellicht via ons contactformulier doorgeven welke websites het precies betreft? Eventueel met de exacte melding van blokkade? Dan kunnen we voor u controleren waarom Sitecom Cloud Security de websites blokkeert. Geef hierbij aub ook de informatie met betrekking tot het routermodel, firmwareversie en cloud security versie die u onderaan de pagina ziet wanneer u www.sitecomcloudsecurity.com opent (hiervoor dient de dienst wel ingeschakeld te zijn).