Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor de standaard dingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Internet(Chrome)
Office(Word, ppt en excel)
Films/Series(uTorrent, VLC, PopcornTime)
Muziek (Spotify)

Ik heb vaak veel tabs openstaan en ook meerdere documenten. Graag wil ik traagheid voorkomen en niet verplicht worden om dingen af te sluiten.. Maar als dit niet anders is..

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk, zonder dat ik merk dat ik voor budget ben gegaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja
Grote en gewicht maken mij niet heel veel uit. 15,x inch is wel max en 13,x inch min
Accu moet toch wel lang meegaan zodat ik meerdere colleges tegelijk zonder problemen m'n laptop kan gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope

Waarschijnlijk denken jullie; "Daar gaan we weer.." Maar ook ik zoek een nieuwe laptop, omdat mijn huidige laptop nouja.. er is geen huidige laptop méér. Ik ben een student en heb simpel weg niet veel geld dus wil zo goedkoop mogelijk klaar zijn.

Zat te kijken en dacht dat ik minimaal wel een i3 met 4gb werkgeheugen nodig zou hebben, na nog wat rond kijken viel mijn oog opeens op een HP Stream 14. Een met veel mindere specs dan waar ik voor ging maar door de prijs en de ssd aan boord. Leek mij dit toch interessant.
Ik heb alleen te weinig verstand van laptops om te kunnen beoordelen of deze laptop alles wat ik wil zonder problemen kan.

De maar 32GB SSD is voor mij geen probleem, dit is op te lossen dmv MicroSD

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
2GB ram is echt ontzettend weinig. Kan me amper voorstellen dat dat lekker gaat lopen. Deze is ook nog eens niet upgradebaar. Combineer dat met een SSD van 32GB en je houdt wel heeeel weinig ruimte over (met windows). Vergeet je torrents dus maar :P Eigenlijk koop je een windows chromebook. Je betaalt weliswaar weinig maar hou je verwachtingen ook reëel. Met deze machine koop je echt een budget windows machine. Je zult er overigens alle basic dingen op kunnen doen, en eventueel geheugen uitbereiden met een SD kaart. Houdt er rekening mee dat je zon 10GB vrije ruimte overhoudt aan dit ding.

Overigens snap ik niet dat je zegt dat het weinige geheugen geen probleem is. Je geeft aan in je post veel tabbladen op te hebben staan. Dat gaat krap worden met slechts 2GB werkgeheugen.

[ Voor 60% gewijzigd door WouterL op 02-03-2015 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is een mogelijkheid voor microSD waar ik mijn documenten en torrents op kwijt wil ;) Dus denk dat ik dat probleem wel heb opgelost.
Maar 2GB te weinig om normaal te werken? Jammer, ik twijfelde al.
Met geheugen bedoelde ik de 32GB opslag en niet de 2GB Ram, mijn fout. Ik zal dit even aanpassen

Moet ik dan maar helemaal van het idee af om een -halve- cloud laptop te kopen en maar voor een volwaardige -budget- laptop gaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 00:22 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Dat hangt er helemaal van af, vooral van je eisen. Als je graag met veel tabs open werkt dan zou ik in ieder geval 4gb ram nemen. Een ssd is leuk, maar voor jouw budget (zo goedkoop mogelijk) niet haalbaar. Ik zou dus kijken naar een volledige budget laptop met eventuele latere ssd upgrade mogelijkheid. Let wel, what you buy is what you get. Met een laag budget zul je altijd consessies moeten doen. Met jouw gebruik hoeft dat niet perse een probleem te zijn maar begin eens te vertellen waar je het meeste waarde aan hecht en wat je van plan bent maximaal uit te geven. Zo komen we namelijk nergens:p verder geef je aan torrents ev op een sd kaart te willen schrijven. Houd er rekening mee dat deze sd kaartjes niet zo snel zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 02-03-2015 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanks voor de info.
Waar ik de meeste waarde aan hecht is nogal moeilijk te beschrijven omdat het volgens mij aardig normale verwachtingen zijn.
Ik heb nu bijvoorbeeld 17 tabs open, 3 word documenten open, 2 excel bestanden open, 1 ppt open, spotify open maar op pauze, uTorrent draait op de achtergrond en Dropbox is automatisch aan het up/downloaden. Dit wil ik graag allemaal doen zonder dat ik door heb dat de laptop het er zwaar mee heeft. Denk vooral dat dat is waar ik de meeste waarde aan hecht, dat het ding soepel loopt.

Prijs is toch wel MAX rond de 400,-. Geen idee of dat gaat lukken?

Even los hiervan;
Je zegt dat het RAM op de Stream 14 niet is aan te passen, is dit op de meeste ECHTE laptops wel het geval dan, en waar gaat het dan tenkosten van? Dit vraag ik omdat ik geen idee heb

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog even verder gekeken en toen kwam ik uit bij deze HP. met 6gb ram en een AMD a-6 Processor. Hoe is deze processor tov een i3?
Er zit een 750GB HDD in, is deze te vervangen voor een SSD bij deze laptop?

pricewatch: HP 15-g221nd

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor deze laptop gegaan

pricewatch: HP 15-g221nd
bedankt voor het advies
Pagina: 1