Even een intro op mijn idee van dit systeem:
Wat ik met mijn systeem wil gaan doen:
Gamen , gamen en nog een gamen. Verder zal er video bewerking bij komen aangezien ik ook youtube video's maak (hierbij hebben we het over adobe afterefects en sony vegas pro). Ook maak ik af en toe wel eens een track en zal er dus ook gebruik worden gemaakt van fl studio's. Verder is het gewoon dagelijks gebruik en ook voor school gebruik. Dit houd in dat je er eigenlijk zo goed als alles mee moet kunnen doen.
Wat de maximale kosten van het gehele systeem is:
De maximale kosten is ongeveer 1500 euro. Minder is natuurlijk altijd beter! Hierbij is het wel zo dat de prijs van de aperatuur en componenten die ik al heb bij de prijs moeten worden opgeteld! De totaalwaarde is dus maximaal rond de 1500 euro.
Dit zijn de componenten en de randaperatuur die ik momenteel al heb:
De blue ray speler is echter niet exact de zelfde. Hij lijkt er wel erg op. Ik heb er namelijk een van sony die er verder precies het zelfde uit ziet op de knop na.
Wat ik denk benodigd te hebben:
Ik ben als het om computers gaat best wel een snelheids freak. Verder ben ik ook best een luxe beest. Dat is natuurlijk een dure combinatie.
Hierbij denk ik dus aan:
- snelle I5/I7 (mogelijk goede xenon processor?)
- SSD (must have)
- 8 GB hoog geklokte ram (dit omdat ik 8 wel genoeg vind maar de snelheid dus ook lekker hoog mag zijn)
- Een van de nieuwste video kaarten (zat persoonlijk aan de GTX 970 te denken)
- Natuurlijk een voeding die genoeg kan leveren met minimaal een 80 plus Gold certificaat.
- Goede koeling. Ik ga waarschijnlijk overklokken (beeldscherm refresh rate van 75 naar 120 ofzo en GPU klok snelheid naar 1,3 ghz?)
Ik heb dit lijstje al gemaakt:
Mijn merkvorkeuren:
Ik heb echt een voorkeur voor Intel als het om processors gaat, met AMD hoef je dus niet aan te komen. Verder houd ik erg van een fan controler (dit omdat ik deze ook een had in mijn vorige kast en dat was erg prettig). Ook vind ik de corsair voedingen erg goed. Verder kan er nog in videokaarten gevarieerd worden. Ik heb een lichte voorkeur voor Nvidia omdat deze veel beter ondersteund worden. Verder heb ik waarschijnlijk niet genoeg ruimte in mijn kast om ook nog aan SLI of aan CrosfireX te gaan beginnen dus doe ik dit ook liever niet.
Ook heb ik van Trust dus al de gaming headset en denk ik dat het het beste is als ik dus ook gewoon de muis en toetsenbord uit die zelfde serie haal.
Nog wat om rekening mee te houden:
Ik wil eigenlijk een systeem maken met maximale performance die future ready is. Verder moet hij ook echt stil kunnen zijn waarbij de fan controller weer handig word. Ook moet hij niet te het worden omdat mijn kast niet erg veel ruimte heeft. Zoals ik al gezegd heb wil ik verder het energie verbruik zo laag mogelijk houden zolang dit niet te koste van de performance gaat natuurlijk.
Verder is tweedehands zeker mogelijk! Dit omdat ik toch echt de kosten zo veel mogelijk wil reduceren!
Indien er dus goede aanbiedingen zijn die ook betrouwbaar zijn sta ik hier zeker voor open.
Wat ik dus tot nu toe heb is ongeveer dit:
Als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag
Wat ik met mijn systeem wil gaan doen:
Gamen , gamen en nog een gamen. Verder zal er video bewerking bij komen aangezien ik ook youtube video's maak (hierbij hebben we het over adobe afterefects en sony vegas pro). Ook maak ik af en toe wel eens een track en zal er dus ook gebruik worden gemaakt van fl studio's. Verder is het gewoon dagelijks gebruik en ook voor school gebruik. Dit houd in dat je er eigenlijk zo goed als alles mee moet kunnen doen.
Wat de maximale kosten van het gehele systeem is:
De maximale kosten is ongeveer 1500 euro. Minder is natuurlijk altijd beter! Hierbij is het wel zo dat de prijs van de aperatuur en componenten die ik al heb bij de prijs moeten worden opgeteld! De totaalwaarde is dus maximaal rond de 1500 euro.
Dit zijn de componenten en de randaperatuur die ik momenteel al heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Storm Scout II Advanced | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Trust GXT 40 | € 60,- | € 60,- |
| 1 | LG DVR-BluRay Combo Zwart | € 49,- | € 49,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 180,50 | |
De blue ray speler is echter niet exact de zelfde. Hij lijkt er wel erg op. Ik heb er namelijk een van sony die er verder precies het zelfde uit ziet op de knop na.
Wat ik denk benodigd te hebben:
Ik ben als het om computers gaat best wel een snelheids freak. Verder ben ik ook best een luxe beest. Dat is natuurlijk een dure combinatie.
Hierbij denk ik dus aan:
- snelle I5/I7 (mogelijk goede xenon processor?)
- SSD (must have)
- 8 GB hoog geklokte ram (dit omdat ik 8 wel genoeg vind maar de snelheid dus ook lekker hoog mag zijn)
- Een van de nieuwste video kaarten (zat persoonlijk aan de GTX 970 te denken)
- Natuurlijk een voeding die genoeg kan leveren met minimaal een 80 plus Gold certificaat.
- Goede koeling. Ik ga waarschijnlijk overklokken (beeldscherm refresh rate van 75 naar 120 ofzo en GPU klok snelheid naar 1,3 ghz?)
Ik heb dit lijstje al gemaakt:
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 222,49 | € 222,49 |
| 1 | Asus Z87-C | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Iiyama XB2380HS-1 Zwart | € 171,22 | € 171,22 |
| 1 | Logitech Z313 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Scythe Kaze Master Flat II | € 25,95 | € 25,95 |
| 3 | Zalman ZM-F1RL, 80mm | € 6,20 | € 18,60 |
| 1 | Trust GXT 280 LED Illuminated Gaming Keyboard | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Trust GXT 152 Illuminated Gaming Mouse | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Kingston HyperX Beast HX321C11T3K2/8 | € 77,85 | € 77,85 |
| 1 | Corsair CS450M | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Recom RC-DR-A3 All in one card reader | € 6,95 | € 6,95 |
| 1 | Thermalright Chill Factor 3 | € 4,92 | € 4,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.313,28 | |
Mijn merkvorkeuren:
Ik heb echt een voorkeur voor Intel als het om processors gaat, met AMD hoef je dus niet aan te komen. Verder houd ik erg van een fan controler (dit omdat ik deze ook een had in mijn vorige kast en dat was erg prettig). Ook vind ik de corsair voedingen erg goed. Verder kan er nog in videokaarten gevarieerd worden. Ik heb een lichte voorkeur voor Nvidia omdat deze veel beter ondersteund worden. Verder heb ik waarschijnlijk niet genoeg ruimte in mijn kast om ook nog aan SLI of aan CrosfireX te gaan beginnen dus doe ik dit ook liever niet.
Ook heb ik van Trust dus al de gaming headset en denk ik dat het het beste is als ik dus ook gewoon de muis en toetsenbord uit die zelfde serie haal.
Nog wat om rekening mee te houden:
Ik wil eigenlijk een systeem maken met maximale performance die future ready is. Verder moet hij ook echt stil kunnen zijn waarbij de fan controller weer handig word. Ook moet hij niet te het worden omdat mijn kast niet erg veel ruimte heeft. Zoals ik al gezegd heb wil ik verder het energie verbruik zo laag mogelijk houden zolang dit niet te koste van de performance gaat natuurlijk.
Verder is tweedehands zeker mogelijk! Dit omdat ik toch echt de kosten zo veel mogelijk wil reduceren!
Indien er dus goede aanbiedingen zijn die ook betrouwbaar zijn sta ik hier zeker voor open.
Wat ik dus tot nu toe heb is ongeveer dit:
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 222,49 | € 222,49 |
| 1 | Asus Z87-C | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Cooler Master Storm Scout II Advanced | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Iiyama XB2380HS-1 Zwart | € 171,22 | € 171,22 |
| 1 | Logitech Z313 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Scythe Kaze Master Flat II | € 25,95 | € 25,95 |
| 3 | Zalman ZM-F1RL, 80mm | € 6,20 | € 18,60 |