Hallo iedereen,
Ik ben een speaker aan het maken die bij mijn mobiel past. Ik heb echter nog nooit iets vergelijkbaars gedaan en ben daarom ook compleet nieuw op dit gebied
De speakers zijn uit een oude radio gehaald en er staat 2W 8Ohm op. Op eBay heb ik deze besteld als versterker. Deze stereo-versterker geeft 3W per kanaal. Nu staat er 2W op mijn speakers maar ze zijn 8 Ohm, en volgens dit pdf-je is de output bij een weerstand van 8 Ohm lager dan de 3W bij 4 Ohm.
Nadat ik alles heb aangesloten werken de speakers prima, maar alleen op laag volume. Naarmate ik het volume hoger zet komen er steets meer haperingen waarbij je het trillende gedeelte van de speaker even een groot stuk naar beneden ziet zakken
Dit gebeurt ook wanneer ik het circuit van de versterker aantik met mijn vinger. Nu is mijn vraag: Is dit een geval van het zogenoemde "clipping" effect of heeft dit te maken met statische lading (of misschien wat anders), en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
Ik ben een speaker aan het maken die bij mijn mobiel past. Ik heb echter nog nooit iets vergelijkbaars gedaan en ben daarom ook compleet nieuw op dit gebied
Nadat ik alles heb aangesloten werken de speakers prima, maar alleen op laag volume. Naarmate ik het volume hoger zet komen er steets meer haperingen waarbij je het trillende gedeelte van de speaker even een groot stuk naar beneden ziet zakken
Alvast bedankt!