Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Serie boetes op zelfde dag

Pagina: 1
Acties:

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik werd gisteren onaangenaam verrast met een reeks brieven van het CJIB. Ze hebben allemaal dezelfde omschrijving van de overtreding, namelijk 'Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken.'

Dit is een foto van de situatie Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d9zfsbt.jpg

Ik stond geparkeerd waar de rood gemarkeerde auto stond. Er geldt geen parkeerverbod oid in deze straat, maar ik kan mij voorstellen dat gedeeltelijk op de stoep parkeren niet als netjes wordt beschouwd, ook al wordt het niet expliciet verboden. Nu heb ik elk uur een boete gekregen voor dezelfde overtreding. Nu heb ik alle boetes van de betreffende vrijdag binnen (5 stuks), maar mijn auto heeft daar de rest van dit specifieke weekend ook gestaan. De boetes zijn EUR 97,- per stuk inclusief administratieve kosten.

Kan je voor dezelfde (passieve) overtreding meerdere boetes krijgen?

Ik begrijp best dat het niet een nette plek is om te parkeren, maar zover ik weet is het niet verboden. Vooral 5 boetes (tot op heden) voor dezelfde overtreding lijkt mij nogal excessief.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Parkeren op de stoep mag gewoon niet, ook niet met twee wielen. Volgens mij mag je maar één boete krijgen voor een overtreding en zou je dus tegen de overige vier in beroep kunnen gaan.

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/parkerenwet3.htm

[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 01-03-2015 18:35 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Inderdaad, voor de andere vier in beroep. Je mag niet meerdere keren voor hetzelfde beboet worden.
De eerste boete gewoon accepteren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 14:54

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Oftewel in beroep gaan tegen vier boete's, alle vijf betalen en drie maanden later krijg je het weer terug! is de praktijk, helaas.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Johny_B schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:28:
Ik stond geparkeerd waar de rood gemarkeerde auto stond. Er geldt geen parkeerverbod oid in deze straat, maar ik kan mij voorstellen dat gedeeltelijk op de stoep parkeren niet als netjes wordt beschouwd, ook al wordt het niet expliciet verboden.
Parkeren op de stoep is gewoon verboden (art. 10 RVV, maar kan me vergissen). Heeft niet met netjes te maken, en hoeft niet expliciet met borden oid verboden te worden. Sterker nog, er is zelfs een verkeersbord voor de situatie dat het wél toegestaan is ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.informatiebord.nl/user/shop/img/e08b%281%29.png

Meerdere dezelfde boetjes op één dag zul je misschien bezwaar tegen kunnen maken :)

[ Voor 70% gewijzigd door naitsoezn op 01-03-2015 18:42 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bitfighter schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:35:
Oftewel in beroep gaan tegen vier boete's, alle vijf betalen en drie maanden later krijg je het weer terug! is de praktijk, helaas.
Dat zou ik eerst goed lezen (staat op de boete) soms moet je betalen en soms juist niet als je het er niet mee eens bent en bezwaar wilt maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Tegenwoordig kan het ook digitaal.
https://loket.om.nl/

:)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Achterop staat ook een telefoonnummer, één telefoontje is vaak al genoeg om de boel te regelen. Heb een keer bij trajectcontrole een aantal bekeuringen gehad omdat de trajectcontrole dacht dat er een kar achter het voertuig zat wat niet zo was. Kon ik ook gewoon telefonisch regelen.

[ Voor 49% gewijzigd door RedHat op 01-03-2015 18:48 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:51
Dat je als agent iemand bekeurt voor een overtreding: dat is natuurlijk gewoon je werk. Maar elk uur terugkomen voor een bon voor dezelfde overtreding?? Wat voor miezerig minderwaardig persoontje ben je dan |:(

TS: je moet tegen alle vijf de boetes in beroep, mocht je bij de kantonrechter uitkomen dan moet die het hele dossier kunnen zien, dan kan hij bijvoorbeeld vijf boetes matigen tot 1 boete. Ga je tegen slechts vier in beroep, dan loop je de kans dat hij er van vier 1 maakt, en je dus ook die vijfde nog hebt.

Dit alles er van uitgaande dat je een bereidwillige kantonrechter treft.

Ik heb zelf een tijdje Mulder zaken behandeld, en dit soort zaken werden vaak wel gematigd. Als je maar redelijk blijft, bij voorkeur op de zitting verschijnt en geen standaard bezwaarschriften van internet plukt. Schrijf gewoon je eigen verhaal, het hoeft echt geen juridisch hoogstaand werk te worden.

[ Voor 62% gewijzigd door Glenfiddich op 02-03-2015 07:44 ]

Catch a smile out there!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

naitsoezn schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:38:
[...]

Parkeren op de stoep is gewoon verboden (art. 10 RVV, maar kan me vergissen). Heeft niet met netjes te maken, en hoeft niet expliciet met borden oid verboden te worden.
In sommige wijken is het nou eenmaal praktijk, én een must om de straat breed genoeg te houden voor auto's . Zie niet helemaal in waarom dit weer expliciet geregeld moet worden.

Besides, klopt de foutcode wel voor deze 'overtreding'? "Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken."

Verder ben ik het eens met de rest: voor allemaal in bezwaar gaan. Succes ermee. Je kan ook altijd kijken op flitsservice.nl, heel veel info wbt bekeuringen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Tja aan de andere kant begrijp ik het wel dat ze er gewoon nog een paar onderschuiven, doe je het nooit meer want dit is wel weer een mooi voorbeeld van extreem asociaal parkeren. Ik dacht overigens dat na een x aantal tijd de bon gewoon opnieuw herhaalt mag worden.

@Glenfiddich, Het gaat toch compleet nergens over als je je auto zo asociaal neer zet. Ik vind je beschrijving van de parkeerwachter ook redelijk bij dit parkeergedrag passen.
Iemand in een invalide wagentje of rolstoel kan hier niet eens meer langs. Die kan het trottoir niet gebruiken met dank aan de foutparkeerder. Rijbaan is ook niet echt een optie, als jij daar in je rolstoel rijd heb je 10 boze automobilisten achter ja. Lekker hoor!!

Waarom denken sommige mensen toch dat ze alleen op de wereld zijn en de regels niet voor hun gelden. De gemeente heeft daar zo te zien al een eenrichting van gemaakt zodat één weg helft als parkeervak kan dienen. Wat is er voor zoveel mensen nou zo moeilijk aan om een paar minuten te moeten lopen..... Als je de dat niet wilt moet je lekker in een dorp of buitenaf gaan wonen en niet in een stad. En anders horen parkeerproblemen erbij of je moet dokken voor een eigen plaats.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Hee, ik ken die plek :)

Bezwaar m.b.t. de rolstoel of scootmobiel is reeds genoemd. Er speelt nog iets anders. Vaak staat er een heel rijtje auto's op de plek waar de Passat in de foto staat. De achterste staat dan ter hoogte van de Polo. Gevolg is dat de rijbaan tussen de twee rijen geparkeerde auto's best smal wordt voor auto's die rechtsaf slaan zoals de Saab op de foto. Er is eigenlijk te weinig ruimte om op veilige afstand langs de geparkeerde auto's te rijden (veilige afstand = rekening houden met portier dat plotseling open gaat).

Bovendien kun je binnen 150 a 200 meter voldoende parkeerruimte vinden.

De eerste boete lijkt me dan ook terecht. Elk uur een nieuwe, lijkt me grond voor bezwaar.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Feitcode klopt wel, als dit R315b is.

In bezwaar gaan tegen ALLE boeten en ik zou bij de rechter zeggen dat je niet meerdere keren beboet kan worden voor het zelfde feit. Ivm wet mulder moet je echt bezwaar maken tegen alle boetes en niet tegen een deel er van.

Overigens wel pas bij de kantonrechter dit aankaarten anders kan het een en het ander nog veranderd worden. Dus gewoon bezwaar brief sturen -> wordt wss afgewezen -> beroep bij kantonrechter en dan pas met je arguementen komen.

Verder even alles WOB'en

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:51
thefox154 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:26:
Tja aan de andere kant begrijp ik het wel dat ze er gewoon nog een paar onderschuiven, doe je het nooit meer want dit is wel weer een mooi voorbeeld van extreem asociaal parkeren. Ik dacht overigens dat na een x aantal tijd de bon gewoon opnieuw herhaalt mag worden.

@Glenfiddich, Het gaat toch compleet nergens over als je je auto zo asociaal neer zet. Ik vind je beschrijving van de parkeerwachter ook redelijk bij dit parkeergedrag passen.
Iemand in een invalide wagentje of rolstoel kan hier niet eens meer langs. Die kan het trottoir niet gebruiken met dank aan de foutparkeerder. Rijbaan is ook niet echt een optie, als jij daar in je rolstoel rijd heb je 10 boze automobilisten achter ja. Lekker hoor!!

Waarom denken sommige mensen toch dat ze alleen op de wereld zijn en de regels niet voor hun gelden. De gemeente heeft daar zo te zien al een eenrichting van gemaakt zodat één weg helft als parkeervak kan dienen. Wat is er voor zoveel mensen nou zo moeilijk aan om een paar minuten te moeten lopen..... Als je de dat niet wilt moet je lekker in een dorp of buitenaf gaan wonen en niet in een stad. En anders horen parkeerproblemen erbij of je moet dokken voor een eigen plaats.
Als de agent echt vindt dat die auto grondig in de weg staat, dan moet hij hem niet laten staan maar laten afslepen. Maar dat deed deze agent niet, dat de auto er bleef staan vond hij kennelijk wel best.

Nogmaals, de boete lijkt me terecht, maar dat elk uur terugkomen heeft weinig met principes te maken maar is mijns inziens gewoon 'even lekker treiteren', en niet professioneel. De wetgever heeft op dergelijk foutparkeren een boete gezet ter hoogte van een bepaald bedrag, niet ter hoogte van vijfmaal dat bedrag. Het is niet aan een agentje om een hoger bedrag aan boete op te leggen dan de wetgever heeft voorgeschreven door dezelfde boete dan maar vijf maal kort achter elkaar op te leggen.

Je kunt wel voor hetzelfde feit meerdere bekeuringen uitschrijven, maar dan als de betrokkene in alle redelijkheid de mogelijkheid heeft gehad de overtreding te beëindigen, maar deze desondanks blijft plegen of opnieuw pleegt. Bij foutparkeren lijkt een boete per dag me wel het maximaal haalbare. Waar ligt anders de grens? Kan de agent wel blijven staan en achter mekaar zijn boekje leegschrijven, elke twee minuten één.

Catch a smile out there!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Glenfiddich schreef op maandag 02 maart 2015 @ 07:37:
Dat je als agent iemand bekeurt voor een overtreding: dat is natuurlijk gewoon je werk. Maar elk uur terugkomen voor een bon voor dezelfde overtreding?? Wat voor miezerig minderwaardig persoontje ben je dan |:(
Iemand die parkeerboetes schrijft is doorgaans geen agent.
Toch weer jammer dat dit een afsluiting is voor een post die verder prima advies bevat...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Glenfiddich schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:56:
Bij foutparkeren lijkt een boete per dag me wel het maximaal haalbare.
Ook als de boete lager is dan betaald parkeren in de buurt? ;)

Als je nu 5x op en neer de A12 gaat en elke keer een snelheidsovertreding begaat, maar je de bekeuring niet gelijk hebt gekregen, zou je dan als excuus geven "ik wist het niet?". De TS toont ook weinig berouw met een "niet als netjes wordt beschouwd" en heeft daar het hele weekend gestaan. Medelijden met de TS is dan ook niet op zijn plaats.

Het eerste wat de TS gewoon moet doen is contact opnemen, maar laten we het verhaal niet mooier maken dan het is. Boos worden op de parkeerwachter(s) maar niet op de TS is een beetje de "ga boeven vangen" aanpak.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 02-03-2015 12:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Als je nu 5x op en neer de A12 gaat en elke keer een snelheidsovertreding begaat, maar je de bekeuring niet gelijk hebt gekregen, zou je dan als excuus geven "ik wist het niet?". De TS toont ook weinig berouw met een "niet als netjes wordt beschouwd" en heeft daar het hele weekend gestaan. Medelijden met de TS is dan ook niet op zijn plaats.
Als je 5x op en neer gaat op de A12 heb je op vijf verschillende momenten eenzelfde doch andere overtreding begaan. In het geval van de TS heeft hij één keer iets fout gedaan en krijgt hij daar 5 boetes voor. Zelfs als dat rechtmatig zou zijn (wat ik betwijfel) is het verre van eerlijk. Zelfs als de TS ronduit asociaal geparkeerd stond op die plek. ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ik kan mij voorstellen dat gedeeltelijk op de stoep parkeren niet als netjes wordt beschouwd, ook al wordt het niet expliciet verboden.
Je je rijles... De stoep is voor voetgangers, daar mag je niet op rijden.

Wat die meerdere bekeuringen betreft: als je het briefje elke keer hebt weggehaald, is het een nieuwe handeling en kan je een volgende verwachten. Als er 5 briefjes achter elkaar zitten, dan lijkt me dat je er 4 kan aanvechten.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
gambieter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Het eerste wat de TS gewoon moet doen is contact opnemen, maar laten we het verhaal niet mooier maken dan het is. Boos worden op de parkeerwachter(s) maar niet op de TS is een beetje de "ga boeven vangen" aanpak.
Dus dan had het ook een stuk of 20 boetes kunnen zijn? of 50? elke 5 min een boete? waar ligt dan de grens?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

NMe schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Toch weer jammer dat dit een afsluiting is voor een post die verder prima advies bevat...
Want? Wobben is ook een prima advies! Zou iedereen standaard moeten doen ipv klakkeloos aannemen dat wat het CJIB beweert juist is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

evilution schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Want? Wobben is ook een prima advies! Zou iedereen standaard moeten doen ipv klakkeloos aannemen dat wat het CJIB beweert juist is.
Ik geloof dat we er hier allemaal al over uit waren dat hij niet op die plek mocht staan. De stoep is geen parkeerplaats en je auto mag daar niet komen. Als je dan gaat WOB'en dan doe je het alleen omdat het kan of om vervelend te doen. Dat kost de overheid geld, en uiteindelijk wordt dat geld terugverdiend door onder andere de boetes te verhogen. Dus wie heb je er precies mee door blind op alles te WOB'en?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17
[...]

Maar ondertussen wel klagen over de €7 administratiekosten. WOB is een goed middel om bij twijfel inzage te krijgen, maar ook alleen daarvoor. Het is hier toch gewoon 100% duidelijk dat hij fout zit en daarvoor moet boeten? Er is hier werkelijk geen enkele reden te verzinnen waarom een WOB aanvraag op zijn plaats zou zijn. Het gaat in ieder geval niks veranderen aan die meervoudige boetes.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hexta schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:08:
Dus dan had het ook een stuk of 20 boetes kunnen zijn? of 50? elke 5 min een boete? waar ligt dan de grens?
Dat is open voor discussie. Ik vind de tijdvakken van betaald parkeren wel een goede maatstaf, zeg
tijdvakken van twee uur, max 4 per dag (=werkdag).
NMe schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:05:
Als je 5x op en neer gaat op de A12 heb je op vijf verschillende momenten eenzelfde doch andere overtreding begaan. In het geval van de TS heeft hij één keer iets fout gedaan en krijgt hij daar 5 boetes voor. Zelfs als dat rechtmatig zou zijn (wat ik betwijfel) is het verre van eerlijk. Zelfs als de TS ronduit asociaal geparkeerd stond op die plek. ;)
Dan kom je wel erg makkelijk weg met dumpen auto en er niet meer naar omkijken, als je er maar 1x voor bekeurd kan worden. Ik zou het juist oneerlijk vinden als er geen tijdslimiet op zit, waarna je weer een reset doet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:31:
[...]

Dan kom je wel erg makkelijk weg met dumpen auto en er niet meer naar omkijken, als je er maar 1x voor bekeurd kan worden. Ik zou het juist oneerlijk vinden als er geen tijdslimiet op zit, waarna je weer een reset doet.
Ik zeg nergens dat het onbeperkt moet zijn, maar elk uur een nieuwe boete schrijven is weer het andere uiterste. Als de TS alleen die eerste en die laatste boete had gekregen had het er al heel anders uitgezien, maar elk uur een boete is gewoon pesterij, niks anders.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:49

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Heb je enig idee wie voor de kosten van die procedure opdraait? De belastingbetaler, jij en ik dus. Als je geen gezeik met het CJIB wilt dan moet je niet te hard rijden, zo simpel is dat. Boete? Netjes betalen. Boete maar twijfel over de correctheid? Dan kun je de procedure volgen die daar voor bedoeld is.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:36:
maar elk uur een boete is gewoon pesterij, niks anders.
Je weet niet of dat dezelfde parkeerwachter is geweest :) . Het toevoegen van een negatieve intentie is ook nergens voor nodig.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:29
gambieter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Je weet niet of dat dezelfde parkeerwachter is geweest :) . Het toevoegen van een negatieve intentie is ook nergens voor nodig.
Krijg te tegenwoordig geen bonnetje meer onder de ruit geschoven ter kennisgeving?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jep, in steeds meer gemeentes worden de bonnen direct doorgestuurd i.p.v. ter plaatse geprint. Kan heel goed zijn dat er geen fysieke bon onder de ruitenwisser geplaatst is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Als ik parkeerwachten zie dat zijn het er meestal twee tegelijk die rondjes gaan over dezelfde locaties. Vijf verschillende parkeerwachten op dezelfde locatie op dezelfde dag lijkt me heel onwaarschijnlijk. Zelfs als ze met zijn tweeën werken zonder van elkaar te weten welke auto's al beboet zijn en halverwege de dag vervangen worden door de volgende shift zou je niet meer dan 4 boetes verwachten.

• GrooV
Jazzy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Heb je enig idee wie voor de kosten van die procedure opdraait? De belastingbetaler, jij en ik dus. Als je geen gezeik met het CJIB wilt dan moet je niet te hard rijden, zo simpel is dat. Boete? Netjes betalen. Boete maar twijfel over de correctheid? Dan kun je de procedure volgen die daar voor bedoeld is.
Gadverdamme wat een klets. Dankzij het gedrocht wet mulder ligt de bewijslast bij jou en niet zoals bij het strafrecht bij de eisende partij (OM). Je gaat toch niet klakkeloos een boete betalen zonder dat je weet dat het terecht is? Volgens jou mag TS dus gewoon ff 4x90 euro neer leggen? Daarnaast gaat het hier niet eens om te hard rijden maar een foutiefparkeer boete welke 4x! is opgelegd.

In Nederland kan je NIET meerdere keren veroordeeld worden voor het zelfde feit en moet de TS dus via de WOB boven water krijgen wat er nu precies geconstateerd is en dat kan je niet afleiden van 1 regeltje op een beschikking en een feitcode

Wet mulder is in het leven geroepen om de last van het OM te verminderen. Hierdoor moet de burger dus zelf het onderzoek gaan doen ipv het OM. De kosten voor de WOB zijn het gevolg van de bezuiniging van het OM. Een burger heeft hier gewoon volledig recht op, ookal is deze schuldig. Daarnaast betaal je gewoon administratie kosten voor de boete (welke weer voor de schoolboeken gebruikt wordt) dus ik zie niet in waarom er geen administratieve handeling verricht kan worden?

Verder maakt de politie en OM de WOB procedure zelf zo omslachtig mogelijk door de elektronische weg te sluiten en dit alleen nog maar via de post toe te staan. Zelfs in de bezwaar fase wordt het bezwaarschrift niet eens gelezen en standaard afgewezen, waardoor de burger dus de weg naar de kantonrechter moet bewandelen waar je met de zelfde argumenten WEL gelijk krigt.

• t_captain
Het enige wat je wellicht in het kader van WOB nodig hebt, is het dienstnummer van de verbalisant.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GrooV schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:54:
[...]
Je gaat toch niet klakkeloos een boete betalen zonder dat je weet dat het terecht is?
In dit geval weet iedereen dat de boete gewoon terecht is.
Volgens jou mag TS dus gewoon ff 4x90 euro neer leggen?
Niemand beweert dat hier toch? :? Er wordt juist gesteld dat TS bezwaar moet maken.
In Nederland kan je NIET meerdere keren veroordeeld worden voor het zelfde feit en moet de TS dus via de WOB boven water krijgen wat er nu precies geconstateerd is en dat kan je niet afleiden van 1 regeltje op een beschikking en een feitcode
[...]
Dat hoef je toch niet te WOB-en? Je maakt gewoon bezwaar tegen de vier boetes die er teveel zijn opgelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 02-03-2015 13:57 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• GrooV
Cloud schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:57:
[...]

In dit geval weet iedereen dat de boete gewoon terecht is.

[...]

Niemand beweert dat hier toch? :? Er wordt juist gesteld dat TS bezwaar moet maken.

[...]

Dat hoef je toch niet te WOB-en? Je maakt gewoon bezwaar tegen de vier boetes die er teveel zijn opgelegd.
Ja dat klinkt leuk, tot dat je zelf ooit de bezwaar procedure in gaat, dan weet je dat het niet zo werkt.

Maar goed, TS moet het zelf weten. Ik geef alleen advies en spreek uit ervaring dat je dit niet wint door simpel een briefje met bezwaar te sturen.

Het OM hoeft niks te bewijzen, TS moet bewijzen dat het niet zo is, en zolang je niet weet wat er in het PV staat kan je moeilijk het tegendeel gaan bewijzen

Verwijderd

Volgens mij heeft GrooV wel een punt hoor. De roverheid heeft er zelf voor gekozen om de last van het onderzoek bij Wet Mulder zaken bij de burger neer te leggen. En de burger heeft daarvoor onder andere WOB als instrument om zoveel mogelijk feiten en informatie boven tafel te krijgen. (Zonder te WOBben krijg je die informatie echt niet boven tafel hoor.)

Probeer jij zonder een formeel verzoek maar eens ergens wat informatie los te peuteren. Dat gaat je niet lukken.

Als we met z'n allen niet willen dat mensen hun verweer in Wet Mulder zaken (schuldig tenzij tegendeel bewezen in tegenstelling tot de normale gang van zaken) zelf bij elkaar moeten gaan onderzoeken, dan moeten we ze met z'n allen niet bij voorbaat schuldig verklaren. Simpel zat.

Ik zou dus ook zeker gaan WOBben in dit geval. Laat maar eens boven tafel komen waarom er 5 boetes zijn opgelegd en door welke ambtenaren. Daar kunnen we nu (deels) alleen maar naar gissen en dat is gewoon niet goed genoeg. De burger zal zijn zaak goed voor moeten bereiden, anders wordt hij kaal geplukt.

Even ter verduidelijking: ik zou in dit geval dus gaan WOBben, maar in het geval van 1 terechte boete dus nadrukkelijk NIET.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 14:38 ]

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik heb een keer bezwaar aangetekend tegen de kosten voor het wegslepen van mijn auto. Vervolgens vergeten op de zitting te komen maar wel in het gelijk gesteld. Roverheid, wobben als werkwoord, burgers kaal plukken, kom op zeg.

Gewoon bezwaar aantekenen, het niet moeilijker maken dan nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzy op 02-03-2015 14:46 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij op redelijke wijze bezwaar aantekent en aannemelijk kan maken dat een boete onterecht is hoef je hem echt niet te betalen. Niet lullig bedoeld maar als je de overheid al roverheid noemt of per definitie alles gaat WOB'en om maar zo veel mogelijk dwars te liggen dat kan ik me inderdaad voorstellen dat je ervaring anders is. Als je niet normaal communiceert zijn mensen veel minder geneigd om jouw kant van het verhaal te horen.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Ik raad je aan om informatie in te winnen op infopolitie.nl zeer handig forum!

• GrooV
Jazzy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:45:
Ik heb een keer bezwaar aangetekend tegen de kosten voor het wegslepen van mijn auto. Vervolgens vergeten op de zitting te komen maar wel in het gelijk gesteld. Roverheid, wobben als werkwoord, burgers kaal plukken, kom op zeg.

Je bezwaar was dus gewoon in eerste instantie afgewezen, daarna moest er een zitting komen om je gelijk te halen. Er heeft toen een rechter naar je dossier gekeken en die heeft je in gelijk gesteld

En jij noemt dat een normale gang van zaken? 8)7

Ik heb nergens de Roverheid genoemd. En WOB is gewoon een instrument van de burger, het gaat pas mis als je dwangsomen gaat eisen maar dat wordt nergens vernoemt. Ik snap ook niet waarom de WOB een slechte naam heeft. Ja er wordt misbruik van gemaakt maar ik lees in heel dit topic nergens dat iemand daar de intentie toe heeft.

Als je 4 beschikkingen binnenkrijgt kan je onmogelijk weten wat er nu precies aan de hand was. Dus je zal zelf die informatie moeten zoeken en dat moet via de WOB. Als je dan het PV opvraagt zie je ook wat de motivatie van de schrijvende opsproings ambtenaar was.

[ Voor 31% gewijzigd door GrooV op 02-03-2015 17:04 ]

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

GrooV schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Je bezwaar was dus gewoon in eerste instantie afgewezen, daarna moest er een zitting komen om je gelijk te halen. Er heeft toen een rechter naar je dossier gekeken en die heeft je in gelijk gesteld

En jij noemt dat een normale gang van zaken? 8)7
Nee hoor, ik heb gewoon de normale bezwaarprocedure gevolg. Briefje met bezwaar gestuurd, kreeg een uitnodiging om mijn bezwaar toe te lichten, daar niet heen gegaan en daarna een brief dat ik gelijk kreeg en de kosten teruggestort kreeg.

Ik weet niet of je het door hebt, maar je trekt nogal fel van leer met je smileys en woordkeuze. Ga anders ff wat leuks doen en schuif weer achter het internet als je weer helemaal chill bent. :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GrooV schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Als je 4 beschikkingen binnenkrijgt kan je onmogelijk weten wat er nu precies aan de hand was. Dus je zal zelf die informatie moeten zoeken en dat moet via de WOB.
Volgens mij weet de topicstarter anders prima wat er aan de hand was. Hij stond daar lange tijd geparkeerd en heeft op meerdere momenten binnen die ene parkeeractie een boete gekregen voor dezelfde overtreding. Hij trekt dat nergens in twijfel. Hij heeft geen extra informatie nodig, hij wil alleen bezwaar maken, en dat is zijn goed recht. Dat is iets héél anders dan WOB'en gewoon omdat het kan.
Als je dan het PV opvraagt zie je ook wat de motivatie van de schrijvende opsproings ambtenaar was.
Waarom is dat relevant? De wet schrijft nog steeds voor dat je niet meermaals voor één vergrijp beboet kan worden. Gewoon bezwaar maken tegen die boetes en niet moeilijk doen.

• GrooV
NMe schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:23:
[...]

Volgens mij weet de topicstarter anders prima wat er aan de hand was. Hij stond daar lange tijd geparkeerd en heeft op meerdere momenten binnen die ene parkeeractie een boete gekregen voor dezelfde overtreding. Hij trekt dat nergens in twijfel. Hij heeft geen extra informatie nodig, hij wil alleen bezwaar maken, en dat is zijn goed recht. Dat is iets héél anders dan WOB'en gewoon omdat het kan.

[...]

Waarom is dat relevant? De wet schrijft nog steeds voor dat je niet meermaals voor één vergrijp beboet kan worden. Gewoon bezwaar maken tegen die boetes en niet moeilijk doen.
Misschien staat er wel iets anders in het PV, je kan namelijk wel 5x een boete krijgen als je de auto daar 5x neergezet hebt

Maar goed, ik stop er mee. Kennelijk wordt het hier overbodig gezien om goed voorbereid de bezwaar procedure in te gaan. Bij het opvragen van een PV wordt je nog net niet gelynched hiero

Als ik TS was zou ik advies inwinnen bij Infopolitie.nl of op Flitsservice.nl

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Ik zou de TS willen adviseren met de gemeente contact op te nemen (die gaan tegenwoordig veelal over parkeerbeleid, politie alleen in meer bijzondere situaties) en dan specifiek de afdeling handhaving en daar eens informeren over het aantal boetes. Er worden hier namelijk heel stellig aannames gedaan dat meerdere boetes op 1 dag voor hetzelfde niet mogen in zo'n situatie maar zo ligt dat helaas niet altijd. Dit kan per gemeente verschillen, zelfs per straat en dat heeft alles met de pv te maken en kan je dus alleen zeker weten door te mailen of te telefoneren naar de gemeente.

• Johny_B
Even ter verduidelijking van mijn kant: 1 boete vind ik prima, maar er zijn gewoon gedurende dezelfde nacht meerdere boetes uitgeschreven. Feitcode is R315B en de brieven stellen dat als ik bezwaar indien betaling nog niet hoeft plaats te vinden totdat het bezwaar is behandeld. Enige wat ik wilde weten of een bezwaar kans maakt.

Ik heb dus ook geen bonnetje onder de ruitenwisser gehad. Ik kreeg na een week 5 beschikkingen via de post. Het zijn ook geen bonnen van een parkeerwacht maar van de politie uit mijn wijk. Als ze nou een bon hadden achtergelaten, dan had ik hem zaterdagochtend meteen verplaatst. Aangezien er niks onder de ruitenwisser zat dacht ik dat het wel prima was en heb hem laten staan.

Ik snap dat mensen dit parkeergedrag niet gepast vinden, maar als je de straat kent, dan weet je dat het in deze straat moeilijk parkeren is en dat daardoor vaak dat strookje stoep ook wordt gebruikt. Ik heb er nog nooit een agent een boete zien uitschrijven en nu ontvang ik er 5 in een nacht.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Wat ik hierboven al heb gezegd... je zal contact op moeten nemen, het kunnen terechte boetes zijn, maar uiteraard ook een handjevol met dienders die langs elkaar heen werken. Dat ligt aan de plaatselijk verordening want er kunnen allerlei uitzonderingen van toepassing zijn... wie weet is die weg wel een vaste route van de brandweer of ambulance, alhoewel dan wastie zeker weggesleept... maar het kan zoveel zijn wat als problematisch wordt gezien buiten dat het niet netjes is om daar lange tijd te parkeren (kort vind ik nog vergeeflijk) en die exacte reden kan niemand je hier vertellen behalve iemand die de pv kent.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Johny_B schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:58:
Ik snap dat mensen dit parkeergedrag niet gepast vinden, maar als je de straat kent, dan weet je dat het in deze straat moeilijk parkeren is en dat daardoor vaak dat strookje stoep ook wordt gebruikt. Ik heb er nog nooit een agent een boete zien uitschrijven en nu ontvang ik er 5 in een nacht.
Ik ken de situatie daar ter plekke niet dus kan alleen maar oordelen op basis van die foto, maar als daar zo'n duidelijk rood vierkant staat dan vraag je ook om problemen als je daar toch precies in gaat parkeren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Even ter verduidelijking van mijn kant: 1 boete vind ik prima, maar er zijn gewoon gedurende dezelfde nacht meerdere boetes uitgeschreven.
...
Ik heb dus ook geen bonnetje onder de ruitenwisser gehad. Ik kreeg na een week 5 beschikkingen via de post. Het zijn ook geen bonnen van een parkeerwacht maar van de politie uit mijn wijk.
Ah, nu wordt het mij vermoedelijk al iets duidelijker.

Het is dus in de nacht gebeurd en door de politie zelf (en niet door parkeerwachters)?
Want dan vermoed ik dat jouw auto simpelweg zo erg in de weg stond dat 5 politie-auto's er last van hadden die nacht (wellicht was er ergens anders een oproep oid) en dan zo erge last dat ze je een boete gegeven hebben.
Als ze nou een bon hadden achtergelaten, dan had ik hem zaterdagochtend meteen verplaatst. Aangezien er niks onder de ruitenwisser zat dacht ik dat het wel prima was en heb hem laten staan.

Het klinkt allemaal heel leuk, maar stratenkennis is niet nodig bij dit soort foto's, je blokkeert gewoon overduidelijk de doorgaande weg en de stoep.

Het heeft niets met iets gepast vinden of niet te maken, dit is simpelweg overlast bezorgen en regels overtreden (en tja, dat is bij mij automatisch ongepast, maar dat is secundair)

• Johny_B
Het is een straat bij een coffeeshop. Ik blokkeerde niet de weg, wel de stoep. Ik heb een klein beetje het vermoeden dat de politie mij heeft aangezien voor een bezoeker van de coffeeshop en dus gewoon elke keer een nieuwe boete heeft uitgeschreven. Ik woon in die straat en daar parkeren wordt normaal gesproken gewoon toegestaan en dus doen de bewoners van die straat het ook als er nergens anders plek is. Als de politite iedere keer een parkeerboete uit zou schrijven als er iemand op die plek in die straat staat, dan kunnen ze daar heel de week hun tijd mee vullen, want daar wordt altijd geparkeerd. Dit keer heb ik hem daar relatief 's avonds laat neergezet en bijna ieder uur een boete gekregen. Dat een auto na 23:00 uur niet meer wordt verplaatst kan je toch wel aannemen. Om dan ieder uur een boete uit te schrijven vind ik opmerkelijk. Hoeveel verschillende politie agenten zouden door die straat zijn gereden die nacht? Van hetzelfde bureau (staat op de beschikking)?. De politie rijdt ook vaak overdag door de straat en ik heb ze nog nooit een parkeerboete uit zien schrijven.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Johny_B schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:10:
De politie rijdt ook vaak overdag door de straat en ik heb ze nog nooit een parkeerboete uit zien schrijven.
Je hoeft ze het ook niet zien doen he ;) . Jij hebt ook geen bonnetje onder je ruit, dus dat uitschrijven kunnen ze ook gewoon tijdens het rijden en/of op een ander moment doen :).

Ik ken de situatie overigens, dat er massaal op de stoep geparkeerd wordt. Ik woon in Haarlem, waar niet anders gedaan wordt :+ . Nog nooit een boete voor gekregen. Misschien dat je hem in hem in dit geval net zo verkeerd neergezet had dat je óf teveel stoep blokkeerde óf teveel straat?

Maar volgens mij gaat de discussie allang niet meer over het wel of niet terecht zijn van één boete. Als je ergens op de stoep staat waar dat niet mag, is het gewoon een overtreding. Of je het nu wel of niet vaker doet is imho geen argument. Dat ze meerdere keren uitschrijven, daar kun je tegen in beroep gaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is natuurlijk gewoon zo dat in veel woonwijken de parkeergelegenheid dusdanig beperkt is dat mensen op de stoep zijn gaan parkeren in de loop der jaren. Dat maakt het niet meteen legaal, maar "out of the blue" gaan parkeren is ook wat bot. Wat dat betreft zou ik hebben gekozen voor een periode waarin mensen worden gewezen op hun overtreding, alvorens boetes uit te schrijven.

Maar goed, ik snap de discussie over WOB'en niet, de TS erkent de overtreding, ontkent niks, vindt alleen 5 boetes voor 1 vergrijp wat veel (ik ook). Wat me wel opvalt is dat je als enige aan de linkerkant geparkeerd staat, terwijl de rest rechts, volledig op de weg staat. Daar zal wel geen plekje meer zijn geweest toen jij er parkeerde en je zult bij het parkeren wellicht niet de enige links zijn geweest, maar je valt wel erg op op deze manier :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Jazzy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:45:

Tegen 1 onterechte boete kun je best gewoon bezwaar maken. Daar hoef je niet voor te WOBben. Je moet dus ook niet WOBben "omdat het kan", maar "om zoveel mogelijk informatie, die ze je niet geven en die je in een afwijkend geval wel nodig hebt, boven tafel te krijgen".

Je hoeft helemaal niet te gissen waarom er 5 boetes zijn gegeven voor 1 overtreding. Die informatie vraag je gewoon op, zoals dat hoort. Je wil dit soort informatie niet pas krijgen op het moment dat je voor het bankje staat. Die moet je gewoon vooraf hebben. Besef je wel, dat je schuldig bent tot jij het tegendeel hebt bewezen (of ten minste aannemelijk hebt gemaakt). Als jij je verweer verprutst omdat je verzuimd hebt om voldoende informatie te verzamelen, ben je mooi de pineut.

• t_captain
Even ter verduidelijking van mijn kant: 1 boete vind ik prima, maar er zijn gewoon gedurende dezelfde nacht meerdere boetes uitgeschreven.
Als de boetes zijn uitgeschreven in de loop van de nacht, dan is het onredelijk en buitenproportioneel. Zoals je zelf al aangeeft, is niet te verwachten dat auto's in een woonwijk 's nachts worden verplaatst en daarom telt dit imho als meervoudig beboeten van dezelfde overtreding.
Ik snap dat mensen dit parkeergedrag niet gepast vinden, maar als je de straat kent, dan weet je dat het in deze straat moeilijk parkeren is en dat daardoor vaak dat strookje stoep ook wordt gebruikt.
Die hele straat is 70 meter lang, Op het eind kun je linksaf slaan en vind je altijd parkeerruimte.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik snap dat mensen dit parkeergedrag niet gepast vinden, maar als je de straat kent, dan weet je dat het in deze straat moeilijk parkeren is en dat daardoor vaak dat strookje stoep ook wordt gebruikt.
Ah, dus omdat jij te lui bent om een paar meter te lopen moeten wandelwagens en rolstoelen maar van de stoep af?
Ik heb er nog nooit een agent een boete zien uitschrijven en nu ontvang ik er 5 in een nacht.
Ah, de "zolang ik geen boete krijg mag het"-mentaliteit.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
RemcoDelft schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:06:
[...]

Ah, dus omdat jij te lui bent om een paar meter te lopen moeten wandelwagens en rolstoelen maar van de stoep af?

[...]

Ah, de "zolang ik geen boete krijg mag het"-mentaliteit.
wow iemand is met het verkeerde been uit bed gestapt!

• Grrrrrene
  • Niet online
Of juist zonder benen en geïrriteerd door dagelijkse hindernisbanen omdat er weer iemand op de stoep geparkeerd staat. Maakt de botte reactie niet goed, maar de ergernis is begrijpelijk. Mensen staan vaak niet stil bij de gevolgen van het op de stoep parkeren. Zo heb ik me jarenlang geërgerd aan iemand die zijn BMW (hielp niet met de vooroordelen :P) pontificaal voor een doorgang in een groenstrook zette, waardoor ik met mijn kliko 100m mocht omlopen om hem aan straat te krijgen.

Mensen doen dat niet met opzet zo van "laat ik eens lekker een minder valide medemens dwarszitten" en daarom denk ik dat een vriendelijk briefje "Meneer/mevrouw, ik zit in een rolstoel en moest door uw parkeeractie de weg op en weer terug de stoep op. Zou u de volgende keer de auto zodanig willen parkeren dat ik gewoon mijn weg kan vervolgen op de stoep" meer uithaalt dan een rant zoals hierboven.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Johny_B
Even voor de mensen die denken dat ik de moeite heb genomen om mijn auto daar weer neer te zetten en er vervolgens een foto van te maken: Die is gewoon van Google Maps gejat en geeft niet de situatie weer zoals hij die avond was. Verder zal ik aan de hand vann de linkjes eerder in het topic even kijken hoe ik tegen de extra boetes bezwaar kan maken. Wobben snap ik op zich niet het nut van in deze situatie.

Over de wandelwagens en rolstoelen; ik snap het punt en accepteer ook het feit dat ik een boete moet gaan betalen. Je moet de situatie echt kennen om te begrijpen dat ze daar alleen niet komen (check positie van lantaarnpaal op de foto en het betonnen paaltje er naast, ze passen er al niet langs). De hele wijk is een tijd geleden helemaal geschikt gemaakt voor rolstoelers, maar dit stukje stoep niet.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Johny_B schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:10:
[...] De politie rijdt ook vaak overdag door de straat en ik heb ze nog nooit een parkeerboete uit zien schrijven.
Wellicht net pech gehad met een agentje die z'n bonnen-quotum voor die maand nog dringend moest halen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Fiber schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:26:
[...]

Wellicht net pech gehad met een agentje die z'n bonnen-quotum voor die maand nog dringend moest halen...?
Bonnen-quotum bestaat al enkele jaren niet meer.

Naar mijn idee had TS kunnen en moeten weten dat je daar niet op de stoep mag staan. Het is zoals al is gezegd behoorlijk asociaal. Boete (iig de eerste dan) lijkt me dan ook zeker terecht.
Goed dat ie zelf inziet dat ie fout was, ipv pedant gaan lopen doen wat nog wel eens op tv ziet.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Johny_B schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:17:
Verder zal ik aan de hand vann de linkjes eerder in het topic even kijken hoe ik tegen de extra boetes bezwaar kan maken. Wobben snap ik op zich niet het nut van in deze situatie.
Goede instelling wat mij betreft.
Over de wandelwagens en rolstoelen; ik snap het punt en accepteer ook het feit dat ik een boete moet gaan betalen. Je moet de situatie echt kennen om te begrijpen dat ze daar alleen niet komen (check positie van lantaarnpaal op de foto en het betonnen paaltje er naast, ze passen er al niet langs). De hele wijk is een tijd geleden helemaal geschikt gemaakt voor rolstoelers, maar dit stukje stoep niet.
Alleen jammer van dit stukje dan weer.
De wandelwagens en rolstoelen zijn voorbeelden, het simpele feit is dat er een voetpad ligt en dat is voor voetgangers, dan kan je verwijzen naar een bepaald type voetganger en dat dat moeilijk is, maar dat is redelijk irrelevant aangezien het niet gaat om de voorbeelden maar om het principe.

Wat jij nu probeert te doen is de voorbeelden ontkrachten, maar het doet niets af aan het principe.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik ben wel benieuwd naar de afloop van de zaak, ik hoop dat TS die hier wil gaan delen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• duderuud
  • Laatst online: 23:05

duderuud

Sliden is koel

Toet3r schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:01:
[...]

Bonnen-quotum bestaat al enkele jaren niet meer.
...
Nou, officieel misschien niet maar ik kan je wel vertellen dat agenten wel degelijk op het matje geroepen worden als ze niet x aantal bekeuringen per jaar uitschrijven. Dus het bestaat nog wel degelijk alleen niet openbaar/officieel.

Motor-Forum.nl

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:38
gambieter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:31:
Dat is open voor discussie. Ik vind de tijdvakken van betaald parkeren wel een goede maatstaf, zeg
tijdvakken van twee uur, max 4 per dag (=werkdag).
Nee, dat is niet open voor discussie.

Binnen de wet Mulder (WAHV) gaat het om gedragingen.
5x over de A2 zijn 5 gedragingen, parkeren is 1 gedraging ongeacht de duur, waarvoor slechts eenmaal een mulderbeschikking voor gegeven kan worden.

Verwar het niet met betaald parkeren dat onder het belastingrecht valt en daarmee een hele andere tak van sport.

Vraag aan Johnny_B:
Welke handhavingsinstantie staat op de mulderbeschikking vermeld?
Pagina: 1