Heeft iemand ervaringen met de Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-77UH? Ik vind weinig reviews op internet. Mijn grootste vraag is hoe is de accu?
Gelukkig is er een notebookcheck review (dan heb je geen andere meer nodig!): http://www.notebookcheck....book-Review.128435.0.html
Voor zover ik kan zien is het enige verschil met het door jou gekozen model dat er een iets andere opslag-oplossing is - dat zou niet zoveel uit moeten maken voor accuduur.
Grootse aandachtspunten voor de Nitro serie: bouwkwaliteit en touchpad, die zijn 'Acer-slecht'©.
Quote uit die review qua accutijd:
Ik heb hem uiteindelijk niet gehouden omdat de rechter fan een buitengewoon irritant geluid bleef maken. Ik moet wel zeggen dat de klantenservice van Acer uitstekend was (honderd keer opgehaald en gemaakt, jammer genoeg zonder effect - toen geld teruggekregen).
Overweeg ook eens de Asus N550JK / N551JK. Vergelijkbare apparaten maar iets dikker, met een betere behuizing/touchpad maar een 850M i.p.v. 860M GPU.
Voor zover ik kan zien is het enige verschil met het door jou gekozen model dat er een iets andere opslag-oplossing is - dat zou niet zoveel uit moeten maken voor accuduur.
Grootse aandachtspunten voor de Nitro serie: bouwkwaliteit en touchpad, die zijn 'Acer-slecht'©.
Quote uit die review qua accutijd:
Edit: ik heb zelf een Aspire V5 573G gehad (4210U i5, GTX 850M). Dat is een andere serie maar lijkt er wel erg op. De case was best redelijk - niet super mooi, gleuven hier en daar maar zeker niet slecht. Ik vond het zelfs wel een mooi dun ding. De touchpad was wel echt bagger.The Aspire's battery lasted for almost 10 hours while idling. The IdeaPad (8:17 h) and GE60 (5:03 h) are drained quicker. Idle mode is ascertained using Battery Eater Reader's test with minimum screen brightness, enabled energy-saving mode, and disabled Wi-Fi modules. The Nitro shut down after 1:08 hours of load. It is positioned between the GE60 (1:04 h) and IdeaPad (1:28 h). The load runtime is determined with Battery Eater Classic test using maximum screen brightness, the high-performance profile, and enabled wireless modules.
The 15-inch laptop stopped the Wi-Fi test after 4:37 hours. The IdeaPad (4:21 h) and GE60 (3:42) cannot match that. In this test, websites are opened automatically every 40 seconds using a screen brightness of ~150 cd/m². We check the video playback time by running the short movie Big Buck Bunny (H.264 encoding, 1920x1080 pixels) in a loop. The energy-saving profile is enabled, the wireless modules are disabled, and the screen's brightness is set to approximately 150 cd/m². The Aspire lasted 3:41 hours here. This test was not performed on either of the competitors.
We ran the in-game benchmark of GRID Autosport (1920x1080 pixels, Very High, 4x MSAA) in a loop to find out just how long one battery charge would last in a gaming session. The Aspire was drained after approximately 45 minutes.
In total, the battery life is absolutely satisfactory. It is after all a very powerful laptop. The battery capacities of our three laptops are relatively equal (Acer: 52.5 Wh; Lenovo: 54 Wh; MSI: 49 Wh), and thus the runtimes can be compared quite well.
Ik heb hem uiteindelijk niet gehouden omdat de rechter fan een buitengewoon irritant geluid bleef maken. Ik moet wel zeggen dat de klantenservice van Acer uitstekend was (honderd keer opgehaald en gemaakt, jammer genoeg zonder effect - toen geld teruggekregen).
Overweeg ook eens de Asus N550JK / N551JK. Vergelijkbare apparaten maar iets dikker, met een betere behuizing/touchpad maar een 850M i.p.v. 860M GPU.
[ Voor 18% gewijzigd door Mad Maniak op 01-03-2015 19:30 ]
Bedankt, ik ben namelijk op zoek naar een laptop voor mijn CMD opleiding (Communication and Multimedia Design) volgend schooljaar. Ik wil sowieso alleen een ssd, want dan maakt die geen lawaai, want dat haat ik.
De eisen van de opleiding zijn:
Processor: Minimaal quad core Intel Core i5 processor of AMD equivalent (Intel Core i7 of AMD equivalent aanbevolen)
Geheugen: Minimaal 4GB DDR3 geheugen (8GB DDR3 aanbevolen) Harde schijf: 7200 RPM harde schijf (SSD aanbevolen)
Videokaart: Dedicated ATI of NVIDIA of Intel HD Graphics 4000
Ik zal hem elke dag mee naar school nemen en veel gebruiken vandaar dat ik de accuduur redelijk belangrijk vind en hij moet ook minimaal 4 jaar mee kunnen gaan. Ik heb vorige week de hele week gezocht. Ik vind de Dell XPS15 ook helemaal geweldig, maar ik vind €1800 iets te duur. Deze Acer heeft ook bijna dezelfde specificaties, maar die Dell heeft een geweldig scherm en de accu is waarzinnig.
De eisen van de opleiding zijn:
Processor: Minimaal quad core Intel Core i5 processor of AMD equivalent (Intel Core i7 of AMD equivalent aanbevolen)
Geheugen: Minimaal 4GB DDR3 geheugen (8GB DDR3 aanbevolen) Harde schijf: 7200 RPM harde schijf (SSD aanbevolen)
Videokaart: Dedicated ATI of NVIDIA of Intel HD Graphics 4000
Ik zal hem elke dag mee naar school nemen en veel gebruiken vandaar dat ik de accuduur redelijk belangrijk vind en hij moet ook minimaal 4 jaar mee kunnen gaan. Ik heb vorige week de hele week gezocht. Ik vind de Dell XPS15 ook helemaal geweldig, maar ik vind €1800 iets te duur. Deze Acer heeft ook bijna dezelfde specificaties, maar die Dell heeft een geweldig scherm en de accu is waarzinnig.
Je hebt natuurlijk 10% korting met vip code, Moet wel zeggen denk dat XPS 15 toch stukje beter dan een Acer.
Oeh dat klinkt interessant die korting dat ga ik eens uitzoeken. Ik heb vandaag ook nog een andere Dell ontdekt. De Inspiron 5000 http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7548-laptop. Wat vinden jullie daarvan?
Inspiron 5000 is qua bouwkwaliteit een flink aantal stapjes terug van de XPS 15. De XPS 15 is gewoon de creme de la creme op Windows-laptop gebied... het equivalent van een Macbook Pro 15. Er is niet zoveel dat vergelijkbaar is.
De inspiron 5000 is gewoon een degelijke middenmoter.
Edit: Dell heeft trouwens zo nu en dan acties, zoals 7% of 100 euro korting op een XPS model. Daar komt de 10% VIP korting dan nog eens bovenop.
In theorie kan je ook 2x 10% VIP korting krijgen, maar dan heb je een zeldzame 'oude' VIP-code nodig die vrijwel niet meer te bemachtigen zijn.
De inspiron 5000 is gewoon een degelijke middenmoter.
Edit: Dell heeft trouwens zo nu en dan acties, zoals 7% of 100 euro korting op een XPS model. Daar komt de 10% VIP korting dan nog eens bovenop.
In theorie kan je ook 2x 10% VIP korting krijgen, maar dan heb je een zeldzame 'oude' VIP-code nodig die vrijwel niet meer te bemachtigen zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Mad Maniak op 01-03-2015 21:09 ]
De Dell XPS 15 is inderdaad super gaaf, maar met het prijsverschil tussen die en de Inpspiron 7000 bedoelde ik hahaha. Met dat geld wat ik dan bespaar kan ik weer boeken en andere materialen kopen voor mijn studie. Dus de XPS 15 valt helaas af. En met de VIP korting, moet alleen nog even kijken hoe dat werkt, kan ik de Inspiron 7548 voor rond de €1050 kopen.
Zeker.
Je hebt niet eens een dedicated videokaart nodig - de geïntegreerde Intel HD graphics in een moderne i3 processor zouden al genoeg zijn (een i3 4030u heeft al een HD 4400 kaart ingebouwd).
Je hebt niet eens een dedicated videokaart nodig - de geïntegreerde Intel HD graphics in een moderne i3 processor zouden al genoeg zijn (een i3 4030u heeft al een HD 4400 kaart ingebouwd).
[ Voor 24% gewijzigd door Mad Maniak op 01-03-2015 22:41 ]
Heeft iemand ervaring met AcerAspire VN7 met een gtx960m?
kan hij/zij efe checken wat voor een paneel er in zit met behulp van deze programma
http://www.fosshub.com/HWiNFO.html
kan hij/zij efe checken wat voor een paneel er in zit met behulp van deze programma
http://www.fosshub.com/HWiNFO.html
Pagina: 1