Onkyo TX-NR609 audio streamen

Pagina: 1
Acties:

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 17:55
Hoi,

ik heb de Onkyo TX-NR609 staan en vroeg me af hoe ik nu het makkelijkste audio kan streamen vanaf m'n iPhone. De Onkyo is aangesloten op m'n netwerk, waarop ook m'n iPhone zich bevindt. Er draait een NAS en ik kan op m'n iPhone die muziek afspelen. Nu zou ik alleen (draadloos) het geluid via de Onkyo willen weergeven. Vraag: kan dat? Zo ja: hoe ga ik te werk?

Ik doe het nu door het via de Apple TV te streamen, maar het zou leuk zijn als dit buiten de Apple TV / TV om kan. Maar of dit mogelijk is??

¯\_(ツ)_/¯

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja, zie de animatie in de ondertekening van deze post.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• M.v.Veelen
Diverse animaties gezien, het hele verhaal doorgespit, maar ik zie nergens wat ik dan precies moet doen ?

¯\_(ツ)_/¯

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Lip schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:23:
Ja, zie de animatie in de ondertekening van deze post.
Wat een bijzonder uitgebreide review, respect! Ik heb 'm als pdf opgeslagen om eens zeer aandachtig terug te lezen. Onlangs een paar Klipsch bookshelf speakers aangeschaft, en ben me aan het oriënteren op een netwerk receiver. Dit is voor mij eerst verplicht leesvoer (niet dat vogelvoer :-))

NRG

• M.v.Veelen
Leuk, maar heeft niet echt iets met mijn vraag te maken.

Zo te lezen (hier: http://www.cnet.com/products/onkyo-tx-nr609/) gaat dit dus niet lukken met een iOS device. Of er moet in de tussentijd iets verandert zijn, maar als ik het hier lees dan heb je toch echt een Apple TV nodig. En dan werkt het dus precies op de manier zoals ik het tot nu altijd al heb gedaan en niet rechtstreeks, zonder tussenkomst van TV / Apple TV.

¯\_(ツ)_/¯

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je geen DLNA in iOS?
Wikipedia: Digital Living Network Alliance

ik kan me niet voorstellen, dat apple dat links laat liggen...

Edit : Misschien heb je hier wat aan. http://www.iculture.nl/ap...p-ios-apparaten-mogelijk/ Deze dus : Media Control

Edit 2 : Tnx CH 033! :)

[ Voor 127% gewijzigd door Lip op 02-03-2015 09:47 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Beste v. Veelen, ik zal m'n bijdrage dan maar leveren :-)

Nu ben ik (nog) niet bekend met netwerk receivers, maar ik kan wel met mijn iPhone of iPad een UPnP library doorspitten en renderen naar verschillende afspeelapparaten. Ik doe dit met PlugPlayer (kost 4,99)

Als je in je modem/router UPnP aanzet en indien aanwezig je firewall toestaat, dan ziet PlugPlayer je afspeelapparaten. Bijvoorbeeld iPhone, iPad, maar ook je Onkyo als renderer. Je mediaserver kan je NAS zijn, maar ook je iPhone (iTunes library) of een mediaplayer op een laptop die ook UPnP of DLNA streaming ondersteund. Uiteraard zijn er meer apps die dat kunnen, het gaat er dan om dat je app een UPnP controller functie moet hebben.

Op deze foto zie je hoe PP afspeel apparaten en servers herkent (mijn iPhone)
http://postimg.org/image/57il01zft/

[ Voor 9% gewijzigd door GerardVanAfoort op 02-03-2015 15:33 . Reden: plaatje bij het praatje ]

NRG

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:30
Volgens mij kan het streamen van je telefoon naar de versterker met de standaard Onkyo app, in elk geval werkt dat met android.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

The Real Gunnar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:52:
Volgens mij kan het streamen van je telefoon naar de versterker met de standaard Onkyo app, in elk geval werkt dat met android.
Oeps, iemand onnodig op kosten jagen, terwijl Onkyo een gratis app heeft.. Zet je receiver op "net" ingang en gebruik DLNA in de app. Versie 3 voor iOS is net uitgebracht.

https://www.google.nl/url...hCIy6Fb8I7ehoYU1xOVgK0naw

NRG

• M.v.Veelen
Hahahaha :)

Hey, maar die Onkyo Remote 3 had ik nog niet eerder gezien. Net geïnstalleerd en ik zie in ieder geval al de DLNA mogelijkheid. Morgen eens mee testen, want ik denk zomaar dat ik hier wel mee kan wat ik wil.

Thanks guys !

¯\_(ツ)_/¯

• M.v.Veelen
Ik heb het geprobeerd met de Onkyo Remote 3 app en daar lukt het me niet helemaal mee. Ik kan wel muziek vanaf mijn iPhone streamen, maar vanaf de NAS lukt het me niet. Ik zie op de TV (omdat ik eerst even wil zien wat ik precies aan het doen ben) wel de NAS en ook de mediaspeler, maar kan verder niet in de mappen browsen ofzo.

Toen maar de oude Onkyo Remote app gepakt en daarmee kan ik wel browsen en streamen op en van de NAS. Het is niet heel gebruikersvriendelijk, maar het werkt wel.

Er zijn voor de OR3 dus wel wat verbeterpunten (of ik doe iets verkeerd), maar ik ben nu wel een heel stuk verder :)

Mocht iemand nog ervaringen hebben met de OR3 app en mij kunnen vertellen wat ik fout doe: laat het me aub. weten?

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1