Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bekabelde internet verbinding valt telkens 2 seconden weg

Pagina: 1
Acties:

• Joeran
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo,

Ik heb dit probleem al sinds ik mijn nieuwe pc heb.
Mijn internet word er eens in de 1a2 uur voor een paar seconden af geknikkerd. Ik heb contact op genomen met ziggo maar die zien geen problemen. Draadloos lijkt goed te werken en de lampjes op de modem staan gewoon goed tijdens het wegvallen van de verbinding.

De verbinding valt ook wel eens weg als ik iets download maar dan permanent, in netwerkcentrum staat dan: geen internet toegang, ik moet de pc dan opnieuw opstarten om het weer aan de praat te krijgen, ook nu zijn de lampjes op de modem in orde.

Ik heb de pc al eens op een ander netwerk aangesloten en daar krijg ik geen problemen.

heb ook al verscheidene scans gedraaid maar niks helpt.

Wat kan dit veroorzaken en hoe los ik dit op?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wat gebeurd er voor de rest eens in de 1a2 uur in huis? kan ook zijn dat er iets stoort op je netwerkkabel.

• Joeran
hmm geen idee misch dat de koelkast aanslaat of de verwarming ofzo, maar lijkt me niet dat dat het probleem veroorzaakt.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Joeran schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:44:
hmm geen idee misch dat de koelkast aanslaat of de verwarming ofzo, maar lijkt me niet dat dat het probleem veroorzaakt.
andere kabel proberen die je er direct tussenhangt. dan weet je of het je kabel of netwerk kaart is.

• Joeran
heb er een nieuwe kabel tussen gehangen haalde ook niks uit, heb modem ook al nachtje van de stroom gehad, en terug gezet naar fabrieks instellingen niks werkt

Verwijderd

Probeer eens met een andere laptop of PC. Heeft deze ook "last" van dit gedrag?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
-Heb je andere poorten op je router geprobeerd? Dus om daar de kabel in te drukken.
-Verwijder eens je firewall, en zet er eens een andere op, als ip ververst wordt, misschien blokkeert firewall te veel.(of je nu geinstalleerde firewall, reset deze naar hoe deze was bij installatie).
-Anders probeer eens een ubuntu livecd, gebruik deze een aantal uren, heb je het probleem nu ook?
Dus opstarten vanaf de cd, dan start linux, dan kun je gewoon internetten, dus test eens een aantal uren.
Indien nu alles ok is, dan ligt het aan windows of drivers of virussen, dus windows opnieuw installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 02-03-2015 07:13 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Heb ook eens zo'n probleem gehad.
Zal wel niet hetzelfde zijn, maar wat er gebeurde was het volgende.
Mijn router heeft een fallback mogelijkheid voor als het internet wegvalt.
Je kunt er een simkaart instoppen en dan kan hij op die manier het internet op.

Om dit te kunnen doen zit er een instelling in de router die test of het internet er nog is en zo niet dan probeert hij over te schakelen naar die simkaart.
Ik heb echter geen simkaart erin dus als dat gebeurd schakelt hij weer terug naar de gewone lijn.

Jaren geen probleem geweest todat er iets in het UPC netwerk veranderde.
Mijn router test met een ARP request of een ping. Bij mij stond ARP ingesteld en ineens gaf het upc netwerk geen antwoord meer.
Gevolg om de zoveel tijd viel het internet er even uit.

Na heel lang en veel zoeken uiteindelijk gevonden en die functionaliteit uitgezet.
Probleem was toen weg.

UPC bleef volhouden dat het niet aan hen lag, maar die ARP request reply was wel ineens weg.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1