Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor fotobewerking gebruikt gaan worden (Photoshop Elements). Het is voor hobbymatig gebruik, dus geen uren achter elkaar per dag. Af en toe zal ik de PC eens gebruiken voor World of Warcraft, andere spellen speel ik eigenlijk niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 1500 euro inclusief monitor. De verdere randapparatuur heb ik nog wel in bezit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en geluidssetje, dus niet heel relevant
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet voornamelijk een makkelijk en snel systeem worden waarbij fotobewerking de hoofdzaak zal zijn. Ik heb zitten twijfelen tussen 8GB of 16GB intern geheugen, zal dit nog echt invloed hebben op de snelheid? De videokaart hoef niet het meest luxe te zijn, maar vooral stil. Ik heb het systeem eigenlijk een beetje uitgezocht op stilte. Met het moederbord heb ik rekening gehouden met ingebouwde WiFi AC. Alle componenten heb ik gekozen door 3 dagen onderzoek op Tweakers reviews te lezen en Hardware.info af te struinen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, dat maakt mij weinig uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo'n stil mogelijk systeem met lage stroomkosten en voorlopig toekomstbestendig!
Ga je overklokken?
Ik zal niet gaan overklokken
Ik kom dan uit op het volgende:
De PC zal voornamelijk voor fotobewerking gebruikt gaan worden (Photoshop Elements). Het is voor hobbymatig gebruik, dus geen uren achter elkaar per dag. Af en toe zal ik de PC eens gebruiken voor World of Warcraft, andere spellen speel ik eigenlijk niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 1500 euro inclusief monitor. De verdere randapparatuur heb ik nog wel in bezit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en geluidssetje, dus niet heel relevant
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet voornamelijk een makkelijk en snel systeem worden waarbij fotobewerking de hoofdzaak zal zijn. Ik heb zitten twijfelen tussen 8GB of 16GB intern geheugen, zal dit nog echt invloed hebben op de snelheid? De videokaart hoef niet het meest luxe te zijn, maar vooral stil. Ik heb het systeem eigenlijk een beetje uitgezocht op stilte. Met het moederbord heb ik rekening gehouden met ingebouwde WiFi AC. Alle componenten heb ik gekozen door 3 dagen onderzoek op Tweakers reviews te lezen en Hardware.info af te struinen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, dat maakt mij weinig uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo'n stil mogelijk systeem met lage stroomkosten en voorlopig toekomstbestendig!
Ga je overklokken?
Ik zal niet gaan overklokken
Ik kom dan uit op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 222,49 | € 222,49 |
| 1 | Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac) | € 189,80 | € 189,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 216,95 | € 216,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,80 | € 104,80 |
| 1 | Dell U2515H Zwart | € 312,36 | € 312,36 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,- | € 57,- |