Popcorn Time via iMac op Pioneer VSX-922

Pagina: 1
Acties:

• snickerke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Had graag eens geweten of ik via mijn imac, als ik popcorn time opstart dit via mijn imac dus kan doorsturen naar mijn versterker nl mijn pioneer vsx922 en dit dan via mijn tv kan bekijken?

afbeelding laat zien dat ik vsx kan selecteren maar er gebeurd niet echt veel als ik dit aanklik:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-qJfsNSkIYpw/VPMWh0aMeaI/AAAAAAAABQA/Nt_wgkTGAlE/w1344-h756-no/Schermafbeelding%2B2015-03-01%2Bom%2B14.35.37.png

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Nee. Wij geven geen support voor minder legale software

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik kan diverse apparatuur via HDMI aan mijn versterker hangen en die stuurt het dan door naar mijn TV, maar of dit zo gaat werken via je netwerk dat weet ik niet.

De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk een Chromecast.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Mikayu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:03:
Wel apart dan dat onderstaand topic er is.. (inclusief vragen/antwoorden/oplossingen/download links)

Popcorn Time - Streamen vanuit torrents

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 15:07 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Dat je daar je versterker kunt kiezen is omdat deze wel Airplay ondersteunt. Dat is AFAIK echter alleen voor audio. Dus ik denk dat je er in dit geval weinig aan hebt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:05:
[...]

Wel apart dan dat onderstaand topic er is.. (inclusief vragen/antwoorden/oplossingen/download links)

Popcorn Time - Streamen vanuit torrents
Jammer weer :p
Maar dan is tevens daar een betere plek om het te vragen :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mikayu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:03:
Dit heeft (IMHO) verder niks met de genoemde software te maken... Het heeft meer van doen met het doorzetten van een signaal van een iMac naar een TV via een AV Versterker/Reciever. Topic Titel is in deze niet belangrijk.

Een iMac heeft toch gewoon een HDMi óf DP (DisplayPort) aansluiting? (:N :P)

Een iMac heeft gelukkig wél een mini DVI aansluiting en daarvoor zijn (o.a. bij Apple) verloopstukjes naar HDMi voor te krijgen. Sluit die aansluiting aan op je AV en gáán, zou ik zeggen.

Je kunt vervolgens onder het genot van een bak/zak popcorn dan écht wel genieten van de/het op de iMac afgespeelde content, dus de "TT" slaat toch nog wel érgens op 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Will_M op 01-03-2015 15:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• snickerke
kan ik maw via mijn mini display poort een kabel leggen naar mijn tv hdmi ingang?
wimmel_1 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:14:
[...]

Dit heeft (IMHO) verder niks met de genoemde software te maken... Het heeft meer van doen met het doorzetten van een signaal van een iMac naar een TV via een AV Versterker/Reciever. Topic Titel is in deze niet belangrijk.

Een iMac heeft toch gewoon een HDMi óf DP (DisplayPort) aansluiting? (:N :P)

Een iMac heeft gelukkig wél een mini DVI aansluiting en daarvoor zijn (o.a. bij Apple) verloopstukjes naar HDMi voor te krijgen. Sluit die aansluiting aan op je AV en gáán, zou ik zeggen.

Je kunt vervolgens onder het genot van een bak/zak popcorn dan écht wel genieten van de/het op de iMac afgespeelde content, dus de "TT" slaat toch nog wel érgens op 8)

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Bestla

Viking Kvinne

Of je nu een Mac of een Windows machine hebt, gewoon in je instellingen je beeldscherminhoud 1 op 1 kopieeren zodat je je computerscherm op je tv ziet.
HDMI kabel tussen mac of laptop is makkelijk te regelen lijkt me. Ik kijk al tijden zo popcorn. Ideaal.

Maar als je perse wilt streamen..........ik heb meer verstand van een jukebox, dus daar kan ik je niet mee helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bestla op 01-03-2015 16:14 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

snickerke schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:02:
kan ik maw via mijn mini display poort een kabel leggen naar mijn tv hdmi ingang?

[...]
Inderdaad.

Zowel DVI alsook DP/HDMi zetten geluid én beeld (1:1) door. Enige issue waar je tegenaan zou kunnen gaan lopen is de maximale resolutie welke door HDMi/DP/DVI door gezet kan worden op het moment dat je 4K beelden wil gaan gebruiken. HD (1080P) is middels alle 3 gewoon mogelijk.

• snickerke
Dus dit heb ik nodig om mijn imac met tv te verbinden?

http://www.bol.com/nl/p/h...m-grijs/9200000018980190/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor zover ik weet heeft een iMac géén Mini HDMi en ook geen Mini-DP maar een Mini-DVI aansluiting.

Wikipedia: Mini-DVI

Transport is hetzelfde, alleen de aansluitingen zijn nét iets anders (en dus heb je andere convertors nodig om naar HDMi te kunnen komen).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je beter eerst eens even een foto van de aansluiting op je iMac kunt maken en die vervolgens gaat vergelijken met de verschillende DVI/DP/HDMI stekers.

Een (mini)DP stekker past niet in een (mini)HDMi óf (mini)DVI aansluiting en/of vice-versa tenzij je een hamer gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-03-2015 16:58 ]

• snickerke
mini display poort dus:
https://support.apple.com...s-002-nl.png?locale=en_US
met deze kabel voor naar hdmi ingang op tv:
http://www.allekabels.nl/...port-naar-hdmi-kabel.html

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dubbel: Zie hieronder :o

[ Voor 91% gewijzigd door Will_M op 01-03-2015 17:18 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je zéker dat je zo'n aansluiting op je iMac hebt zitten?

Ik heb hier een iMac staan waarbij ik echt zou moeten gaan "timmeren" om een DP stekker passend te kunnen krijgen (werkend krijgen lukt waarschijnlijk niet).

http://www.apple.com/thunderbolt :P

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Voor dat je van alles gaat kopen: welke iMac heb je? Post de laatste 4 karakters van je serienummer even. Die kan je zo vinden: https://support.apple.com/en-us/HT201581

Op basis van dat nummer is je exacte model te vinden. Je kan ook gewoon kijken hoe oud je Mac is. Als ie uit 2009 of later komt heeft ie bijvoorbeeld gegarandeerd een mDP of Thunderbolt aansluiting.

mini-DVI, ADC enz. zijn allemaal erg oude aansluitingen die eigenlijk vooral rond 2006 en daar voor gebruikt werden.

Wat je nodig gaat hebben is een mini-displayport naar HDMI kabel, maar het is makkelijker om een mini-displayport naar HDMI adapter te kopen en dan een normale HDMI kabel.

• snickerke
ge hebt gelijk, sorry en bedankt!

tis dus deze imac van 2011

http://content.hwigroup.net/images/products/xl/127175-5.jpg

• snickerke

• snickerke
Net eens wat ge-google, en botste op chromecast 35euro.
Zou dat een optie zijn?
Iemand ervaring?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51

FeaR

In GoT we trust

Gelieve niet het topic binnen 24 uur te kicken. Als je wat toe te voegen hebt wijzig dan de laatste post.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• snickerke
Wat bedoel je nu?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51

FeaR

In GoT we trust

Dat je niet meerdere keren achter elkaar post zodat je telkens je eigen topic omhoog kickt. Het staat zelfs onderaan het topic dat je je laatste reactie moet wijzigen in plaats van een nieuwe commentaar posten. Pas na 24 uur is het op GoT toegestaan een topic omhoog te kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1