verwijderd. verkeerde forum
[ Voor 95% gewijzigd door Crazyclaws op 01-03-2015 14:38 . Reden: in het verkkerde forum deel gepost ]
Onder de grote rots, naast die kleine
[ Voor 95% gewijzigd door Crazyclaws op 01-03-2015 14:38 . Reden: in het verkkerde forum deel gepost ]
't Zal wel aan mij liggen maar ik kom met dat soort configuraties meestal ook maar aan 8GbCrazyclaws schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:33:
Ik zit met een probleem. Ik heb mijn pc geupgrade en nu wordt er maar 8 gb van de 16 die ik er in gestopt heb gezien. Dit zowel in het bios als in windows.
moederbord asus z-97 P
cpu i5 4460
ram corsair xms twee bankjes van 4 gb op 1333 en ja, die zitten in de juiste sloten voor duall channell
hd MX100 256 SSD
grafisch msi GTX960 gaming 2
Windows 8.1 64bit geinstalleerd
Ik heb al andere geheugen geprobeerd en ook daar wordt maar de helft van gezien. Dus ik heb er nu 16 gb inzitten en kan maar met 8 gb werken.
Voor de rest draait het als een zonnetje
Ik heb me rot gezocht op internet naar een oplossing en ik kom er niet uit. Misschien toch maar het mb terug naar Azerty, maar ik wilde eerst vragen of er hier mensen zijn die het probleem kennen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
staat idd een tikfout in, moet twee bankjes van 8gb zijnwimmel_1 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:38:
[...]
't Zal wel aan mij liggen maar ik kom met dat soort configuraties meestal ook maar aan 8Gb
[ Voor 7% gewijzigd door Crazyclaws op 01-03-2015 14:41 ]
Dat bedoelde ik niet met m'n post (die smiley staat er niet voor niets). Je post dat je er 2 dimm'en van 4Gb ingestoken hebt dus dan kom ik per definitie niet op méér dan 8Gb.Crazyclaws schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:40:
[...]
staat idd een tikfout in, moet twee bankjes van 8gb zijn
Het moederbord moet 32 gb aan kunnen en als ik er meer rram bijsteek, wordt ook dat voor de helft herkent en dit alles ook in het bios
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nu niet meer. Volgende keer een TR doen (handje bovenaan je topic), komt het helemaal goedCrazyclaws schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:33:
verwijderd. verkeerde forum
Lijkt me een defect of slecht contact. Even alles uit zetten, RAM er uit halen, slots doorblazen, controleren of de contact pads van de DIMMs schoon zijn, en weer terug zetten. Als het dan nog niet werkt is een van de modules stuk.Crazyclaws schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:46:
Mijn bios detecteerd all reepjes ram op alle plekken. Echter, een 8 gb reepje detecteerd het als 4 gb. Ik snap er niets van
Maar heb je ze schoongemaakt en opnieuw geplaatst?Crazyclaws schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:50:
Stickers al meerdere malen gecheckt...komend weekend game night met een paar vrienden, zal dan nog wat ram controleren, als het zo blijft gaat het mb terug naar azerty
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq