Beste Tweakers,
Sinds gisteren is er een probleem met mijn PC onstaan. Het komt erop neer dat hij aan gaat, 2 seconde stroom heeft en weer uit valt. Vervolgens gaat hij automatisch weer aan en blijft hij doorgaan in deze loop. Ik ben zelf ook een aardige 'tweaker' en heb dus al het een en ander geprobeerd.
Ten eerste, mijn specs:
Gigabyte GA-Z68AP-D3
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz
8GB G-Skill Ripjaws X 1600Mhz
R9 290 4GB Tri-x
650W OCZ ZS Series
Verder nog wat ssd's/hdd's, fans en brander. Maar dit lijkt me niet relevant.
Voor de duidelijkheid: ik kom dus niet in mijn BIOS en mijn PC heb ik al een aantal jaren (GPU en voeding zijn paar maanden terug vervangen)
Wat ik geprobeerd heb:
- Standaard dingen zoals kabels etc controleren.
- BIOS reset, via moederbord en door batterij en stroom eraf te halen.
- RAM geheugen slechts 1 reeptje geprobeerd en alle slots. Zelfs met geen RAM blijft het probleem hetzelfde.
- Andere voeding geinstalleerd.
- Videokaart eruit gehaald.
Het klinkt als een fout bij een nieuwe build, maar het is dus een bestaande build die goed liep. (incl de overclock al maanden stabiel). Door alles wat ik geprobeerd heb, heb ik deze conclusie getrokken:
- Het kan niet aan het geheugen, de voeding of de GPU liggen.
- Het ligt waarschijnlijk aan het moederbord en/of misschien de CPU?
(Er branden ook waarschuwingslichtjes op het moederbord)
Nu is mijn vraag: iemand die misschien een idee heeft wat het kan zijn / wat ik nog kan proberen / kan bevestigen dat het waarschijnlijk mijn moederbord is? (en misschien iemand een idee heeft wat op het moederbord / hoe het komt?)
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele hulp!
Als iemand nog een moederbord over heeft, ben ik geïnteresseerd
Sinds gisteren is er een probleem met mijn PC onstaan. Het komt erop neer dat hij aan gaat, 2 seconde stroom heeft en weer uit valt. Vervolgens gaat hij automatisch weer aan en blijft hij doorgaan in deze loop. Ik ben zelf ook een aardige 'tweaker' en heb dus al het een en ander geprobeerd.
Ten eerste, mijn specs:
Gigabyte GA-Z68AP-D3
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz
8GB G-Skill Ripjaws X 1600Mhz
R9 290 4GB Tri-x
650W OCZ ZS Series
Verder nog wat ssd's/hdd's, fans en brander. Maar dit lijkt me niet relevant.
Voor de duidelijkheid: ik kom dus niet in mijn BIOS en mijn PC heb ik al een aantal jaren (GPU en voeding zijn paar maanden terug vervangen)
Wat ik geprobeerd heb:
- Standaard dingen zoals kabels etc controleren.
- BIOS reset, via moederbord en door batterij en stroom eraf te halen.
- RAM geheugen slechts 1 reeptje geprobeerd en alle slots. Zelfs met geen RAM blijft het probleem hetzelfde.
- Andere voeding geinstalleerd.
- Videokaart eruit gehaald.
Het klinkt als een fout bij een nieuwe build, maar het is dus een bestaande build die goed liep. (incl de overclock al maanden stabiel). Door alles wat ik geprobeerd heb, heb ik deze conclusie getrokken:
- Het kan niet aan het geheugen, de voeding of de GPU liggen.
- Het ligt waarschijnlijk aan het moederbord en/of misschien de CPU?
(Er branden ook waarschuwingslichtjes op het moederbord)
Nu is mijn vraag: iemand die misschien een idee heeft wat het kan zijn / wat ik nog kan proberen / kan bevestigen dat het waarschijnlijk mijn moederbord is? (en misschien iemand een idee heeft wat op het moederbord / hoe het komt?)
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele hulp!
Als iemand nog een moederbord over heeft, ben ik geïnteresseerd
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963