Upgrade van huidige systeem

Pagina: 1
Acties:

• Michel_tweakers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-01 14:24
Hoi Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik weer begonnen met gamen. Mijn PC is eigenlijk alleen niet echt bestand tegen de wat nieuwere games. Aangezien ik totaal niet thuis ben in de wereld van het PC upgraden zou ik graag jullie advies ontvangen. Deze computer heb ik halverwege 2013 gekocht en hij voldoet op zich prima, alleen dus niet echt voor het gamen.

Ik zoek een?
Ik zou graag de wat nieuwere games soepel kunnen draaien. Ik heb nu bijvoorbeeld Dying Light gekocht en deze loopt stroef. Graag zou ik dus advies krijgen welke onderdelen ik kan upgraden.

Wat is je budget?
Het maximale budget ligt rond de €300,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ben zoals gezegd niet thuis in deze wereld.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Bij deze:

Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU
Intel Core i5 @ 2.90GHz
Sandy Bridge 32nm Technology

RAM
6,00GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)

Moederbord
ASRock H61M-VS (CPUSocket) 31 °C

Videokaart
1024MB ATI AMD Radeon R7 200 Series (Sapphire/PCPartner) 34 °C

1TB Harde schijf
.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wat heb je zelf al gevonden? Hier staat hoe je zo'n handig lijstje maakt, zorg voor heel wat duidelijkheid: Handleiding Pricewatch

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Een sandy bridge i5 is nog wel OK, daar ga je geen grote winst boeken zonder grof geld uit te geven.

De videokaart zal wat zwak zijn (ook al is niet duidelijk welke type het precies is, maximaal een 260x).
Het ziet eruit als een standaard complete desktop, wat me doet vermoeden dat het zelfs nog een stap trager zal zijn en waarschijnlijk ook met een matige voeding.

Op basis van wat meer informatie (type computer en/of behuizing, videokaart, voeding), kunnen we meer info geven.

• Michel_tweakers
Hee mensen,

Nou, ik ben nog niet toegekomen aan het maken van een lijstje. Wel heb ik mij vanmiddag een beetje ingelezen op de materie. Ik denk dat op het moment de meeste progressie is te boeken op het gebied van een videokaart en meer geheugen.

@mitsumark

Hier nog wat meer informatie:

Behuizing: HKC 4670GD 430W
Videokaart: AMD Radeon HD 7750 (1024MB)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je meer info over die voeding? Laat maar, zeer matig ding. Ik zou die meteen ook vervangen.

Wat al aangegeven is, wat heb je zelf al gevonden? Kijk eens in andere topics in CAA/DAA en de recente BBG's. Daar zijn prima onderdelen uit te vissen.

[ Voor 159% gewijzigd door br00ky op 01-03-2015 16:27 ]

• Michel_tweakers
Thanks voor de tip. Ga vanavond even verder lezen. Wat voor voeding zou je aanraden overigens?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook daar kan je de BBG's en topics in eerste instantie voor gebruiken. Kies wat onderdelen uit, dan krijg je vanzelf passend advies of het beter kan. Succes!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Het is maar de vraag of er van deze behuizing een gamekastje gemaakt kan worden en over de voeding is op internet helemaal niks te vinden. Wel dat de goedkoopste aanbieding voor deze kast inclusief de voeding 37 euro is..dat voorspelt niet veel goeds. Wat ik wel kan vinden is dat de voeding weinig connectoren heeft dus je kunt hem beter vervangen.

Denk dat het slim is om een andere kast,voeding en GPU aan te schaffen. Eventueel geheugen uitbreiden naar 8GB.

Met 300 euro moet dit makkelijk kunnen. Kijk dan op het forum in topics waar ze gamepc's voor een beperkt budget samenstellen (5-600 euro). Daar kun je al heel wat componenten uitvissen. Verder kun je de vrijkomende onderdelen uit je huidige build verkopen waardoor je of nog wat meer budget hebt, of je bent goekoper uit :)

Videokaart zou ik van V&A plukken. Een 7950 of r9 280x kan jouw processor nog prima aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Baloes op 01-03-2015 16:39 ]

• Michel_tweakers
Hoi Baloes,

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens gaan kijken naar de game PC fora. Ik heb voor een jaar of 8 geleden ook al eens een computer in elkaar gezet, heb alleen nooit meer iets er mee gedaan en ben dus nu niet op de hoogte van de huidige stand van zaken. Al met al een hoop huiswerk te doen vanavond ;)
Pagina: 1